Cena od | 2 562 300 Kč |
Paliva | diesel benzín |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4 |
Výkon | 259 kW - 390 kW |
Maximální rychlost | 245 - 250 Km/h |
Spotřeba | 7.7 - 12.1 l/100km |
Akcelerace | 4.7 - 5.9 s |
Naftový motor o objemu 3996ccm a výkonu 429 koní přenáší sílu tohoto SUVčka na všechna 4 kola pomocí osmistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 4.8 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 270km/h. Pro srovnání, naftový motor xDrive40d BMW X7 o objemu 2993ccm generuje 347 koní a na stovku zrychlí za 5.9 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 245km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 7.9 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách nafty bude v tomto SUV od stát 2.61 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 78 210,00 Kč. Výše zmiňovaný BMW X7 je na tom v tomto ohledu lépe. Kombinovanou spotřebu má 7.7l, což v praxi znamená náklady 2.54 Kč na 1km a 76 230,00Kč na 30 tisíc km.
Bentley Bentayga měří 1.72 metru na výšku, 2 metru na šířku a 5.14 metru na délku. Rozvor činí 3 metru. Do kufru se vejde 431 litrů nákladu, resp. 1774 litrů při sklopených sedačkách. U BMW jsou hodnoty následující: 1.84 metru na výšku, 2 metru na šířku a 5.18 metru na délku, rozvor činí 3.11m. Objem kufru je 750 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 2120 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Bentley má pohotovostní hmotnost 2.5 tuny, BMW o 66kg více, váží tedy 2.57 tuny.
Název | V8 Diesel |
Palivo | diesel |
Počet válců | 8 |
Vstřikování | Přímé vstřikování |
Typ motoru | Bi-Turbo a elec. poháněný kompresor |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 3750 RPM |
Točivý moment | 900 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 1000 RPM |
Objem motoru | 4 l |
Převodovka | a (8) |
Poháněná náprava | 4x4 |
Výkon | 320 kW |
Maximální rychlost | 270 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 4.8 s |
Nejnižší výbava |
Série | Bentayga |
Začátek výroby | 01/2016 |
Začátek výroby modelu | 02/2017 |
Třída vozidla | Nejvyšší třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1722mm |
Šířka | mm |
Délka | 5140mm |
Rozvor | 2995 mm |
Objem kufru | 431 / 1774 l |
Hmotnost | 2499 / 3250 Kg |
Poloměr otáčení | 12.4 |
Světlá výška | 0 |
Přechodový úhel | 0 |
Stoupavost | 0 |
Hloubka brodění | 0 |
Kombinovaná | 7.9 l/100km |
Ve městě | 9 l/100km |
Mimo město | 7.4 l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 85 l |
Emisní norma | Euro6b |
CO2 | 210 g/km |
typ | suv |
Počet míst | 6 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | 100 |
Přední brzdy | Kotoučová |
Zadní brzdy | Kotoučová |
Přední odpružení | Vzduch |
Zadní odpružení | Vzduch |
Nebrzděný | 750 kg |
Brzděný | 3500 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | hinten mit Rückfahrkamera |
Kontrola trakce | Elektronisches Stabilitätsprogramm |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | přímé měření (senzor) |
Navigační systém | Barevný displej |
Cena | 4 533 000 Kč |
Minimální výbava |
Palivo | diesel benzín |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4 |
Objem | 4 - 6 l |
Max. rychlost | 270 - 306 km/h |
Spotřeba | 7.9 - 12.8 l |
Zrychlení | 3.9 - 4.8 s |
Výkon | 320 kW - 467 kW |
Cena | 4 533 000 Kč - 6 098 000 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 4 l |
Max. rychlost | 290 km/h |
Zrychlení | 4.5 s |
Výkon | 404 kW |
Točivý moment | 770 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 11.4 l |
Velikost nádrže | 85 l |
CO2 | 260 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | |
Cena | od 4 567 000 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 6 l |
Max. rychlost | 301 km/h |
Zrychlení | 4.1 s |
Výkon | 447 kW |
Točivý moment | 900 Nm |
Maximální otáčky | 5250 RPM |
Spotřeba | 12.8 l |
Velikost nádrže | 85 l |
CO2 | 296 g/km |
Emisní norma | Euro6b |
Nejnižší výbava | |
Cena | od 5 421 000 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 6 l |
Max. rychlost | 306 km/h |
Zrychlení | 3.9 s |
Výkon | 467 kW |
Točivý moment | 900 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 0 l |
Velikost nádrže | 85 l |
CO2 | 308 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | |
Cena | od 6 098 000 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 4 l |
Max. rychlost | 270 km/h |
Zrychlení | 4.8 s |
Výkon | 320 kW |
Točivý moment | 900 Nm |
Maximální otáčky | 3750 RPM |
Spotřeba | 7.9 l |
Velikost nádrže | 85 l |
CO2 | 210 g/km |
Emisní norma | Euro6b |
Nejnižší výbava | |
Cena | od 4 533 000 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto SUVčka vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 2 059 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii SUV za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Bentley lze tedy o 1399 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Bentayga oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Bentley Bentayga s motorem V8 Diesel na 7 945 Kč ročně, což je na poměry SUVček o 10 200 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Naftový s výkonem 320kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (7.9l/100km) při současných průměrných cenách paliv (33 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 78 210 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Bentayga v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba