Cena od | 1 110 200 Kč |
Paliva | diesel benzín plug-in-hybrid |
Převodovka | a |
Pohon | RWD |
Výkon | 90 kW - 275 kW |
Maximální rychlost | 213 - 250 Km/h |
Spotřeba | 1.4 - 8.1 l/100km |
Akcelerace | 4.6 - 8.8 s |
Naftový motor o objemu 1968ccm a výkonu 161 koní přenáší sílu tohoto kombíku na přední kola pomocí sedmistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 8.5 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 210km/h. Pro srovnání, naftový motor 318d (AT) BMW Řada 3 Touring o objemu 1995ccm generuje 148 koní a na stovku zrychlí za 8.8 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 213km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 4.0 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách nafty bude v tomto combi od Audi stát 1.32 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 39 600,00 Kč. Výše zmiňovaný BMW Řada 3 Touring je na tom v tomto ohledu hůře. Kombinovanou spotřebu má 5.1l, což v praxi znamená náklady 1.68 Kč na 1km a 50 490,00Kč na 30 tisíc km.
Audi A4 Avant měří 1.44 metru na výšku, 1.85 metru na šířku a 4.76 metru na délku. Rozvor činí 2.82 metru. Do kufru se vejde 495 litrů nákladu, resp. 1495 litrů při sklopených sedačkách. U BMW jsou hodnoty následující: 1.44 metru na výšku, 1.83 metru na šířku a 4.71 metru na délku, rozvor činí 2.85m. Objem kufru je 500 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1510 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Audi má pohotovostní hmotnost 1.61 tuny, BMW o 100kg více, váží tedy 1.71 tuny.
Název | 35 TDI |
Palivo | diesel |
Počet válců | 4 |
Vstřikování | Common Rail |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 3250 RPM |
Točivý moment | 370 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 1500 RPM |
Objem motoru | 2 l |
Převodovka | a (7) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 120 kW |
Maximální rychlost | 210 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 8.5 s |
Nejnižší výbava | Avant |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Mittelklasse (z.B. 3er-Reihe) |
Interní označení výrobce |
Výška | 1435mm |
Šířka | 1847mm |
Délka | 4762mm |
Rozvor | 2820 mm |
Objem kufru | 495 / 1495 l |
Hmotnost | 1605 / 2165 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 4 l/100km |
Ve městě | 4.9 l/100km |
Mimo město | 3.5 l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 40 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | - g/km |
typ | combi |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 750 kg |
Brzděný | 1700 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 1 158 900 Kč |
Minimální výbava | Avant |
Palivo | CNG diesel benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | 4x4FWD |
Objem | 2 - 3 l |
Max. rychlost | 210 - 250 km/h |
Spotřeba | 3.9 - 7 l |
Zrychlení | 5.3 - 9.8 s |
Výkon | 100 kW - 210 kW |
Cena | 1 016 900 Kč - 1 435 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 210 km/h |
Zrychlení | 8.9 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 270 Nm |
Maximální otáčky | 4000 RPM |
Spotřeba | 5.8 l |
Velikost nádrže | 54 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Avant |
Cena | od 1 016 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 210 km/h |
Zrychlení | 9.2 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 270 Nm |
Maximální otáčky | 4000 RPM |
Spotřeba | 5.6 l |
Velikost nádrže | 54 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Avant |
Cena | od 1 077 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 210 km/h |
Zrychlení | 7.3 s |
Výkon | 150 kW |
Točivý moment | 320 Nm |
Maximální otáčky | 4475 RPM |
Spotřeba | 5.7 l |
Velikost nádrže | 54 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Avant |
Cena | od 1 180 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 210 km/h |
Zrychlení | 6.9 s |
Výkon | 150 kW |
Točivý moment | 320 Nm |
Maximální otáčky | 4475 RPM |
Spotřeba | 5.9 l |
Velikost nádrže | 58 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Avant |
Cena | od 1 245 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 250 km/h |
Zrychlení | 5.7 s |
Výkon | 195 kW |
Točivý moment | 370 Nm |
Maximální otáčky | 5250 RPM |
Spotřeba | 7 l |
Velikost nádrže | 58 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Avant |
Cena | od 1 306 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 210 km/h |
Zrychlení | 9.8 s |
Výkon | 100 kW |
Točivý moment | 320 Nm |
Maximální otáčky | 3000 RPM |
Spotřeba | 4.1 l |
Velikost nádrže | 40 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Avant |
Cena | od 1 109 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 210 km/h |
Zrychlení | 8.5 s |
Výkon | 120 kW |
Točivý moment | 370 Nm |
Maximální otáčky | 3250 RPM |
Spotřeba | 4 l |
Velikost nádrže | 40 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Avant |
Cena | od 1 158 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 210 km/h |
Zrychlení | 7.6 s |
Výkon | 150 kW |
Točivý moment | 400 Nm |
Maximální otáčky | 3800 RPM |
Spotřeba | 4.7 l |
Velikost nádrže | 40 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Avant |
Cena | od 1 216 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 210 km/h |
Zrychlení | 7.1 s |
Výkon | 150 kW |
Točivý moment | 400 Nm |
Maximální otáčky | 3800 RPM |
Spotřeba | 4.5 l |
Velikost nádrže | 58 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Avant |
Cena | od 1 281 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 3 l |
Max. rychlost | 250 km/h |
Zrychlení | 5.3 s |
Výkon | 210 kW |
Točivý moment | 620 Nm |
Maximální otáčky | 3500 RPM |
Spotřeba | 6.1 l |
Velikost nádrže | 58 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Avant |
Cena | od 1 435 900 Kč |
Palivo | CNG |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 210 km/h |
Zrychlení | 8.4 s |
Výkon | 125 kW |
Točivý moment | 270 Nm |
Maximální otáčky | 4450 RPM |
Spotřeba | 3.9 l |
Velikost nádrže | 17.3 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Avant |
Cena | od 1 341 900 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto kombíku vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii combi za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Audi lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu A4 Avant oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Audi A4 Avant s motorem 35 TDI na 11 281 Kč ročně, což je na poměry kombíků o 6 864 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Naftový s výkonem 120kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (4.0l/100km) při současných průměrných cenách paliv (33 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 39 600 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách A4 Avant v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
A4 Avant může přijet jak s 16ti palcovými disky, tak i 18ti palcovými, cenový rozdíl sady letních pneumatik prémiové značky v obou rozměrech je 4 576 Kč. Zatímco tedy v menším rozměru pneumatik 205/60 R16 zaplatíte za sadu Goodyear Efficientgrip 8 788 Kč, u větších 245/40 R18 za model Dunlop SP Sport 01 to je 13 364 Kč.* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
Pro konkrétní porovnání v rámci modelu A4 Avant: zimní sada prémiových pneumatik Dunlop SP WINTER SPORT 3D s 16ti palcovými disky (205/60 R16) vás vyjde na 9 080 Kč, s 18ti palcovými (245/40 R18 - Goodyear Efficientgrip) pak na 14 548 Kč.
* průměrná hodinová sazba
Autorizované servisy Audi si za běžnou mechanickou práci na voze modelu A4 Avant účtují v průměru 1374 Kč za hodinu práce. V této ceně sice není cena náhradních dílů a materiálu, nicméně dá vám celkem dobrou představu, kolik vás bude stát práce na běžné servisní prohlídce. V potaz je třeba brát také lokalitu servisu, ceny se napříč Českou republikou liší a ve větších městech bývají zpravidla vyšší.