Cena od | 4 487 890 Kč |
Paliva | elektřina |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4 |
Výkon | 484 kW - 484 kW |
Maximální rychlost | 220 - 220 Km/h |
Spotřeba | 22.2 - 22.2 l/100km |
Akcelerace | 3.8 - 3.8 s |
Elektrický motor o objemu 0ccm a výkonu 329 koní přenáší sílu tohoto liftbacku na zadní kola pomocí automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 6.2 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 210km/h. Pro srovnání, elektrický motor EQS 53 AMG Mercedesu EQS - AMG o objemu 0ccm generuje 649 koní a na stovku zrychlí za 3.8 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 220km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 16.2 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách elektřiny bude v tomto liftback od Mercedesu stát 0 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 0,00 Kč. Výše zmiňovaný Mercedes-Benz EQS - AMG je na tom v tomto ohledu hůře. Kombinovanou spotřebu má 22.2l, což v praxi znamená náklady 0 Kč na 1km a 0,00Kč na 30 tisíc km.
Mercedes-Benz EQS měří 1.51 metru na výšku, 1.93 metru na šířku a 5.22 metru na délku. Rozvor činí 3.21 metru. Do kufru se vejde 610 litrů nákladu, resp. 1770 litrů při sklopených sedačkách. U Mercedesu jsou hodnoty následující: 1.52 metru na výšku, 1.93 metru na šířku a 5.22 metru na délku, rozvor činí 3.21m. Objem kufru je 610 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1770 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Mercedes-Benz má pohotovostní hmotnost 2.48 tuny, Mercedes-Benz o 200kg více, váží tedy 2.68 tuny.
Název | 450+ |
Palivo | elektřina |
Počet válců | - |
Vstřikování | - |
Typ motoru | - |
Počet ventilů | - |
Maximální otáčky za minutu | - RPM |
Točivý moment | 568 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | - RPM |
Objem motoru | - l |
Převodovka | a (1) |
Poháněná náprava | RWD |
Výkon | 245 kW |
Maximální rychlost | 210 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 6.2 s |
Nejnižší výbava | Sériová výroba |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Nejvyšší třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1512mm |
Šířka | 1926mm |
Délka | 5216mm |
Rozvor | 3210 mm |
Objem kufru | 610 / 1770 l |
Hmotnost | 2480 / 2945 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 16.2 l/100km |
Ve městě | - l/100km |
Mimo město | - l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | - l |
Emisní norma | x |
CO2 | - g/km |
typ | liftback |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 750 kg |
Brzděný | 750 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 3 213 760 Kč |
Minimální výbava | Sériová výroba |
Palivo | elektřina |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4RWD |
Objem | - l |
Max. rychlost | 210 - 210 km/h |
Spotřeba | 16.2 - 17.6 l |
Zrychlení | 4.3 - 6.2 s |
Výkon | 245 kW - 385 kW |
Cena | 3 213 760 Kč - 4 233 790 Kč |
Palivo | elektřina |
Převodovka | automat (1) |
Pohon | RWD |
Objem | 0 l |
Max. rychlost | 210 km/h |
Zrychlení | 6.2 s |
Výkon | 245 kW |
Točivý moment | 568 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 16.2 l |
Velikost nádrže | 0 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | x |
Nejnižší výbava | Sériová výroba |
Cena | od 3 213 760 Kč |
Palivo | elektřina |
Převodovka | automat (1) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 0 l |
Max. rychlost | 210 km/h |
Zrychlení | 5.6 s |
Výkon | 265 kW |
Točivý moment | 800 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 0 l |
Velikost nádrže | 0 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | x |
Nejnižší výbava | Sériová výroba |
Cena | od 3 315 400 Kč |
Palivo | elektřina |
Převodovka | automat (1) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 0 l |
Max. rychlost | 210 km/h |
Zrychlení | 4.8 s |
Výkon | 330 kW |
Točivý moment | 855 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 0 l |
Velikost nádrže | 0 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | x |
Nejnižší výbava | Sériová výroba |
Cena | od 3 547 720 Kč |
Palivo | elektřina |
Převodovka | automat (1) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 0 l |
Max. rychlost | 210 km/h |
Zrychlení | 4.3 s |
Výkon | 385 kW |
Točivý moment | 855 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 17.6 l |
Velikost nádrže | 0 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | x |
Nejnižší výbava | Sériová výroba |
Cena | od 4 233 790 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto liftbacku vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii liftback za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Mercedes-Benz lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu EQS oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Mercedes-Benz EQS s motorem 450+ na 14 599 Kč ročně, což je na poměry liftbacků o 3 546 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Elektrický s výkonem 245kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (16.2l/100km) při současných průměrných cenách paliv (0 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 0 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách EQS v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba