Cena od | 617 400 Kč |
Paliva | mild-hybrid |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Výkon | 90 kW - 137 kW |
Maximální rychlost | 202 - 216 Km/h |
Spotřeba | 4.5 - 6.1 l/100km |
Akcelerace | 8.1 - 10.4 s |
motor o objemu 1482ccm a výkonu 157 koní přenáší sílu tohoto liftbacku na přední kola pomocí sedmistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 8.6 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 210km/h. Pro srovnání, motor e-SKYACTIV X186 Mazdy 3 sedan o objemu 1998ccm generuje 184 koní a na stovku zrychlí za 8.1 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 216km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 3.0 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách bude v tomto liftback od Hyundaie stát 0 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 0,00 Kč. Výše zmiňovaný Mazda 3 sedan je na tom v tomto ohledu hůře. Kombinovanou spotřebu má 4.5l, což v praxi znamená náklady 0 Kč na 1km a 0,00Kč na 30 tisíc km.
Hyundai i30 Fastback měří 1.43 metru na výšku, 1.8 metru na šířku a 4.46 metru na délku. Rozvor činí 2.65 metru. Do kufru se vejde 450 litrů nákladu, resp. 1351 litrů při sklopených sedačkách. U Mazdy jsou hodnoty následující: 1.44 metru na výšku, 1.8 metru na šířku a 4.66 metru na délku, rozvor činí 2.73m. Objem kufru je 450 litrů. Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Hyundai má pohotovostní hmotnost 1.3 tuny, Mazda o 93kg více, váží tedy 1.4 tuny.
Název | 1.5 T-GDI Mildhybrid 117kW |
Palivo | mild-hybrid |
Počet válců | 4 |
Vstřikování | Přímé vstřikování |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 5500 RPM |
Točivý moment | 253 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 1500 RPM |
Objem motoru | 1.5 l |
Převodovka | a (7) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 117 kW |
Maximální rychlost | 210 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 8.6 s |
Nejnižší výbava | Smart |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Nižší střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1425mm |
Šířka | 1795mm |
Délka | 4455mm |
Rozvor | 2650 mm |
Objem kufru | 450 / 1351 l |
Hmotnost | 1302 / 1870 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 3 l/100km |
Ve městě | 5 l/100km |
Mimo město | 2 l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 50 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | - g/km |
typ | liftback |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 600 kg |
Brzděný | 1200 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 629 990 Kč |
Minimální výbava | Smart |
Palivo | benzín mild-hybrid |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Objem | 1 - 1.5 l |
Max. rychlost | 196 - 210 km/h |
Spotřeba | 3 - 3 l |
Zrychlení | 8.6 - 11.2 s |
Výkon | 88 kW - 117 kW |
Cena | 499 990 Kč - 629 990 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1 l |
Max. rychlost | 196 km/h |
Zrychlení | 11.2 s |
Výkon | 88 kW |
Točivý moment | 172 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 0 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Comfort |
Cena | od 499 990 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1 l |
Max. rychlost | 196 km/h |
Zrychlení | 11.2 s |
Výkon | 88 kW |
Točivý moment | 172 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 0 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Comfort |
Cena | od 549 990 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 210 km/h |
Zrychlení | 8.6 s |
Výkon | 117 kW |
Točivý moment | 253 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 3 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Smart |
Cena | od 579 990 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 210 km/h |
Zrychlení | 8.6 s |
Výkon | 117 kW |
Točivý moment | 253 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 3 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Smart |
Cena | od 629 990 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto liftbacku vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 1 951 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii liftback za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Hyundai lze tedy o 1507 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu i30 Fastback oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Hyundai i30 Fastback s motorem 1.5 T-GDI na 3 471 Kč ročně, což je na poměry liftbacků o 14 674 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. s výkonem 117kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (3.0l/100km) při současných průměrných cenách paliv (0 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 0 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách i30 Fastback v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba