Cena od | 674 980 Kč |
Paliva | diesel benzín hybrid mild-hybrid plug-in-hybrid |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Výkon | 85 kW - 195 kW |
Maximální rychlost | 175 - 201 Km/h |
Spotřeba | 1.6 - 6.8 l/100km |
Akcelerace | 8 - 12.1 s |
motor o objemu 1998ccm a výkonu 184 koní přenáší sílu tohoto SUVčka na přední kola pomocí šestistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 8.6 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 204km/h. Pro srovnání, motor 1.6 GDi GPF 4x2 Sportage o objemu 1598ccm generuje 148 koní a na stovku zrychlí za 9.6 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 189km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 5.4 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách bude v tomto SUV od Mazdy stát 0 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 0,00 Kč. Výše zmiňovaný KIA Sportage je na tom v tomto ohledu hůře. Kombinovanou spotřebu má 5.7l, což v praxi znamená náklady 0 Kč na 1km a 0,00Kč na 30 tisíc km.
Mazda CX-30 měří 1.54 metru na výšku, 1.8 metru na šířku a 4.4 metru na délku. Rozvor činí 2.66 metru. Do kufru se vejde 430 litrů nákladu, resp. 1406 litrů při sklopených sedačkách. U jsou hodnoty následující: 1.65 metru na výšku, 1.87 metru na šířku a 4.52 metru na délku, rozvor činí 2.68m. Objem kufru je 562 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1751 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Mazda má pohotovostní hmotnost 1.47 tuny, KIA o 114kg více, váží tedy 1.58 tuny.
Název | e-SKYACTIV X186 |
Palivo | mild-hybrid |
Počet válců | 4 |
Vstřikování | Přímé vstřikování |
Typ motoru | - |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 6000 RPM |
Točivý moment | 240 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 4000 RPM |
Objem motoru | 2 l |
Převodovka | a (6) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 137 kW |
Maximální rychlost | 204 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 8.6 s |
Nejnižší výbava | X186 GT Plus |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Nižší střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1540mm |
Šířka | 1795mm |
Délka | 4395mm |
Rozvor | 2655 mm |
Objem kufru | 430 / 1406 l |
Hmotnost | 1466 / 1965 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 5.4 l/100km |
Ve městě | 6.6 l/100km |
Mimo město | 4.8 l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 51 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | - g/km |
typ | suv |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 600 kg |
Brzděný | 1300 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 871 800 Kč |
Minimální výbava | X186 GT Plus |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | a, m |
Pohon | 4x4FWD |
Objem | 2 - 2 l |
Max. rychlost | 186 - 204 km/h |
Spotřeba | 4.9 - 6 l |
Zrychlení | 8.3 - 11.2 s |
Výkon | 90 kW - 137 kW |
Cena | 672 200 Kč - 931 800 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 186 km/h |
Zrychlení | 10.6 s |
Výkon | 90 kW |
Točivý moment | 213 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 5.1 l |
Velikost nádrže | 51 l |
CO2 | 116 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | G122 |
Cena | od 672 200 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 198 km/h |
Zrychlení | 8.8 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 213 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 5.1 l |
Velikost nádrže | 51 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | G150 Plus |
Cena | od 746 200 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 204 km/h |
Zrychlení | 8.3 s |
Výkon | 137 kW |
Točivý moment | 240 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 4.9 l |
Velikost nádrže | 51 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | X186 GT |
Cena | od 764 800 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 186 km/h |
Zrychlení | 11.2 s |
Výkon | 90 kW |
Točivý moment | 213 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 5.6 l |
Velikost nádrže | 51 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | G122 Plus |
Cena | od 781 200 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 195 km/h |
Zrychlení | 9.1 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 213 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 5.4 l |
Velikost nádrže | 48 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | G150 Plus |
Cena | od 806 200 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 194 km/h |
Zrychlení | 10 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 213 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 5.6 l |
Velikost nádrže | 51 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | G150 Plus |
Cena | od 806 200 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (6) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 193 km/h |
Zrychlení | 10.4 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 213 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 6 l |
Velikost nádrže | 48 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | G150 Plus |
Cena | od 866 200 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 204 km/h |
Zrychlení | 8.7 s |
Výkon | 137 kW |
Točivý moment | 240 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 5.1 l |
Velikost nádrže | 48 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | X186 GT Plus |
Cena | od 871 800 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 204 km/h |
Zrychlení | 8.6 s |
Výkon | 137 kW |
Točivý moment | 240 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 5.4 l |
Velikost nádrže | 51 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | X186 GT Plus |
Cena | od 871 800 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (6) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 204 km/h |
Zrychlení | 9 s |
Výkon | 137 kW |
Točivý moment | 240 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 5.6 l |
Velikost nádrže | 48 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | X186 GT Plus |
Cena | od 931 800 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto SUVčka vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii SUV za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Mazda lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu CX-30 oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Mazda CX-30 s motorem e-SKYACTIV X186 na 17 111 Kč ročně, což je na poměry SUVček o 1 034 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. s výkonem 137kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (5.4l/100km) při současných průměrných cenách paliv (0 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 0 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách CX-30 v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba