Cena od | 349 990 Kč |
Paliva | benzín mild-hybrid |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Výkon | 62 kW - 88 kW |
Maximální rychlost | 173 - 190 Km/h |
Spotřeba | 4.4 - 5.5 l/100km |
Akcelerace | 10.1 - 13.1 s |
motor o objemu 1496ccm a výkonu 114 koní přenáší sílu tohoto hatchbacku na přední kola pomocí šestistupňové manuální převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 9.1 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 200km/h. Pro srovnání, motor 1.0 T-GDI Mild Hybrid Hyundaie i20 o objemu 998ccm generuje 118 koní a na stovku zrychlí za 10.1 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 190km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 4.4 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách bude v tomto hatchback od Mazdy stát 0 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 0,00 Kč.
Mazda 2 měří 1.52 metru na výšku, 1.7 metru na šířku a 4.07 metru na délku. Rozvor činí 2.57 metru. Do kufru se vejde 280 litrů nákladu, resp. 950 litrů při sklopených sedačkách. U Hyundaie jsou hodnoty následující: 1.45 metru na výšku, 1.78 metru na šířku a 4.04 metru na délku, rozvor činí 2.58m. Objem kufru je 262 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1075 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Mazda má pohotovostní hmotnost 1.12 tuny, Hyundai o 158kg více, váží tedy 1.28 tuny.
Název | e-SKYACTIV-G 115 M Hybrid |
Palivo | mild-hybrid |
Počet válců | 4 |
Vstřikování | Přímé vstřikování |
Typ motoru | - |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 6000 RPM |
Točivý moment | 151 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 3500 RPM |
Objem motoru | 1.5 l |
Převodovka | m (6) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 85 kW |
Maximální rychlost | 200 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 9.1 s |
Nejnižší výbava | Revolution Top |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Malé vozy |
Interní označení výrobce |
Výška | 1515mm |
Šířka | 1695mm |
Délka | 4065mm |
Rozvor | 2570 mm |
Objem kufru | 280 / 950 l |
Hmotnost | 1117 / 1540 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 4.4 l/100km |
Ve městě | 5.1 l/100km |
Mimo město | 4 l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 44 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | - g/km |
typ | hatchback |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 550 kg |
Brzděný | 900 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 558 400 Kč |
Minimální výbava | Revolution Top |
Palivo | benzín mild-hybrid |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 - 1.5 l |
Max. rychlost | 171 - 200 km/h |
Spotřeba | 4.4 - 5.4 l |
Zrychlení | 9.1 - 12.1 s |
Výkon | 55 kW - 85 kW |
Cena | 406 400 Kč - 558 400 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 171 km/h |
Zrychlení | 11.3 s |
Výkon | 55 kW |
Točivý moment | 143 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 4.8 l |
Velikost nádrže | 44 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Emotion |
Cena | od 406 400 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 183 km/h |
Zrychlení | 9.8 s |
Výkon | 66 kW |
Točivý moment | 151 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 4.8 l |
Velikost nádrže | 44 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Challenge |
Cena | od 429 400 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 177 km/h |
Zrychlení | 12.1 s |
Výkon | 66 kW |
Točivý moment | 151 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 5.4 l |
Velikost nádrže | 44 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Challenge |
Cena | od 474 400 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 183 km/h |
Zrychlení | 9.8 s |
Výkon | 66 kW |
Točivý moment | 151 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 4.4 l |
Velikost nádrže | 44 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Challenge |
Cena | od 437 400 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 200 km/h |
Zrychlení | 9.1 s |
Výkon | 85 kW |
Točivý moment | 151 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 4.4 l |
Velikost nádrže | 44 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Revolution Top |
Cena | od 558 400 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto hatchbacku vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 2 647 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii hatchback za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Mazda lze tedy o 811 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu 2 oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Mazda 2 s motorem e-SKYACTIV-G 115 na 7 470 Kč ročně, což je na poměry hatchbacků o 10 675 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. s výkonem 85kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (4.4l/100km) při současných průměrných cenách paliv (0 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 0 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách 2 v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
2 může přijet jak s 16ti palcovými disky, tak i 15ti palcovými, cenový rozdíl sady letních pneumatik prémiové značky v obou rozměrech je 4 616 Kč. Zatímco tedy v menším rozměru pneumatik 185/60 R16 zaplatíte za sadu 0 Kč, u větších 185/65 R15 za model GoodYear Efficientgrip Compact to je 4 616 Kč.* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
Pro konkrétní porovnání v rámci modelu 2: zimní sada prémiových pneumatik Continental ContiWinterContact TS 810S s 15ti palcovými disky (185/65 R15) vás vyjde na 5 700 Kč, s 16ti palcovými (185/60 R16 - GoodYear Efficientgrip Compact) pak na 11 284 Kč.
* průměrná hodinová sazba