Cena od | 1 005 000 Kč |
Paliva | elektřina |
Převodovka | a |
Pohon | FWD |
Výkon | 100 kW - 100 kW |
Maximální rychlost | 150 - 150 Km/h |
Spotřeba | - - - l/100km |
Akcelerace | 9 - 9 s |
Elektrický motor o objemu 0ccm a výkonu 141 koní přenáší sílu tohoto SUVčka na přední kola pomocí automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 9.7 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 140km/h. Pro srovnání, elektrický motor e-2008 Peugeotu e-2008 o objemu 0ccm generuje 134 koní a na stovku zrychlí za 9.0 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 150km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 17.3 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách elektřiny bude v tomto SUV od Mazdy stát 0 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 0,00 Kč.
Mazda MX-30 měří 1.56 metru na výšku, 1.85 metru na šířku a 4.4 metru na délku. Rozvor činí 2.66 metru. Do kufru se vejde 366 litrů nákladu, resp. 1171 litrů při sklopených sedačkách. U Peugeotu jsou hodnoty následující: 1.53 metru na výšku, 1.77 metru na šířku a 4.3 metru na délku, rozvor činí 2.61m. Objem kufru je 405 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1467 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Mazda má pohotovostní hmotnost 1.72 tuny, Peugeot o 97kg méně, váží tedy 1.62 tuny.
Název | e-SKYACTIV |
Palivo | elektřina |
Počet válců | - |
Vstřikování | x |
Typ motoru | x |
Počet ventilů | - |
Maximální otáčky za minutu | - RPM |
Točivý moment | 271 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | - RPM |
Objem motoru | - l |
Převodovka | a (1) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 105 kW |
Maximální rychlost | 140 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 9.7 s |
Nejnižší výbava | Prime-line |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Nižší střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1555mm |
Šířka | 1848mm |
Délka | 4395mm |
Rozvor | 2655 mm |
Objem kufru | 366 / 1171 l |
Hmotnost | 1720 / 2119 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 17.3 l/100km |
Ve městě | - l/100km |
Mimo město | - l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | - l |
Emisní norma | x |
CO2 | - g/km |
typ | suv |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | - kg |
Brzděný | - kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 930 500 Kč |
Minimální výbava | Prime-line |
Palivo | elektřina |
Převodovka | automat (1) |
Pohon | FWD |
Objem | 0 l |
Max. rychlost | 140 km/h |
Zrychlení | 9.7 s |
Výkon | 105 kW |
Točivý moment | 271 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 17.3 l |
Velikost nádrže | 0 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | x |
Nejnižší výbava | Prime-line |
Cena | od 930 500 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto SUVčka vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii SUV za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Mazda lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu MX-30 oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Mazda MX-30 s motorem e-SKYACTIV na 17 111 Kč ročně, což je na poměry SUVček o 1 034 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Elektrický s výkonem 105kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (17.3l/100km) při současných průměrných cenách paliv (0 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 0 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách MX-30 v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba