Cena od | 650 000 Kč |
Paliva | benzín mild-hybrid |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4 |
Výkon | 84 kW - 110 kW |
Maximální rychlost | 180 - 192 Km/h |
Spotřeba | 6.3 - 6.5 l/100km |
Akcelerace | 10 - 12.4 s |
motor o objemu 1998ccm a výkonu 148 koní přenáší sílu tohoto hatchbacku na přední kola pomocí šestistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 9.5 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 204km/h. Pro srovnání, motor 2.0ie Subaru Impreza o objemu 1995ccm generuje 148 koní a na stovku zrychlí za 10.0 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 192km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 5.4 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách bude v tomto hatchback od Mazdy stát 0 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 0,00 Kč. Výše zmiňovaný Subaru Impreza je na tom v tomto ohledu hůře. Kombinovanou spotřebu má 6.3l, což v praxi znamená náklady 0 Kč na 1km a 0,00Kč na 30 tisíc km.
Mazda 3 měří 1.44 metru na výšku, 1.8 metru na šířku a 4.46 metru na délku. Rozvor činí 2.73 metru. Do kufru se vejde 351 litrů nákladu, resp. 1026 litrů při sklopených sedačkách. U Subaru jsou hodnoty následující: 1.48 metru na výšku, 1.78 metru na šířku a 4.48 metru na délku, rozvor činí 2.67m. Objem kufru je 340 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1193 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Mazda má pohotovostní hmotnost 1.4 tuny, Subaru o 158kg více, váží tedy 1.55 tuny.
Název | e-SKYACTIV G150 |
Palivo | mild-hybrid |
Počet válců | 4 |
Vstřikování | Přímé vstřikování |
Typ motoru | - |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 6000 RPM |
Točivý moment | 213 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 4000 RPM |
Objem motoru | 2 l |
Převodovka | a (6) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 110 kW |
Maximální rychlost | 204 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 9.5 s |
Nejnižší výbava | G150 Plus |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Nižší střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1435mm |
Šířka | 1795mm |
Délka | 4460mm |
Rozvor | 2725 mm |
Objem kufru | 351 / 1026 l |
Hmotnost | 1395 / 1907 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 5.4 l/100km |
Ve městě | 6.8 l/100km |
Mimo město | 4.7 l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 51 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | - g/km |
typ | hatchback |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 600 kg |
Brzděný | 1300 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 747 400 Kč |
Minimální výbava | G150 Plus |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | a, m |
Pohon | 4x4FWD |
Objem | 2 - 2 l |
Max. rychlost | 197 - 216 km/h |
Spotřeba | 4.7 - 5.5 l |
Zrychlení | 8.1 - 10.8 s |
Výkon | 90 kW - 137 kW |
Cena | 617 400 Kč - 867 400 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 197 km/h |
Zrychlení | 10.4 s |
Výkon | 90 kW |
Točivý moment | 213 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 5 l |
Velikost nádrže | 51 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | G122 |
Cena | od 617 400 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 206 km/h |
Zrychlení | 9.1 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 213 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 5 l |
Velikost nádrže | 51 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | G150 Plus |
Cena | od 682 400 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 216 km/h |
Zrychlení | 8.1 s |
Výkon | 137 kW |
Točivý moment | 240 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 4.7 l |
Velikost nádrže | 51 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | X186 GT |
Cena | od 702 400 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 197 km/h |
Zrychlení | 10.8 s |
Výkon | 90 kW |
Točivý moment | 213 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 5.4 l |
Velikost nádrže | 51 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | G122 Plus |
Cena | od 722 400 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 204 km/h |
Zrychlení | 9.5 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 213 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 5.4 l |
Velikost nádrže | 51 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | G150 Plus |
Cena | od 747 400 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 216 km/h |
Zrychlení | 8.5 s |
Výkon | 137 kW |
Točivý moment | 240 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 5.2 l |
Velikost nádrže | 51 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | X186 GT |
Cena | od 767 400 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 214 km/h |
Zrychlení | 8.3 s |
Výkon | 137 kW |
Točivý moment | 240 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 5 l |
Velikost nádrže | 48 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | X186 GT |
Cena | od 767 400 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (6) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 214 km/h |
Zrychlení | 8.9 s |
Výkon | 137 kW |
Točivý moment | 240 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 5.5 l |
Velikost nádrže | 48 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | X186 GT Plus |
Cena | od 867 400 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto hatchbacku vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii hatchback za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Mazda lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu 3 oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Mazda 3 s motorem 3 e-SKYACTIV-G 2.0 M Hybrid 150 na 17 111 Kč ročně, což je na poměry hatchbacků o 1 034 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. s výkonem 110kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (5.4l/100km) při současných průměrných cenách paliv (0 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 0 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách 3 v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba