Cena od | 1 949 900 Kč |
Paliva | benzín |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4 |
Výkon | 267 kW - 267 kW |
Maximální rychlost | 161 - 161 Km/h |
Spotřeba | 10.2 - 10.2 l/100km |
Akcelerace | 6.7 - 6.7 s |
Benzínový motor o objemu 2995ccm a výkonu 335 koní přenáší sílu tohoto SUVčka na všechna 4 kola pomocí osmistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 5.9 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 250km/h. Pro srovnání, benzínový motor 2.7 Ti-VCT Fordu Bronco o objemu 2694ccm generuje 358 koní a na stovku zrychlí za 6.7 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 161km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 8.9 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách benzínu bude v tomto SUV od Volkswagenu stát 3.12 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 93 450,00 Kč. Výše zmiňovaný Ford Bronco je na tom v tomto ohledu hůře. Kombinovanou spotřebu má 10.2l, což v praxi znamená náklady 3.57 Kč na 1km a 107 100,00Kč na 30 tisíc km.
Volkswagen Touareg měří 1.72 metru na výšku, 1.98 metru na šířku a 4.88 metru na délku. Rozvor činí 2.9 metru. Do kufru se vejde 810 litrů nákladu, resp. 1800 litrů při sklopených sedačkách. U Fordu jsou hodnoty následující: 1.85 metru na výšku, 1.93 metru na šířku a 4.81 metru na délku, rozvor činí 2.95m. Objem kufru je 504 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1780 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Volkswagen má pohotovostní hmotnost 2.02 tuny, Ford o 269kg více, váží tedy 2.29 tuny.
Název | 3.0 TSI 250kW |
Palivo | benzín |
Počet válců | 6 |
Vstřikování | Přímé vstřikování |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | - RPM |
Točivý moment | 450 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 1340 RPM |
Objem motoru | 3 l |
Převodovka | a (8) |
Poháněná náprava | 4x4 |
Výkon | 250 kW |
Maximální rychlost | 250 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 5.9 s |
Nejnižší výbava | Atmosphere |
Série | Touareg (III) |
Začátek výroby | 07/2018 |
Začátek výroby modelu | 01/2019 |
Třída vozidla | Vyšší střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1717mm |
Šířka | mm |
Délka | 4878mm |
Rozvor | 2904 mm |
Objem kufru | 810 / 1800 l |
Hmotnost | 2020 / 2790 Kg |
Poloměr otáčení | 12.2 |
Světlá výška | 0 |
Přechodový úhel | 13.5 |
Stoupavost | 0 |
Hloubka brodění | 0 |
Kombinovaná | 8.9 l/100km |
Ve městě | 11.4 l/100km |
Mimo město | 7.5 l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 75 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | 203 g/km |
typ | suv |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | 75 |
Přední brzdy | Kotoučová |
Zadní brzdy | Kotoučová |
Přední odpružení | Vinutá pružina |
Zadní odpružení | Vinutá pružina |
Nebrzděný | 750 kg |
Brzděný | 3500 kg |
Adaptivní brzdová světla | Aktivace výstražných světel |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | přední a zadní |
Kontrola trakce | Elektronisches Stabilitätsprogramm |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | přímé měření (senzor) |
Navigační systém | Barevný displej |
Cena | 1 998 900 Kč |
Minimální výbava | Atmosphere |
Palivo | diesel benzín |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4 |
Objem | 3 - 3 l |
Max. rychlost | 235 - 250 km/h |
Spotřeba | 6.9 - 8.9 l |
Zrychlení | 5.9 - 6.1 s |
Výkon | 210 kW - 250 kW |
Cena | 1 998 900 Kč - 2 019 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 3 l |
Max. rychlost | 250 km/h |
Zrychlení | 5.9 s |
Výkon | 250 kW |
Točivý moment | 450 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 8.9 l |
Velikost nádrže | 75 l |
CO2 | 203 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Atmosphere |
Cena | od 1 998 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 3 l |
Max. rychlost | 235 km/h |
Zrychlení | 6.1 s |
Výkon | 210 kW |
Točivý moment | 600 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 6.9 l |
Velikost nádrže | 75 l |
CO2 | 182 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Atmosphere |
Cena | od 2 019 900 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto SUVčka vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii SUV za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Volkswagen lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Touareg oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Volkswagen Touareg s motorem 3.0 TSI na 12 338 Kč ročně, což je na poměry SUVček o 5 807 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Benzínový s výkonem 250kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (8.9l/100km) při současných průměrných cenách paliv (35 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 93 450 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Touareg v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
Touareg může přijet jak s 17ti palcovými disky, tak i 20ti palcovými, cenový rozdíl sady letních pneumatik prémiové značky v obou rozměrech je 7 968 Kč. Zatímco tedy v menším rozměru pneumatik 235/65 R17 zaplatíte za sadu GoodYear Efficientgrip SUV 11 832 Kč, u větších 275/45 R20 za model GoodYear Eagle F1 Asymmetric SUV to je 19 800 Kč.* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
Pro konkrétní porovnání v rámci modelu Touareg: zimní sada prémiových pneumatik Continental CrossContact LX Sport s 17ti palcovými disky (235/65 R17) vás vyjde na 12 412 Kč, s 20ti palcovými (275/45 R20 - GoodYear Efficientgrip SUV) pak na 25 052 Kč.
* průměrná hodinová sazba