Cena od | 2 027 355 Kč |
Paliva | elektřina |
Převodovka | a |
Pohon | FWD |
Výkon | 150 kW - 150 kW |
Maximální rychlost | 140 - 140 Km/h |
Spotřeba | 26.3 - 26.9 l/100km |
Akcelerace | - - - s |
Kombinovaná spotřeba okolo 26.7 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách elektřiny bude v tomto minibus od Mercedesu stát 0 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 0,00 Kč. Výše zmiňovaný Mercedes-Benz EQV je na tom v tomto ohledu hůře. Kombinovanou spotřebu má 26.9l, což v praxi znamená náklady 0 Kč na 1km a 0,00Kč na 30 tisíc km.
Mercedes-Benz eVito Tourer měří 1.93 metru na výšku, 1.93 metru na šířku a 5.14 metru na délku. Rozvor činí 3.2 metru. Do kufru se vejde 990 litrů nákladu, resp. stejně litrů při sklopených sedačkách. U Mercedesu jsou hodnoty následující: 1.9 metru na výšku, 1.93 metru na šířku a 5.14 metru na délku, rozvor činí 3.2m. Objem kufru je 1030 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 4630 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Mercedes-Benz má pohotovostní hmotnost 2.14 tuny, Mercedes-Benz o 466kg více, váží tedy 2.6 tuny.
Název | 126 60 kWh L |
Palivo | elektřina |
Počet válců | - |
Vstřikování | - |
Typ motoru | - |
Počet ventilů | - |
Maximální otáčky za minutu | - RPM |
Točivý moment | 362 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | - RPM |
Objem motoru | - l |
Převodovka | a (1) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 150 kW |
Maximální rychlost | 140 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | - s |
Nejnižší výbava | Base L |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | vyšší střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1934mm |
Šířka | 1928mm |
Délka | 5140mm |
Rozvor | 3200 mm |
Objem kufru | 990 / 0 l |
Hmotnost | 2135 / 3200 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 26.7 l/100km |
Ve městě | - l/100km |
Mimo město | - l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | - l |
Emisní norma | x |
CO2 | - g/km |
typ | minibus |
Počet míst | 8 |
Počet dveří | 4 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | - kg |
Brzděný | - kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 1 753 290 Kč |
Minimální výbava | Base L |
Palivo | elektřina |
Převodovka | a |
Pohon | FWD |
Objem | - l |
Max. rychlost | 140 - 140 km/h |
Spotřeba | 26.2 - 26.8 l |
Zrychlení | - s |
Výkon | 150 kW - 150 kW |
Cena | 1 753 290 Kč - 1 877 315 Kč |
Palivo | elektřina |
Převodovka | automat (1) |
Pohon | FWD |
Objem | 0 l |
Max. rychlost | 140 km/h |
Zrychlení | 0 s |
Výkon | 150 kW |
Točivý moment | 362 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 26.7 l |
Velikost nádrže | 0 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | x |
Nejnižší výbava | Base L |
Cena | od 1 753 290 Kč |
Palivo | elektřina |
Převodovka | automat (1) |
Pohon | FWD |
Objem | 0 l |
Max. rychlost | 140 km/h |
Zrychlení | 0 s |
Výkon | 150 kW |
Točivý moment | 362 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 26.8 l |
Velikost nádrže | 0 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | x |
Nejnižší výbava | Base XL |
Cena | od 1 776 280 Kč |
Palivo | elektřina |
Převodovka | automat (1) |
Pohon | FWD |
Objem | 0 l |
Max. rychlost | 140 km/h |
Zrychlení | 0 s |
Výkon | 150 kW |
Točivý moment | 362 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 26.2 l |
Velikost nádrže | 35 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Elektr |
Nejnižší výbava | Base L |
Cena | od 1 853 720 Kč |
Palivo | elektřina |
Převodovka | automat (1) |
Pohon | FWD |
Objem | 0 l |
Max. rychlost | 140 km/h |
Zrychlení | 0 s |
Výkon | 150 kW |
Točivý moment | 362 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 26.2 l |
Velikost nádrže | 35 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Elektr |
Nejnižší výbava | Base XL |
Cena | od 1 877 315 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii minibus za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Mercedes-Benz lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu eVito Tourer oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Mercedes-Benz eVito Tourer s motorem 126 60 kWh L na 16 398 Kč ročně, což je na poměry o 1 747 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Elektrický s výkonem 150kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (26.7l/100km) při současných průměrných cenách paliv (0 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 0 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách eVito Tourer v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba