5 věcí, které jste možná nevěděli o Škodě Kamiq
Kamiq je sice nejmenší SUV v portfoliu značky, nicméně i tak dostal do vínku řádnou dávku inovací a prvenství, s jeho dobrými prodeji se prostě počítá. I proto jsme dali dohromady seznam několika věcí, které jste o něm možná nevěděli.
Nejdelší rozvor v segmentu
Jak už napovídá nadpis naší recenze, nejmenší nemusí nutně znamenat malý. Kamiq má tak nejdelší rozvor ve svém city-SUV segmentu - konkrétně 2651 mm. Kufr zůstal alespoň na litry identický jako u Arony, nicméně prostor na zadních sedačkách je nejen oproti Aroně opravdu velkorysý. Po sklopení sedaček vás tak čeká prostor pro 1395l nákladu. Díky sklopnému sedadlu spolujezdce pak dokážete převést až 2447 mm dlouhý náklad. Nadstandardní je také šířka, činící 1793 mm.
Nejvyšší světlá výška v segmentu
I když Kamiq nedostane pohon 4x4, na polní cestě se rozhodně neztratí. Se světlou výškou 182 mm patří mezi nejvyšší vozy v segmentu, což je třeba o 7 mm víc, než má Jeep Renegade. Volitelný paket pro špatné cesty je u Škodovky samozřejmostí.
První SUV od Škodovky na CNG
Po vzoru Arony i Kamiq dostane motorizaci spalující stlačený zimní plyn. Konkrétně se jedná o motorizaci 1.0 G-TEC o výkonu 66kW, která bude dostupná ještě letos, a to s šestistupňovým manuálem. Levný provoz na plyn určitě dává smysl, i v Kamiqu tedy věříme, že bude oblíbenou motorizací.
První Škoda s animovanými směrovkami vpředu i vzadu
Může se to zdát jako maličkost, nicméně obecně co se týče světel, je Kamiq ve svém segmentu daleko před konkurencí. Už v základu nabídne LED světla vpředu i vzadu, mlhovky a světelný asistent, ve výbavě Style pak Bi-LED přední světlomety a zmíněné efektní animace směrovek. V kufru pak najdeme i odjímatelnou LED svítilnu.
První ve svém segmentu s ochranou hran dveří
Právě menší vozy se často stávají obětmi "praktického tuningu" v podobě lepených ochran hran dveří. I proto Škodovka přišla s elegantním řešením, které známe třeba z Kodiaqu. Plastová ochrana hran dveří se totiž vysune až v okamžiku, kdy se dveře otevřou a nehyzdí tak vzhled vozu. Jak by byl život motoristy příjemnější, kdyby tuto technologii měli všichni...