Cena od | 885 900 Kč |
Paliva | diesel benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Výkon | 110 kW - 206 kW |
Maximální rychlost | 210 - 250 Km/h |
Spotřeba | 4.4 - 7.4 l/100km |
Akcelerace | 5.3 - 9.1 s |
Benzínový motor o objemu 1598ccm a výkonu 178 koní přenáší sílu tohoto kombíku na přední kola pomocí osmistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 8.8 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 230km/h. Pro srovnání, benzínový motor 1,5 TSI EVO BMT Volkswagenu Passat Variant o objemu 1498ccm generuje 148 koní a na stovku zrychlí za 8.9 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 214km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 6.5 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách benzínu bude v tomto combi od Citroënu stát 2.28 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 68 250,00 Kč. Výše zmiňovaný Volkswagen Passat Variant je na tom v tomto ohledu lépe. Kombinovanou spotřebu má 4.5l, což v praxi znamená náklady 1.58 Kč na 1km a 47 250,00Kč na 30 tisíc km.
CITROËN C5 X měří 1.49 metru na výšku, 1.82 metru na šířku a 4.81 metru na délku. Rozvor činí 2.79 metru. Do kufru se vejde 545 litrů nákladu, resp. 1640 litrů při sklopených sedačkách. U Volkswagenu jsou hodnoty následující: 1.52 metru na výšku, 1.83 metru na šířku a 4.77 metru na délku, rozvor činí 2.79m. Objem kufru je 650 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1780 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. CITROËN má pohotovostní hmotnost 1.54 tuny, Volkswagen o 152kg méně, váží tedy 1.39 tuny.
Název | 1.6 Puretech 180 S&S EAT8 |
Palivo | benzín |
Počet válců | 4 |
Vstřikování | Přímé vstřikování |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 5500 RPM |
Točivý moment | 300 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 1900 RPM |
Objem motoru | 1.6 l |
Převodovka | a (8) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 133 kW |
Maximální rychlost | 230 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 8.8 s |
Nejnižší výbava | SHINE |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Mittelklasse (z.B. 3er-Reihe) |
Interní označení výrobce |
Výška | 1485mm |
Šířka | 1815mm |
Délka | 4805mm |
Rozvor | 2785 mm |
Objem kufru | 545 / 1640 l |
Hmotnost | 1542 / 1930 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 6.5 l/100km |
Ve městě | - l/100km |
Mimo město | - l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 52 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | - g/km |
typ | combi |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 750 kg |
Brzděný | 1600 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 1 050 000 Kč |
Minimální výbava | SHINE |
Palivo | benzín plug-in-hybrid |
Převodovka | a |
Pohon | FWD |
Objem | 1.2 - 1.6 l |
Max. rychlost | 213 - 233 km/h |
Spotřeba | 1.3 - 6.5 l |
Zrychlení | 7.9 - 11.3 s |
Výkon | 96 kW - 133 kW |
Cena | 880 000 Kč - 1 190 000 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.2 l |
Max. rychlost | 213 km/h |
Zrychlení | 11.3 s |
Výkon | 96 kW |
Točivý moment | 230 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 6 l |
Velikost nádrže | 52 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | FEEL |
Cena | od 880 000 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.6 l |
Max. rychlost | 230 km/h |
Zrychlení | 8.8 s |
Výkon | 133 kW |
Točivý moment | 300 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 6.5 l |
Velikost nádrže | 52 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | SHINE |
Cena | od 1 050 000 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto kombíku vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 2 085 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii combi za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz CITROËN lze tedy o 1373 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu C5 X oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz CITROËN C5 X s motorem 1.6 PureTech na 3 306 Kč ročně, což je na poměry kombíků o 14 839 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Benzínový s výkonem 133kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (6.5l/100km) při současných průměrných cenách paliv (35 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 68 250 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách C5 X v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba