Cena od | 880 900 Kč |
Paliva | diesel benzín plug-in-hybrid |
Převodovka | a |
Pohon | FWD |
Výkon | 110 kW - 206 kW |
Maximální rychlost | 219 - 250 Km/h |
Spotřeba | 1.5 - 7.3 l/100km |
Akcelerace | 5.2 - 9.2 s |
Naftový motor o objemu 1499ccm a výkonu 129 koní přenáší sílu tohoto liftbacku na přední kola pomocí osmistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 10.0 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 208km/h. Pro srovnání, naftový motor 2,0 TDI AP Škody Superb o objemu 1968ccm generuje 148 koní a na stovku zrychlí za 9.1 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 221km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 3.7 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách nafty bude v tomto liftback od Peugeotu stát 1.22 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 36 630,00 Kč. Výše zmiňovaný Škoda Superb je na tom v tomto ohledu hůře. Kombinovanou spotřebu má 3.9l, což v praxi znamená náklady 1.29 Kč na 1km a 38 610,00Kč na 30 tisíc km.
Peugeot 508 měří 1.4 metru na výšku, 1.86 metru na šířku a 4.75 metru na délku. Rozvor činí 2.79 metru. Do kufru se vejde 487 litrů nákladu, resp. 1537 litrů při sklopených sedačkách. U Škody jsou hodnoty následující: 1.47 metru na výšku, 1.86 metru na šířku a 4.87 metru na délku, rozvor činí 2.84m. Objem kufru je 625 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1760 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Peugeot má pohotovostní hmotnost 1.5 tuny, Škoda o 5kg více, váží tedy 1.5 tuny.
Název | BlueHDi 130 S&S EAT8 |
Palivo | diesel |
Počet válců | 4 |
Vstřikování | Common Rail |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 3750 RPM |
Točivý moment | 300 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 1750 RPM |
Objem motoru | 1.5 l |
Převodovka | a (8) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 96 kW |
Maximální rychlost | 208 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 10 s |
Nejnižší výbava | ALLURE Pack |
Série | 508 (II) Limousine |
Začátek výroby | 10/2018 |
Začátek výroby modelu | 10/2018 |
Třída vozidla | Střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1403mm |
Šířka | mm |
Délka | 4750mm |
Rozvor | 2793 mm |
Objem kufru | 487 / 1537 l |
Hmotnost | 1495 / 2020 Kg |
Poloměr otáčení | 10.8 |
Světlá výška | 0 |
Přechodový úhel | 0 |
Stoupavost | 0 |
Hloubka brodění | 0 |
Kombinovaná | 3.7 l/100km |
Ve městě | 4.4 l/100km |
Mimo město | 3.4 l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 55 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | 98 g/km |
typ | liftback |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | 65 |
Přední brzdy | Kotoučová |
Zadní brzdy | Kotoučová |
Přední odpružení | Vinutá pružina |
Zadní odpružení | Vinutá pružina |
Nebrzděný | 745 kg |
Brzděný | 1500 kg |
Adaptivní brzdová světla | Aktivace výstražných světel |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | zadní |
Kontrola trakce | Elektronisches Stabilitätsprogramm |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | přímé měření (senzor) |
Navigační systém | Barevný displej (dotyková obrazovka) |
Cena | 1 015 000 Kč |
Minimální výbava | ALLURE Pack |
Palivo | diesel plug-in-hybrid |
Převodovka | a |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 - 1.6 l |
Max. rychlost | 208 - 240 km/h |
Spotřeba | 1.4 - 3.7 l |
Zrychlení | 8.1 - 10 s |
Výkon | 96 kW - 165 kW |
Cena | 1 015 000 Kč - 1 255 000 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 208 km/h |
Zrychlení | 10 s |
Výkon | 96 kW |
Točivý moment | 300 Nm |
Maximální otáčky | 3750 RPM |
Spotřeba | 3.7 l |
Velikost nádrže | 55 l |
CO2 | 98 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | ALLURE Pack |
Cena | od 1 015 000 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto liftbacku vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 1 951 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii liftback za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Peugeot lze tedy o 1507 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu 508 oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Peugeot 508 s motorem BlueHDi 130 na 4 354 Kč ročně, což je na poměry liftbacků o 13 791 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Naftový s výkonem 96kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (3.7l/100km) při současných průměrných cenách paliv (33 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 36 630 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách 508 v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
508 může přijet jak s 16ti palcovými disky, tak i 18ti palcovými, cenový rozdíl sady letních pneumatik prémiové značky v obou rozměrech je 5 400 Kč. Zatímco tedy v menším rozměru pneumatik 215/60 R16 zaplatíte za sadu Michelin Primacy HP 9 496 Kč, u větších 235/45 R18 za model Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 to je 14 896 Kč.* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
Pro konkrétní porovnání v rámci modelu 508: zimní sada prémiových pneumatik Dunlop Winter Sport 5 s 16ti palcovými disky (215/60 R16) vás vyjde na 10 932 Kč, s 18ti palcovými (235/45 R18 - Michelin Primacy HP) pak na 18 304 Kč.
* průměrná hodinová sazba