Cena od | 873 620 Kč |
Paliva | diesel mild-hybrid |
Převodovka | a |
Pohon | FWD |
Výkon | 110 kW - 175 kW |
Maximální rychlost | 216 - 250 Km/h |
Spotřeba | 4.9 - 6.8 l/100km |
Akcelerace | 6.4 - 9.3 s |
motor o objemu 1998ccm a výkonu 184 koní přenáší sílu tohoto sedanu na přední kola pomocí šestistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 8.5 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 216km/h. Pro srovnání, motor 180 Mercedesu A sedan o objemu 1332ccm generuje 148 koní a na stovku zrychlí za 9.3 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 216km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 5.1 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách bude v tomto sedan od Mazdy stát 0 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 0,00 Kč. Výše zmiňovaný Mercedes-Benz A sedan je na tom v tomto ohledu hůře. Kombinovanou spotřebu má 5.8l, což v praxi znamená náklady 0 Kč na 1km a 0,00Kč na 30 tisíc km.
Mazda 3 sedan měří 1.44 metru na výšku, 1.8 metru na šířku a 4.66 metru na délku. Rozvor činí 2.73 metru. Do kufru se vejde 450 litrů nákladu, resp. stejně litrů při sklopených sedačkách. U Mercedesu jsou hodnoty následující: 1.43 metru na výšku, 1.8 metru na šířku a 4.56 metru na délku, rozvor činí 2.73m. Objem kufru je 395 litrů. Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Mazda má pohotovostní hmotnost 1.47 tuny, Mercedes-Benz o 19kg méně, váží tedy 1.45 tuny.
Název | e-SKYACTIV X186 |
Palivo | mild-hybrid |
Počet válců | 4 |
Vstřikování | Přímé vstřikování |
Typ motoru | - |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 6000 RPM |
Točivý moment | 240 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 3000 RPM |
Objem motoru | 2 l |
Převodovka | a (6) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 137 kW |
Maximální rychlost | 216 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 8.5 s |
Nejnižší výbava | GT |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Nižší střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1440mm |
Šířka | 1795mm |
Délka | 4660mm |
Rozvor | 2725 mm |
Objem kufru | 450 / 0 l |
Hmotnost | 1469 / 1959 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 5.1 l/100km |
Ve městě | 6.2 l/100km |
Mimo město | 4.6 l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 51 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | - g/km |
typ | sedan |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 4 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 600 kg |
Brzděný | 1300 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 767 400 Kč |
Minimální výbava | GT |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Objem | 2 - 2 l |
Max. rychlost | 202 - 216 km/h |
Spotřeba | 4.5 - 6.1 l |
Zrychlení | 8.1 - 10.4 s |
Výkon | 90 kW - 137 kW |
Cena | 617 400 Kč - 767 400 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 202 km/h |
Zrychlení | 10.4 s |
Výkon | 90 kW |
Točivý moment | 213 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 5.4 l |
Velikost nádrže | 51 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | G122 |
Cena | od 617 400 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 202 km/h |
Zrychlení | 10.4 s |
Výkon | 90 kW |
Točivý moment | 213 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 6.1 l |
Velikost nádrže | 51 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | G122 Plus |
Cena | od 657 400 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 211 km/h |
Zrychlení | 9.1 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 213 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 5.5 l |
Velikost nádrže | 51 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | G150 Plus |
Cena | od 682 400 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 216 km/h |
Zrychlení | 8.1 s |
Výkon | 137 kW |
Točivý moment | 240 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 4.5 l |
Velikost nádrže | 51 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | GT |
Cena | od 702 400 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 210 km/h |
Zrychlení | 8.2 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 213 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 6.1 l |
Velikost nádrže | 51 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | G150 Plus |
Cena | od 747 400 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 216 km/h |
Zrychlení | 8.5 s |
Výkon | 137 kW |
Točivý moment | 240 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 5.1 l |
Velikost nádrže | 51 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | GT |
Cena | od 767 400 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto sedanu vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii sedan za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Mazda lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu 3 sedan oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Mazda 3 sedan s motorem e-SKYACTIV X186 na 17 111 Kč ročně, což je na poměry sedanů o 1 034 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. s výkonem 137kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (5.1l/100km) při současných průměrných cenách paliv (0 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 0 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách 3 sedan v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
3 sedan může přijet jak s 16ti palcovými disky, tak i 18ti palcovými, cenový rozdíl sady letních pneumatik prémiové značky v obou rozměrech je 5 416 Kč. Zatímco tedy v menším rozměru pneumatik 205/60 R16 zaplatíte za sadu Goodyear Efficientgrip 8 788 Kč, u větších 215/45 R18 za model GoodYear Eagle F1 Asymmetric 2 to je 14 204 Kč.* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
Pro konkrétní porovnání v rámci modelu 3 sedan: zimní sada prémiových pneumatik Michelin PILOT ALPIN PA4 s 16ti palcovými disky (205/60 R16) vás vyjde na 9 080 Kč, s 18ti palcovými (215/45 R18 - Goodyear Efficientgrip) pak na 16 956 Kč.
* průměrná hodinová sazba