Faceliftované modely Peugeot 3008 a 5008 na českém trhu
Před pár týdny jsme měli možnost na vlastní kůži otestovat faceliftované modely 3008 a 5008, které právě přicházejí na český trh. Jak se dočtete níže, jde hlavně o změny na předních a zadních partiích, spolu s doplněním některých výbavových prvků (například noční vidění). Paleta motorů se nezměnila a tak jsme se krátce svezli silnější 1.6 PureTech benzínovou verzí se 180 koňmi, nejsilnější variantou Hybrid4 300 s 300 koňmi a také klasickou naftovou 2.0 HDI modelu 5008. Nabídka motorů je u obou modelů shodná, jen v modelu 5008 ani teď nelze mít plug-in hybridní pohon. Důvodem je možnost sedmimístného uspořádání, které by ve verzích, které mají baterie, nebylo možné zachovat.
Na těchto akcích je jedinečná možnost přímého porovnání jednotlivých modelů, které se jinak těžko realizuje. A tak zatímco ta benzínová 3008 působí lehce, tiše, motor jde krásně do otáček, tak ta 300 koňová verze ohromí zrychlením kolem 6 vteřin z nuly sto, tichým provozem a okamžitou reakcí motorů na pokyny řidiče, ale zase těch 300 kg navíc z velké části na zadní nápravě má vliv na to, že auto nepůsobí tak lehce a na kluzkém povrchu je cítit tíha zadní nápravy. Posledním zkoušeným modelem byla naftová 5008, která bude častou volbou pro svojí hospodárnost, ale ten motor je slyšitelný více a podporuje spíše klidné cestování. Nicméně sladění s automatickou osmistupňovou převodovkou je parádní.
Modely 3008 a 5008 francouzského výrobce patří mezi ta nejhezčí a nejpopulárnější SUV a v našem testu plug-in hybridní verze jsme chválou nešetřili. Od uvedení na trh v roce 2016 bylo vyrobeno více než milion kusů modelů 3008 a 5008 a model 3008 mimo jiné dosáhl na ocenění Car Of The Year 2017 (Auto roku 2017). Po čtyřech letech přichází výrobce s faceliftem a drobnými vylepšeními těchto dvou SUV. Obměnou prošla zadní Full LED světla a změnil se i vzhled přední části. Přibyly nové odstíny karoserie a příplatkový set „Black Pack“.
Nadále výrobce nabízí širokou možnost výběru pohonu a pohonných jednotek. V nabídce jsou plug-in hybridní motory a pohon dvou nebo čtyř kol a spalovací benzínové nebo naftové motory v kombinaci s automatem, nebo manuální převodovkou.
Kromě nových barev, nových materiálů v interiéru a potahů sedadel, přidává výrobce i pár nových prvků asistenčních systémů:
- Systém nočního vidění (Night Vision), v segmentu kompaktních SUV dosud nevídaný, umožňuje rozpoznat osoby a zvířata před vozem ve tmě nebo v podmínkách s nízkou viditelností. Systém funguje na dálku až 200–250 m, tedy více než dosah potkávacích světel, infračervené záběry zobrazuje na digitálním přístrojovém panelu v zorném poli řidiče;
- Adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go (s automatickou převodovkou EAT8) zajistí automatické rozjetí vozu, pokud bylo zastavení kratší než 3 vteřiny. Při delším zastavení stačí sešlápnout akcelerátor nebo stisknout ovladač pod volantem a funkce se znovu zapne, aktivuje se od rychlosti 0 km/hod. Systém je k dispozici v rámci paketu Drive Assist Plus;
- Lane Positioning Assist (udržuje vozidlo v jízdním pruhu), spojený se systémem ACC Stop and Go. Umožňuje řidiči zvolit si polohu v jízdním pruhu a vyžaduje, aby řidič držel ruce na volantu. K dispozici v rámci paketu Drive Assist Plus;
- Systém automatického nouzového brzdění poslední generace (rozpozná chodce a cyklisty, a to ve dne i v noci, v rychlosti 5–140 km/hod, v závislosti na verzi) a systém varování před srážkou;
- Rozšířené rozpoznávání dopravních značek (stop, zakázaný směr jízdy, zákaz předjíždění, …).
Model 3008 lze pořídit od 562 tisíc, zatímco model 5008 stojí o něco více a je potřeba si připravit minimálně 605 tisíc.