Cena od | 1 050 000 Kč |
Paliva | benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | RWD |
Výkon | 202 kW - 333 kW |
Maximální rychlost | 240 - 250 Km/h |
Spotřeba | 8 - 12.8 l/100km |
Akcelerace | 4.4 - 5.9 s |
Benzínový motor o objemu 1998ccm a výkonu 181 koní přenáší sílu tohoto coupé na zadní kola pomocí šestistupňové manuální převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 6.8 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 220km/h. Pro srovnání, benzínový motor 2.0 Turbo Camaro Coupé o objemu 1998ccm generuje 271 koní a na stovku zrychlí za 5.9 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 240km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 6.9 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách benzínu bude v tomto coupe od Mazdy stát 2.42 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 72 450,00 Kč. Výše zmiňovaný Chevrolet Camaro Coupé je na tom v tomto ohledu hůře. Kombinovanou spotřebu má 8.0l, což v praxi znamená náklady 2.8 Kč na 1km a 84 000,00Kč na 30 tisíc km.
Mazda MX-5 RF měří 1.23 metru na výšku, 1.74 metru na šířku a 3.92 metru na délku. Rozvor činí 2.31 metru. Do kufru se vejde 127 litrů nákladu, resp. stejně litrů při sklopených sedačkách. U jsou hodnoty následující: 1.34 metru na výšku, 1.88 metru na šířku a 4.78 metru na délku, rozvor činí 2.81m. Objem kufru je 0 litrů. Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Mazda má pohotovostní hmotnost 1.15 tuny, Chevrolet o 392kg více, váží tedy 1.54 tuny.
Název | SKYACTIV-G 184 |
Palivo | benzín |
Počet válců | 4 |
Vstřikování | Přímé vstřikování |
Typ motoru | - |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 7000 RPM |
Točivý moment | 205 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 4000 RPM |
Objem motoru | 2 l |
Převodovka | m (6) |
Poháněná náprava | RWD |
Výkon | 135 kW |
Maximální rychlost | 220 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 6.8 s |
Nejnižší výbava | Takumi |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Nižší střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1230mm |
Šířka | 1735mm |
Délka | 3915mm |
Rozvor | 2310 mm |
Objem kufru | 127 / 0 l |
Hmotnost | 1147 / 1305 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 6.9 l/100km |
Ve městě | 8.4 l/100km |
Mimo město | 5.9 l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 45 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | - g/km |
typ | coupe |
Počet míst | 2 |
Počet dveří | 2 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | - kg |
Brzděný | - kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 1 061 050 Kč |
Minimální výbava | Takumi |
Palivo | benzín |
Převodovka | m |
Pohon | RWD |
Objem | 1.5 - 2 l |
Max. rychlost | 203 - 220 km/h |
Spotřeba | 6.1 - 6.9 l |
Zrychlení | 6.8 - 8.6 s |
Výkon | 97 kW - 135 kW |
Cena | 1 015 050 Kč - 1 061 050 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | RWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 203 km/h |
Zrychlení | 8.6 s |
Výkon | 97 kW |
Točivý moment | 152 Nm |
Maximální otáčky | 7000 RPM |
Spotřeba | 6.1 l |
Velikost nádrže | 45 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Challenge |
Cena | od 1 015 050 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | RWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 220 km/h |
Zrychlení | 6.8 s |
Výkon | 135 kW |
Točivý moment | 205 Nm |
Maximální otáčky | 7000 RPM |
Spotřeba | 6.9 l |
Velikost nádrže | 45 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Takumi |
Cena | od 1 061 050 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto coupé vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii coupe za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Mazda lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu MX-5 RF oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Mazda MX-5 RF s motorem SKYACTIV-G 184 na 17 111 Kč ročně, což je na poměry coupé o 1 034 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Benzínový s výkonem 135kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (6.9l/100km) při současných průměrných cenách paliv (35 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 72 450 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách MX-5 RF v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba