Faceliftované modely Peugeot 3008 a 5008 na českém trhu

,

Před pár týdny jsme měli možnost na vlastní kůži otestovat faceliftované modely 3008 a 5008, které právě přicházejí na český trh. Jak se dočtete níže, jde hlavně o změny na předních a zadních partiích, spolu s doplněním některých výbavových prvků (například noční vidění).  Paleta motorů se nezměnila a tak jsme se krátce svezli silnější 1.6 PureTech benzínovou verzí se 180 koňmi, nejsilnější variantou Hybrid4 300 s 300 koňmi a také klasickou naftovou 2.0 HDI modelu 5008. Nabídka motorů je u obou modelů shodná, jen v modelu 5008 ani teď nelze mít plug-in hybridní pohon. Důvodem je možnost sedmimístného uspořádání, které by ve verzích, které mají baterie, nebylo možné zachovat. 

Autor: Peugeot ČR

Na těchto akcích je jedinečná možnost přímého porovnání jednotlivých modelů, které se jinak těžko realizuje. A tak zatímco ta benzínová 3008 působí lehce, tiše, motor jde krásně do otáček, tak ta 300 koňová verze ohromí zrychlením kolem 6 vteřin z nuly sto, tichým provozem a okamžitou reakcí motorů na pokyny řidiče, ale zase těch 300 kg navíc z velké části na zadní nápravě má vliv na to, že auto nepůsobí tak lehce a na kluzkém povrchu je cítit tíha zadní nápravy. Posledním zkoušeným modelem byla naftová 5008, která bude častou volbou pro svojí hospodárnost, ale ten motor je slyšitelný více a podporuje spíše klidné cestování. Nicméně sladění s automatickou osmistupňovou převodovkou je parádní.

Autor: Peugeot ČR

Modely 3008 a 5008 francouzského výrobce patří mezi ta nejhezčí a nejpopulárnější SUV a v našem testu plug-in hybridní verze jsme chválou nešetřili. Od uvedení na trh v roce 2016 bylo vyrobeno více než milion kusů modelů 3008 a 5008 a model 3008 mimo jiné dosáhl na ocenění Car Of The Year 2017 (Auto roku 2017). Po čtyřech letech přichází výrobce s faceliftem a drobnými vylepšeními těchto dvou SUV. Obměnou prošla zadní Full LED světla a změnil se i vzhled přední části. Přibyly nové odstíny karoserie a příplatkový set „Black Pack“.

Nadále výrobce nabízí širokou možnost výběru pohonu a pohonných jednotek. V nabídce jsou plug-in hybridní motory a pohon dvou nebo čtyř kol a spalovací benzínové nebo naftové motory v kombinaci s automatem, nebo manuální převodovkou.

Autor: Peugeot ČR

Kromě nových barev, nových materiálů v interiéru a potahů sedadel, přidává výrobce i pár nových prvků asistenčních systémů: 

  • Systém nočního vidění (Night Vision), v segmentu kompaktních SUV dosud nevídaný, umožňuje rozpoznat osoby a zvířata před vozem ve tmě nebo v podmínkách s nízkou viditelností. Systém funguje na dálku až 200–250 m, tedy více než dosah potkávacích světel, infračervené záběry zobrazuje na digitálním přístrojovém panelu v zorném poli řidiče;
  • Adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go (s automatickou převodovkou EAT8) zajistí automatické rozjetí vozu, pokud bylo zastavení kratší než 3 vteřiny. Při delším zastavení stačí sešlápnout akcelerátor nebo stisknout ovladač pod volantem a funkce se znovu zapne, aktivuje se od rychlosti 0 km/hod. Systém je k dispozici v rámci paketu Drive Assist Plus;
  • Lane Positioning Assist (udržuje vozidlo v jízdním pruhu), spojený se systémem ACC Stop and Go. Umožňuje řidiči zvolit si polohu v jízdním pruhu a vyžaduje, aby řidič držel ruce na volantu. K dispozici v rámci paketu Drive Assist Plus;
  • Systém automatického nouzového brzdění poslední generace (rozpozná chodce a cyklisty, a to ve dne i v noci, v rychlosti 5–140 km/hod, v závislosti na verzi) a systém varování před srážkou;
  • Rozšířené rozpoznávání dopravních značek (stop, zakázaný směr jízdy, zákaz předjíždění, …).

Model 3008 lze pořídit od 562 tisíc, zatímco model 5008 stojí o něco více a je potřeba si připravit minimálně 605 tisíc.

Autor: Peugeot ČR
0
Porovnávač
TOPlist