Cena od | 922 900 Kč |
Paliva | benzín hybrid plug-in-hybrid |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Výkon | 110 kW - 165 kW |
Maximální rychlost | 195 - 200 Km/h |
Spotřeba | 1.4 - 5.8 l/100km |
Akcelerace | 9.2 - 9.7 s |
Benzínový motor o objemu 1498ccm a výkonu 148 koní přenáší sílu tohoto SUVčka na přední kola pomocí šestistupňové manuální převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 10.3 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 201km/h. Pro srovnání, benzínový motor 1.5 EcoBoost Fordu Kuga o objemu 1496ccm generuje 148 koní a na stovku zrychlí za 9.7 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 195km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 5.7 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách benzínu bude v tomto SUV od Volkswagenu stát 2 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 59 850,00 Kč. Výše zmiňovaný Ford Kuga je na tom v tomto ohledu lépe. Kombinovanou spotřebu má 5.5l, což v praxi znamená náklady 1.93 Kč na 1km a 57 750,00Kč na 30 tisíc km.
Volkswagen Tiguan Allspace měří 1.67 metru na výšku, 1.84 metru na šířku a 4.73 metru na délku. Rozvor činí 2.79 metru. Do kufru se vejde 760 litrů nákladu, resp. 1920 litrů při sklopených sedačkách. U Fordu jsou hodnoty následující: 1.66 metru na výšku, 1.88 metru na šířku a 4.61 metru na délku, rozvor činí 2.71m. Objem kufru je 435 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1534 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Volkswagen má pohotovostní hmotnost 1.57 tuny, Ford o 7kg méně, váží tedy 1.56 tuny.
Název | 1.5 TSI EVO 110kW |
Palivo | benzín |
Počet válců | 4 |
Vstřikování | Přímé vstřikování |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 5000 RPM |
Točivý moment | 250 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 1500 RPM |
Objem motoru | 1.5 l |
Převodovka | m (6) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 110 kW |
Maximální rychlost | 201 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 10.3 s |
Nejnižší výbava | Life |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Mittelklasse (z.B. 3er-Reihe) |
Interní označení výrobce |
Výška | 1674mm |
Šířka | 1839mm |
Délka | 4728mm |
Rozvor | 2789 mm |
Objem kufru | 760 / 1920 l |
Hmotnost | 1571 / 2110 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 5.7 l/100km |
Ve městě | 6.7 l/100km |
Mimo město | 5.1 l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 58 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | - g/km |
typ | suv |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 750 kg |
Brzděný | 1800 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 936 900 Kč |
Minimální výbava | Life |
Palivo | diesel benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | 4x4FWD |
Objem | 1.5 - 2 l |
Max. rychlost | 197 - 229 km/h |
Spotřeba | 4.5 - 7.5 l |
Zrychlení | 6.2 - 10.3 s |
Výkon | 110 kW - 180 kW |
Cena | 936 900 Kč - 1 334 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 201 km/h |
Zrychlení | 10.3 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 250 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 5.7 l |
Velikost nádrže | 58 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Life |
Cena | od 936 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 200 km/h |
Zrychlení | 9.6 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 250 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 5.7 l |
Velikost nádrže | 58 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Life |
Cena | od 1 007 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 213 km/h |
Zrychlení | 7.7 s |
Výkon | 140 kW |
Točivý moment | 320 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 6.8 l |
Velikost nádrže | 58 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Life |
Cena | od 1 165 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 229 km/h |
Zrychlení | 6.2 s |
Výkon | 180 kW |
Točivý moment | 370 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 7.5 l |
Velikost nádrže | 58 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Elegance |
Cena | od 1 326 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 200 km/h |
Zrychlení | 9.8 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 360 Nm |
Maximální otáčky | 3500 RPM |
Spotřeba | 4.7 l |
Velikost nádrže | 58 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Life |
Cena | od 1 008 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 199 km/h |
Zrychlení | 9.8 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 360 Nm |
Maximální otáčky | 3500 RPM |
Spotřeba | 4.5 l |
Velikost nádrže | 58 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Life |
Cena | od 1 079 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 197 km/h |
Zrychlení | 9.7 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 360 Nm |
Maximální otáčky | 3500 RPM |
Spotřeba | 5 l |
Velikost nádrže | 58 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Life |
Cena | od 1 160 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 216 km/h |
Zrychlení | 7.8 s |
Výkon | 147 kW |
Točivý moment | 400 Nm |
Maximální otáčky | 3500 RPM |
Spotřeba | 5.5 l |
Velikost nádrže | 58 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Elegance |
Cena | od 1 334 900 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto SUVčka vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii SUV za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Volkswagen lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Tiguan Allspace oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Volkswagen Tiguan Allspace s motorem 1.5 TSI EVO na 10 176 Kč ročně, což je na poměry SUVček o 7 969 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Benzínový s výkonem 110kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (5.7l/100km) při současných průměrných cenách paliv (35 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 59 850 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Tiguan Allspace v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba