Evropským autem roku je Peugeot 208: vyhlášení proběhlo poprvé bez publika!

,

Je to až neuvěřitelné. Dodnes tomu v redakci nemůžeme věřit - ženevský autosalon je ve své desítky let trvající tradici přerušen. Kvůli viru COVID-19 (koronavirus) byl 90. ročník GIMS (Geneva international motor show) zrušen. I my jsme se na tradiční autosalon chystali a už dnes jsme pro vás opět měli chystat živě reportáže z probíhajícího vyhlášení Evropského auta roku, nejtradičnější ankety o auto roku na světě. I my jsme byli zvědavi, jak se pořadatelé poperou s výzvou, které pro ně zrušení klasického autosalonu přichystalo. Na jednu stranu statečně, na druhou bolestně. Být tady a koukat na livestream je sice fajn, ale není to ono. Sedmici finalistů, mezi kterými tentokrát ve znamení elektromobility nechyběli ani 2 zástupci s čistě bateriovým pohonem, jsme hold neviděli. Napětí jsme sice cítili, ale to vzdáleně. Musím pak také uznat, že jsem letos měl hned několik svých kandidátů a po dlouhých letech jsem se já sám s porotci COTY (z nichž pouze jeden pochází z ČR) shodoval. Hned tři vozy bych já sám byl schopen sám volit a s vítězstvím dalších dvou bych určitě neměl problém. Vyhrál ale ten nejlepší z nejlepších a shodou okolností i ten kandidát, jehož exkluzivní test jsme sotva před pár dny vydali i my. Světe div se - byl pozitivní! Ujal se jej náš HoNem a našel i tu nejmenší chybičku - měl to ale hodně těžké, protože jich na Peugeotu 208 je opravdu pramálo. Je až s podivem, že zrovna kategorie mini vozů, jejíž popularita už není tak věhlasná, jak tomu dříve (bez stínu SUV) bývalo, má svého vítěze a mezi poraženými je další rival tohoto segmentu, který shodou okolností pochází ze stejné země. Teď už ale pojďme na tu velepopulární dvěstěosmičku. Tady je!

COTY a Peugeot: kdo, kdy, kde a jak?

Porota složená z 60 novinářů evropského motoristického tisku ocenila nabídku motorů, v níž si zákazníci mohou vybrat mezi elektrickým, benzínovým a naftovým pohonem. Porotci dále ocenili odvážný design a technologie vozu nový Peugeot 208. Tento nejprodávanější vůz značky je prvním zástupcem „dvojkové“ řady, který toto prestižní ocenění získal. Nový Peugeot 208 je již 6. vozem značky Peugeot, který byl trofejí Auto roku oceněn.

Nová 208 #FUTURISTIC & YOUNG

Nový Peugeot 208, Auto roku 2020, zcela převrací principy svého segmentu. Díky nabídce verze s elektromotorem nebo spalovacím motorem dává budoucímu řidiči svobodu volby. Vnější design vozu zahrnuje nejnovější znaky značky Peugeot, jako jsou LED světlomety s 3 „drápy“, zatímco podběhy kol a zadní blatníky důmyslně evokují Peugeot 205. Peugeot i-Cockpit® (zvýšená přístrojová deska, kompaktní volant a dotykový displej) inovuje a přichází s 3D digitální přístrojovou deskou, který je nejen efektní, ale také zvyšuje bezpečnost.

Tento bestseller značky nyní získal i cenu Car of the Year 2020. Nový Peugeot 208 si od jeho uvedení na evropský trh v říjnu 2019 objednalo již téměř 110 000 zákazníků, 15 % z nich si zvolilo verzi s elektromotorem. Ve Francii se nový Peugeot 208 stal nejprodávanějším osobním vozem na trhu.

Peugeot vstupuje se šesti trofejemi mezi tři nejúspěšnější značky z hlediska počtu získaných ocenění Car of the Year. Nový Peugeot 208 oceněný v roce 2020 navazuje na SUV 3008, které cenu získalo v roce 2017, a kompaktní hatchback 308, který zvítězil v roce 2014, dále na 307 roku 2002, 405 roku 1988 a 504 roku 1969. Tato prestižní trofej doplňuje dvanáct dalších mezinárodních cen, které nový Peugeot 208 již získal.

Car of the Year je nejprestižnějším oceněním v automobilovém světě. Porotu tvoří 60 motoristických novinářů z 23 evropských zemí. Anketa, která vznikla v roce 1964, je také nejstarší v Evropě.

Jean-Philippe Imparato, ředitel značky Peugeot, k ocenění prohlásil: 

 „Jsem velmi hrdý na to, že nový Peugeot 208 získal cenu Auto roku 2020. Tato trofej je oceněním vynikající práce a nasazení všech týmů značky Peugeot a skupiny PSA. Je to poprvé, co cenu získal Peugeot dvojkové řady! V současné době jsou tak na trhu tři modely Peugeot s tímto oceněním, a to Peugeot 208, 3008 a 308. Ukázala se rovněž správnost strategie značky „power of choice“. Naši zákazníci si nyní budou moci vybrat mezi elektrickým „Autem roku“  Peugeot e-208 a „Autem roku“ Peugeot 208 se spalovacím motorem.“

Výsledky COTY 2020 (Evropské auto roku 2020):

Jan Novotný

Akční nabídky

Rivalové

Opel Corsa
Cena od567 000 Kč
Palivabenzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon74 kW - 107 kW
Maximální rychlost188 - 210 Km/h
Spotřeba4 - 5 l/100km
Akcelerace10 - 10 s
Volkswagen Polo
Cena od496 000 Kč
Palivabenzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon59 kW - 85 kW
Maximální rychlost171 - 201 Km/h
Spotřeba5 - - l/100km
Akcelerace15 - 15 s
Toyota Yaris
Cena od638 000 Kč
Palivabenzín
Převodovkaa
PohonFWD
Výkon85 kW - 96 kW
Maximální rychlost175 - - Km/h
Spotřeba3 - 4 l/100km
Akcelerace- - - s
Hyundai i20
Cena od508 000 Kč
Palivabenzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon58 kW - 74 kW
Maximální rychlost166 - 183 Km/h
Spotřeba5 - - l/100km
Akcelerace13 - 13 s
Škoda Fabia
Cena od492 000 Kč
Palivabenzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon59 kW - 110 kW
Maximální rychlost175 - 222 Km/h
Spotřeba5 - - l/100km
Akcelerace15 - 15 s
Dacia Sandero Stepway
Cena od380 000 Kč
Palivabenzín LPG
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon67 kW - 81 kW
Maximální rychlost163 - 180 Km/h
Spotřeba5 - 7 l/100km
Akcelerace14 - 14 s
Honda Jazz
Cena od674 000 Kč
Palivabenzín
Převodovkaa
PohonFWD
Výkon90 kW - - kW
Maximální rychlost175 - - Km/h
Spotřeba4 - - l/100km
Akcelerace- - - s
Seat Ibiza
Cena od461 000 Kč
Palivabenzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon59 kW - 110 kW
Maximální rychlost172 - 216 Km/h
Spotřeba5 - - l/100km
Akcelerace15 - 15 s
Renault Clio
Cena od484 000 Kč
Palivabenzín LPG
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon49 kW - 105 kW
Maximální rychlost160 - 174 Km/h
Spotřeba4 - 7 l/100km
Akcelerace17 - 17 s
Dacia Sandero
Cena od312 000 Kč
Palivabenzín LPG
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon49 kW - 74 kW
Maximální rychlost158 - 183 Km/h
Spotřeba5 - 6 l/100km
Akcelerace16 - 16 s
0
Porovnávač
TOPlist