Cena od | 965 000 Kč |
Paliva | elektřina |
Převodovka | a |
Pohon | FWD |
Výkon | 100 kW - 100 kW |
Maximální rychlost | 150 - 150 Km/h |
Spotřeba | - - - l/100km |
Akcelerace | 9.5 - 9.5 s |
Elektrický motor o objemu 0ccm a výkonu 148 koní přenáší sílu tohoto hatchbacku na přední kola pomocí bezestupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 7.9 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 144km/h. Pro srovnání, elektrický motor Elektromotor Citroënu ë-C4 o objemu 0ccm generuje 134 koní a na stovku zrychlí za 9.5 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 150km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 17.0 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách elektřiny bude v tomto hatchback od Nissanu stát 0 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 0,00 Kč.
Nissan Leaf měří 1.54 metru na výšku, 1.79 metru na šířku a 4.49 metru na délku. Rozvor činí 2.7 metru. Do kufru se vejde 435 litrů nákladu, resp. 790 litrů při sklopených sedačkách. U Citroënu jsou hodnoty následující: 1.53 metru na výšku, 1.8 metru na šířku a 4.36 metru na délku, rozvor činí 2.67m. Objem kufru je 380 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1250 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Nissan má pohotovostní hmotnost 1.54 tuny, CITROËN o 81kg více, váží tedy 1.62 tuny.
Název | 40 kWh |
Palivo | elektřina |
Počet válců | - |
Vstřikování | nemá |
Typ motoru | Atmosférický |
Počet ventilů | - |
Maximální otáčky za minutu | 3283 RPM |
Točivý moment | 320 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 3283 RPM |
Objem motoru | - l |
Převodovka | a (0) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 110 kW |
Maximální rychlost | 144 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 7.9 s |
Nejnižší výbava | Visia |
Série | Leaf (ZE1) |
Začátek výroby | 01/2018 |
Začátek výroby modelu | 01/2018 |
Třída vozidla | Nižší střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1540mm |
Šířka | 1788mm |
Délka | 4490mm |
Rozvor | 2700 mm |
Objem kufru | 435 / 790 l |
Hmotnost | 1535 / 1795 Kg |
Poloměr otáčení | 10.84 |
Světlá výška | 150 |
Přechodový úhel | 0 |
Stoupavost | 0 |
Hloubka brodění | 0 |
Kombinovaná | 17 l/100km |
Ve městě | - l/100km |
Mimo město | - l/100km |
Reálná ~ | 15.68 l/100km |
Velikost nádrže | 40 l |
Emisní norma | Elektr |
CO2 | - g/km |
typ | hatchback |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | 35 |
Přední brzdy | Kotoučová |
Zadní brzdy | Kotoučová |
Přední odpružení | Vinutá pružina |
Zadní odpružení | Vinutá pružina |
Nebrzděný | - kg |
Brzděný | - kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | senzory + přední a zadní kamera |
Kontrola trakce | Elektronisches Stabilitätsprogramm |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | přímé měření (senzor) |
Navigační systém |
Cena | 859 000 Kč |
Minimální výbava | Visia |
Palivo | elektřina |
Převodovka | a |
Pohon | FWD |
Objem | - l |
Max. rychlost | 144 - 157 km/h |
Spotřeba | 17 - 17 l |
Zrychlení | 6.9 - 7.9 s |
Výkon | 110 kW - 160 kW |
Cena | 859 000 Kč - 1 070 000 Kč |
Palivo | elektřina |
Převodovka | automat (0) |
Pohon | FWD |
Objem | 0 l |
Max. rychlost | 144 km/h |
Zrychlení | 7.9 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 320 Nm |
Maximální otáčky | 3283 RPM |
Spotřeba | 17 l |
Velikost nádrže | 40 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Elektr |
Nejnižší výbava | Visia |
Cena | od 859 000 Kč |
Palivo | elektřina |
Převodovka | automat (0) |
Pohon | FWD |
Objem | 0 l |
Max. rychlost | 157 km/h |
Zrychlení | 6.9 s |
Výkon | 160 kW |
Točivý moment | 340 Nm |
Maximální otáčky | 4600 RPM |
Spotřeba | 0 l |
Velikost nádrže | 62 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Elektr |
Nejnižší výbava | Acenta |
Cena | od 1 070 000 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto hatchbacku vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii hatchback za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Nissan lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Leaf oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Nissan Leaf s motorem 40 kWh na 17 321 Kč ročně, což je na poměry hatchbacků o 824 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Elektrický s výkonem 110kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (17.0l/100km) při současných průměrných cenách paliv (0 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 0 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Leaf v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
Leaf může přijet jak s 16ti palcovými disky, tak i 17ti palcovými, cenový rozdíl sady letních pneumatik prémiové značky v obou rozměrech je 4 836 Kč. Zatímco tedy v menším rozměru pneumatik 205/55 R16 zaplatíte za sadu Dunlop SP Sport Bluresponse 6 600 Kč, u větších 215/50 R17 za model Goodyear Efficientgrip to je 11 436 Kč.* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
Pro konkrétní porovnání v rámci modelu Leaf: zimní sada prémiových pneumatik Goodyear UltraGrip Performance Gen-1 s 16ti palcovými disky (205/55 R16) vás vyjde na 8 372 Kč, s 17ti palcovými (215/50 R17 - Dunlop SP Sport Bluresponse) pak na 12 876 Kč.
* průměrná hodinová sazba