Automobilka Chery vstupuje na český trh, první showroom otevře na D1 v Průhonicích

,

Chery dorazilo. Značka, která v posledních letech výrazně akceleruje v Evropě i globálně, oficiálně spustila prodej na českém trhu a v Praze chystá vlajkový showroom (se zážitkovým a školícím zázemím). Slavnostní start proběhl ve Voděrádkách u Prahy za účasti zástupců automobilky, tuzemských institucí i diplomatického sboru. Prodej a budování dealerské sítě tu má na starosti Astana Motors; financování připravuje ČSOB. Ceny začínají na 599 000 Kč a platí sedmiletá záruka. 

Chery vstupuje s pěti SUV, která pokrývají od kompaktního crossoveru po sedmimístné rodinné auto. Základ tvoří Tiggo 4 HEV – kompaktní hybridní crossover, který sází na jednoduché ovládání, nízkou spotřebu (od 5,3 l/100 km WLTC) a papírový dojezd až 950 km. Právě ten startuje na 599 000 Kč a už ve standardu míří na zákazníky, kteří chtějí „normální“ auto s moderní konektivitou, ale bez zásuvkových rituálů. 

O stupínek výš je Tiggo 7 ICE s 1.6 T-GDI v kombinaci se 7st. dvouspojkou. Nabídne přední náhon i čtyřkolku, v interiéru velký zakřivený displejový panel a příjemnou porci komfortní výbavy (mimo jiné Sony audio či volitelné odvětrávané sedačky). Začíná na 699 000 Kč (Comfort), 749 000 Kč (Luxury) a 869 000 Kč (Unique AWD). Kdo chce zásuvku a nízké provozní náklady, sáhne po Tiggo 7 PHEV: kombinace 1.5 T a dvou elektromotorů dává 279 k, čistě elektricky ujede až 90 km (WLTP) a na delších trasách láká na kombinovaný dojezd kolem 1200 km; česká cena za výbavu Unique je 939 000 Kč. Zajímavost: PHEV umí DC rychlodobíjení (až 40 kW), což u plug-inů pořád není samozřejmost. 

Rodiny bude nejvíc lákat sedmimístné Tiggo 8. V nabídce je jak klasická spalovací varianta s 1.6 T a 7DCT (899 000 Kč), tak Tiggo 8 PHEV se stejnou hybridní technikou jako „sedmička“ a elektrickým dojezdem až 90 km. PHEV přidává efektní výbavu – panoramatickou střechu, masáž a ventilaci předních sedadel, 15,6” infotainment, 540° kamerový systém či funkci V2L pro napájení spotřebičů z trakční baterie – a stojí 1 039 000 Kč. Už základ umí rozumně posloužit velkým rodinám: kufr u spalovací verze jde po sklopení sedadel až k ~1930 l. 

Proč to dává smysl i v širším kontextu

Chery reaguje na evropský hlad po hybridech a plug-inech a zároveň těží z industrializace v EU: výrobní a vývojové zázemí buduje v Barceloně (bývalý závod Nissan v Zona Franca), přičemž start sériové výroby partnera Ebro byl posouván směrem ke konci roku 2025; nově firma oznámila i vlastní R&D centrum v Katalánsku. Takové kroky jsou v době celních bariér pro čínské výrobce logické a mohou zkrátit dodací lhůty i servisní ekosystém pro Evropu. 

Chery má také za sebou rekordní rok: v žebříčku Fortune Global 500 2025 poskočilo na 233. místo a současně se stalo prvním čínským automobilovým výrobcem, který překročil hranici 5 milionů exportovaných vozů. Celkově jezdí po světě přes 17 milionů „cherek“. Není divu, že expanze do střední Evropy je pro značku dalším logickým krokem. 

Showroom a co čekat na českých silnicích

Vlajkový showroom Chery bude v auto-retailové zóně u dálnice D1 v Průhonicích (Uhříněveská 734) a kromě klasického prodeje má fungovat jako zážitkové a školicí centrum – tedy místo, kde si zákazníci vyzkouší kompletní řadu Tiggo, proběhnou testovací jízdy, předávání vozů i konzultace financování (ČSOB), zatímco partneři importéra tu získají technické a servisní školení; otevření je navázáno na podzimní start prodeje v Praze a showroom má sloužit jako „pilotní hub“ pro rychle rostoucí dealerskou síť.

Z pohledu zákazníka je to jednoduché: Chery sází na bohatou výbavu za peníze, které u zavedených soupeřů obvykle znamenají spíš střed nabídky. K tomu přidává dlouhou záruku a relativně střízlivé provozní náklady u hybridů a plug-inů. Pro flotily bude důležitá dostupnost financování přes ČSOB a plánovaný odkup ojetin; pro rodiny zase, že i základní modely mají už „evropsky“ působící kabiny a asistenty. A dealerská síť? Importér mluví o rychlé expanzi s novými showroomy v Praze a dalších velkých městech ještě letos. To vše ukazuje, že te Chery se vstupem na český trh myslí velmi vážně.

0
Porovnávač
TOPlist