Cena od | 471 900 Kč |
Paliva | benzín mild-hybrid |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Výkon | 74 kW - 92 kW |
Maximální rychlost | 180 - 200 Km/h |
Spotřeba | 5 - 5.5 l/100km |
Akcelerace | 9.4 - 10.8 s |
Benzínový motor o objemu 999ccm a výkonu 94 koní přenáší sílu tohoto hatchbacku na přední kola pomocí pětistupňové manuální převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 10.9 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 186km/h. Pro srovnání, benzínový motor 1.0 EcoBoost Fordu Fiesta o objemu 999ccm generuje 99 koní a na stovku zrychlí za 10.8 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 180km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 4.8 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách benzínu bude v tomto hatchback od stát 1.68 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 50 400,00 Kč. Výše zmiňovaný Ford Fiesta je na tom v tomto ohledu hůře. Kombinovanou spotřebu má 5.5l, což v praxi znamená náklady 1.93 Kč na 1km a 57 750,00Kč na 30 tisíc km.
SEAT Ibiza měří 1.45 metru na výšku, 1.78 metru na šířku a 4.06 metru na délku. Rozvor činí 2.56 metru. Do kufru se vejde 355 litrů nákladu, resp. 1165 litrů při sklopených sedačkách. U Fordu jsou hodnoty následující: 1.49 metru na výšku, 1.74 metru na šířku a 4.05 metru na délku, rozvor činí 2.49m. Objem kufru je 292 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1093 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. SEAT má pohotovostní hmotnost 1.15 tuny, Ford o 34kg více, váží tedy 1.18 tuny.
Název | 1.0 TSI 70kW |
Palivo | benzín |
Počet válců | 3 |
Vstřikování | Přímé vstřikování |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 5000 RPM |
Točivý moment | 175 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 2000 RPM |
Objem motoru | 1 l |
Převodovka | m (5) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 70 kW |
Maximální rychlost | 186 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 10.9 s |
Nejnižší výbava | Style |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Malé vozy |
Interní označení výrobce |
Výška | 1447mm |
Šířka | 1780mm |
Délka | 4059mm |
Rozvor | 2564 mm |
Objem kufru | 355 / 1165 l |
Hmotnost | 1145 / 1650 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 4.8 l/100km |
Ve městě | 6 l/100km |
Mimo město | 4.2 l/100km |
Reálná ~ | 6.04 l/100km |
Velikost nádrže | 40 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | - g/km |
typ | hatchback |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 560 kg |
Brzděný | 1000 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 469 900 Kč |
Minimální výbava | Style |
Palivo | benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Objem | 1 - 1.5 l |
Max. rychlost | 186 - 216 km/h |
Spotřeba | 4.8 - 5 l |
Zrychlení | 8.1 - 10.9 s |
Výkon | 70 kW - 110 kW |
Cena | 469 900 Kč - 614 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (5) |
Pohon | FWD |
Objem | 1 l |
Max. rychlost | 186 km/h |
Zrychlení | 10.9 s |
Výkon | 70 kW |
Točivý moment | 175 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 4.8 l |
Velikost nádrže | 40 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Style |
Cena | od 469 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1 l |
Max. rychlost | 195 km/h |
Zrychlení | 10.3 s |
Výkon | 81 kW |
Točivý moment | 200 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 4.9 l |
Velikost nádrže | 40 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Style |
Cena | od 489 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1 l |
Max. rychlost | 195 km/h |
Zrychlení | 10.3 s |
Výkon | 81 kW |
Točivý moment | 200 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 4.8 l |
Velikost nádrže | 40 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Style |
Cena | od 534 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 216 km/h |
Zrychlení | 8.1 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 250 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 5 l |
Velikost nádrže | 40 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | FR |
Cena | od 614 900 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto hatchbacku vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 1 951 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii hatchback za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz SEAT lze tedy o 1507 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Ibiza oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz SEAT Ibiza s motorem 1.0 TSI na 4 953 Kč ročně, což je na poměry hatchbacků o 13 192 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Benzínový s výkonem 70kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (4.8l/100km) při současných průměrných cenách paliv (35 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 50 400 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Ibiza v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba
Autorizované servisy SEAT si za běžnou mechanickou práci na voze modelu Ibiza účtují v průměru 717 Kč za hodinu práce. V této ceně sice není cena náhradních dílů a materiálu, nicméně dá vám celkem dobrou představu, kolik vás bude stát práce na běžné servisní prohlídce. V potaz je třeba brát také lokalitu servisu, ceny se napříč Českou republikou liší a ve větších městech bývají zpravidla vyšší.