Cena od | 608 900 Kč |
Paliva | diesel benzín mild-hybrid plug-in-hybrid |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Výkon | 81 kW - 140 kW |
Maximální rychlost | 202 - 238 Km/h |
Spotřeba | 1.2 - 5.8 l/100km |
Akcelerace | 7.1 - 10.2 s |
Naftový motor o objemu 1499ccm a výkonu 129 koní přenáší sílu tohoto hatchbacku na přední kola pomocí šestistupňové manuální převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 10.6 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 206km/h. Pro srovnání, naftový motor 2,0 TDI BMT Volkswagenu Golf o objemu 1968ccm generuje 114 koní a na stovku zrychlí za 10.2 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 202km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 3.8 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách nafty bude v tomto hatchback od Citroënu stát 1.25 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 37 620,00 Kč. Výše zmiňovaný Volkswagen Golf je na tom v tomto ohledu lépe. Kombinovanou spotřebu má 3.5l, což v praxi znamená náklady 1.16 Kč na 1km a 34 650,00Kč na 30 tisíc km.
CITROËN C4 měří 1.53 metru na výšku, 1.8 metru na šířku a 4.36 metru na délku. Rozvor činí 2.67 metru. Do kufru se vejde 380 litrů nákladu, resp. 1250 litrů při sklopených sedačkách. U Volkswagenu jsou hodnoty následující: 1.49 metru na výšku, 1.79 metru na šířku a 4.28 metru na délku, rozvor činí 2.62m. Objem kufru je 381 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1237 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. CITROËN má pohotovostní hmotnost 1.4 tuny, Volkswagen o 19kg méně, váží tedy 1.38 tuny.
Název | 1.5 BlueHDi 130 S&S EAT8 |
Palivo | diesel |
Počet válců | 4 |
Vstřikování | Common Rail |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 3750 RPM |
Točivý moment | 300 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 1750 RPM |
Objem motoru | 1.5 l |
Převodovka | m (6) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 96 kW |
Maximální rychlost | 206 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 10.6 s |
Nejnižší výbava | FEEL PACK |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Nižší střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1525mm |
Šířka | 1800mm |
Délka | 4355mm |
Rozvor | 2670 mm |
Objem kufru | 380 / 1250 l |
Hmotnost | 1399 / 1795 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 3.8 l/100km |
Ve městě | 4.2 l/100km |
Mimo město | 3.6 l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 50 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | 122 g/km |
typ | hatchback |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 690 kg |
Brzděný | 1200 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 744 000 Kč |
Minimální výbava | FEEL PACK |
Palivo | diesel benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Objem | 1.2 - 1.5 l |
Max. rychlost | 184 - 206 km/h |
Spotřeba | 3.8 - 4.8 l |
Zrychlení | 9.9 - 11.3 s |
Výkon | 74 kW - 96 kW |
Cena | 609 000 Kč - 1 298 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.2 l |
Max. rychlost | 200 km/h |
Zrychlení | 9.9 s |
Výkon | 96 kW |
Točivý moment | 230 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 4.8 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 122 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | FEEL |
Cena | od 609 000 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.2 l |
Max. rychlost | 200 km/h |
Zrychlení | 10.2 s |
Výkon | 96 kW |
Točivý moment | 230 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 4.8 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 132 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | FEEL |
Cena | od 659 000 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.2 l |
Max. rychlost | 184 km/h |
Zrychlení | 11.3 s |
Výkon | 74 kW |
Točivý moment | 205 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 4.6 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 133 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | LIVE PACK |
Cena | od 1 298 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 206 km/h |
Zrychlení | 10.6 s |
Výkon | 96 kW |
Točivý moment | 300 Nm |
Maximální otáčky | 3750 RPM |
Spotřeba | 3.8 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 122 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | FEEL PACK |
Cena | od 744 000 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto hatchbacku vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 2 059 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii hatchback za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz CITROËN lze tedy o 1399 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu C4 oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz CITROËN C4 s motorem 1.5 BlueHDi EAT8 na 6 903 Kč ročně, což je na poměry hatchbacků o 11 242 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Naftový s výkonem 96kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (3.8l/100km) při současných průměrných cenách paliv (33 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 37 620 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách C4 v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
C4 může přijet jak s 16ti palcovými disky, tak i 17ti palcovými, cenový rozdíl sady letních pneumatik prémiové značky v obou rozměrech je 2 400 Kč. Zatímco tedy v menším rozměru pneumatik 205/55 R16 zaplatíte za sadu Dunlop SP Sport Bluresponse 6 600 Kč, u větších 225/45 R17 za model Dunlop SP Sport MAXX RT to je 9 000 Kč.* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
Pro konkrétní porovnání v rámci modelu C4: zimní sada prémiových pneumatik Goodyear UltraGrip 8 Performance s 16ti palcovými disky (205/55 R16) vás vyjde na 8 372 Kč, s 17ti palcovými (225/45 R17 - Dunlop SP Sport Bluresponse) pak na 12 896 Kč.
* průměrná hodinová sazba