Cena od | 526 900 Kč |
Paliva | benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Výkon | 70 kW - 110 kW |
Maximální rychlost | 180 - 200 Km/h |
Spotřeba | 4.8 - 5.2 l/100km |
Akcelerace | 8.5 - 11.5 s |
Benzínový motor o objemu 1199ccm a výkonu 129 koní přenáší sílu tohoto SUVčka na přední kola pomocí šestistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 10.3 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 195km/h. Pro srovnání, benzínový motor 1.5 TSI Volkswagenu T-Cross o objemu 1498ccm generuje 148 koní a na stovku zrychlí za 8.5 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 200km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 5.0 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách benzínu bude v tomto SUV od Citroënu stát 1.75 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 52 500,00 Kč. Výše zmiňovaný Volkswagen T-Cross je na tom v tomto ohledu hůře. Kombinovanou spotřebu má 5.2l, což v praxi znamená náklady 1.82 Kč na 1km a 54 600,00Kč na 30 tisíc km.
CITROËN C3 Aircross měří 1.6 metru na výšku, 1.76 metru na šířku a 4.15 metru na délku. Rozvor činí 2.6 metru. Do kufru se vejde 410 litrů nákladu, resp. 1289 litrů při sklopených sedačkách. U Volkswagenu jsou hodnoty následující: 1.58 metru na výšku, 1.78 metru na šířku a 4.11 metru na délku, rozvor činí 2.55m. Objem kufru je 455 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1281 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. CITROËN má pohotovostní hmotnost 1.28 tuny, Volkswagen o 50kg více, váží tedy 1.33 tuny.
Název | 1.2 Puretech 130 s&s EAT6 |
Palivo | benzín |
Počet válců | 3 |
Vstřikování | Přímé vstřikování |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 5500 RPM |
Točivý moment | 230 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 1750 RPM |
Objem motoru | 1.2 l |
Převodovka | a (6) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 96 kW |
Maximální rychlost | 195 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 10.3 s |
Nejnižší výbava | FEEL PACK |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Malé vozy |
Interní označení výrobce |
Výška | 1597mm |
Šířka | 1756mm |
Délka | 4154mm |
Rozvor | 2604 mm |
Objem kufru | 410 / 1289 l |
Hmotnost | 1280 / 1835 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 5 l/100km |
Ve městě | 5.9 l/100km |
Mimo město | 4.5 l/100km |
Reálná ~ | 6.14 l/100km |
Velikost nádrže | 45 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | - g/km |
typ | suv |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 600 kg |
Brzděný | 840 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 609 900 Kč |
Minimální výbava | FEEL PACK |
Palivo | diesel benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Objem | 1.2 - 1.5 l |
Max. rychlost | 179 - 195 km/h |
Spotřeba | 3.6 - 5 l |
Zrychlení | 10.3 - 12.1 s |
Výkon | 81 kW - 96 kW |
Cena | 529 900 Kč - 704 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.2 l |
Max. rychlost | 183 km/h |
Zrychlení | 11.5 s |
Výkon | 81 kW |
Točivý moment | 205 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 4.8 l |
Velikost nádrže | 45 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | FEEL |
Cena | od 529 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.2 l |
Max. rychlost | 195 km/h |
Zrychlení | 10.3 s |
Výkon | 96 kW |
Točivý moment | 230 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 5 l |
Velikost nádrže | 45 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | FEEL PACK |
Cena | od 609 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 184 km/h |
Zrychlení | 12.1 s |
Výkon | 81 kW |
Točivý moment | 250 Nm |
Maximální otáčky | 3750 RPM |
Spotřeba | 3.6 l |
Velikost nádrže | 45 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | SHINE |
Cena | od 664 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 179 km/h |
Zrychlení | 10.8 s |
Výkon | 88 kW |
Točivý moment | 300 Nm |
Maximální otáčky | 3750 RPM |
Spotřeba | 3.9 l |
Velikost nádrže | 45 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | SHINE |
Cena | od 704 900 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto SUVčka vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 2 085 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii SUV za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz CITROËN lze tedy o 1373 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu C3 Aircross oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz CITROËN C3 Aircross s motorem 1.2 PureTech na 3 306 Kč ročně, což je na poměry SUVček o 14 839 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Benzínový s výkonem 96kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (5.0l/100km) při současných průměrných cenách paliv (35 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 52 500 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách C3 Aircross v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba