Cena od | 465 000 Kč |
Paliva | benzín hybrid mild-hybrid plug-in-hybrid |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Výkon | 67 kW - 117 kW |
Maximální rychlost | 168 - 204 Km/h |
Spotřeba | 1.5 - 5.9 l/100km |
Akcelerace | 8.5 - 14 s |
motor o objemu 1490ccm a výkonu 91 koní přenáší sílu tohoto SUVčka na všechna 4 kola pomocí automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 11.8 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 170km/h. Pro srovnání, motor E-TECH Hybrid 145 Renaultu Captur o objemu 1598ccm generuje 141 koní a na stovku zrychlí za 10.6 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 170km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 4.7 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách bude v tomto SUV od Toyoty stát 0 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 0,00 Kč. Výše zmiňovaný Renault Captur je na tom v tomto ohledu hůře. Kombinovanou spotřebu má 5.0l, což v praxi znamená náklady 0 Kč na 1km a 0,00Kč na 30 tisíc km.
Toyota Yaris Cross měří 1.6 metru na výšku, 1.77 metru na šířku a 4.18 metru na délku. Rozvor činí 2.56 metru. Do kufru se vejde 397 litrů nákladu, resp. 1097 litrů při sklopených sedačkách. U Renaultu jsou hodnoty následující: 1.58 metru na výšku, 1.8 metru na šířku a 4.23 metru na délku, rozvor činí 2.64m. Objem kufru je 265 litrů. Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Toyota má pohotovostní hmotnost 1.26 tuny, Renault o 103kg více, váží tedy 1.36 tuny.
Název | 1.5 Hybrid (116k.) AWD |
Palivo | hybrid |
Počet válců | 3 |
Vstřikování | Nepřímé vstřikování |
Typ motoru | - |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 5500 RPM |
Točivý moment | 120 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 3800 RPM |
Objem motoru | 1.5 l |
Převodovka | a (1) |
Poháněná náprava | 4x4 |
Výkon | 68 kW |
Maximální rychlost | 170 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 11.8 s |
Nejnižší výbava | Comfort |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Malé vozy |
Interní označení výrobce |
Výška | 1595mm |
Šířka | mm |
Délka | 4180mm |
Rozvor | 2560 mm |
Objem kufru | 397 / 1097 l |
Hmotnost | 1260 / 1775 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 4.7 l/100km |
Ve městě | - l/100km |
Mimo město | - l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 36 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | - g/km |
typ | suv |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 550 kg |
Brzděný | 750 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 645 000 Kč |
Minimální výbava | Comfort |
Palivo | benzín hybrid |
Převodovka | a, m |
Pohon | 4x4FWD |
Objem | 1.5 - 1.5 l |
Max. rychlost | 170 - 180 km/h |
Spotřeba | 4.7 - 5.9 l |
Zrychlení | 10.9 - 11.8 s |
Výkon | 68 kW - 92 kW |
Cena | 465 000 Kč - 645 000 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (1) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 180 km/h |
Zrychlení | 10.9 s |
Výkon | 92 kW |
Točivý moment | 153 Nm |
Maximální otáčky | 6600 RPM |
Spotřeba | 5.9 l |
Velikost nádrže | 0 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Active |
Cena | od 465 000 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (1) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 180 km/h |
Zrychlení | 11.7 s |
Výkon | 92 kW |
Točivý moment | 153 Nm |
Maximální otáčky | 6600 RPM |
Spotřeba | 5.9 l |
Velikost nádrže | 0 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Comfort |
Cena | od 540 000 Kč |
Palivo | hybrid |
Převodovka | automat (1) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 170 km/h |
Zrychlení | 11.2 s |
Výkon | 68 kW |
Točivý moment | 120 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 4.7 l |
Velikost nádrže | 36 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Active |
Cena | od 555 000 Kč |
Palivo | hybrid |
Převodovka | automat (1) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 170 km/h |
Zrychlení | 11.8 s |
Výkon | 68 kW |
Točivý moment | 120 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 4.7 l |
Velikost nádrže | 36 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Comfort |
Cena | od 645 000 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto SUVčka vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii SUV za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Toyota lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Yaris Cross oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Toyota Yaris Cross s motorem Yaris Cross 1.5 Hybrid na 10 176 Kč ročně, což je na poměry SUVček o 7 969 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. s výkonem 68kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (4.7l/100km) při současných průměrných cenách paliv (0 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 0 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Yaris Cross v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba