Mercedes odhalil druhou generaci GLE Coupé. Rovnou i ve verzi AMG 53
SUV vládnou světu automobilů a není se tak co divit, že na jejich vylepšování a na rozšiřování jejich nabídky neustále pracují snad všechny automobilky. Každá si chce z tohoto segmentu utrhnout co možná největší kus a Mercedes-Benz rozhodně není výjimkou.
Je to jen pár hodin, kdy německá prémiová značka uvedla novou verzi modelu GLE Coupé, tedy přímého konkurenta BMW X6. Oproti svému předchůdci je o něco větší a samozřejmě napěchovaný technologiemi. Novinka je oproti standardnímu GLE delší (15mm), širší (63 mm), ale také nižší (56 mm). Oproti klasickému GLE je o 60 mm kratší, ale zase oproti předchozímu GLE Coupé delší o 20 mm. Mimochodem, Mercedes si pohrál s aerodynamikou, která by prý měla být o 9 % lepší, než mělo předchozí GLE Coupé. Na jízdě to asi nepoznáte, projevit se to ale může třeba na spotřebě.
Nového GLE Coupé nabízí hodně. Přepracovaný je sklon čelního okna, zadní partie svažující se střechy, nově tvarovaná je záď auta, ale boční okna. To vše nejen kvůli designu, ale právě pro lepší aerodynamiku. Přesto všechno ale automobilka zvládla nabídnout dostatek prostoru. Zavazadlový prostor nabídne 655 litrů a zadní sedadla jdou sklopit v poměru 40-20-40. A ještě k zavazadelníku přidáme jednu perličku. Díky tomu, že má auto vzduchový podvozek, je možné si nákladovou hranu snížit až o 50 mm. Obzvláště ženy toto jistě ocení!
Uvnitř jde o standardní moderní Mercedes. Nechybí dvojice dotykových obrazovek o průměru 12,3 palce, sportovní, kůží čalouněná sedadla a v základní výbavě najdete i streamovací hudební službu Amazon Music. Za příplatek pak bude systém MBUX, který důrazně doporučujeme alespoň vyzkoušet. Je návykové si s autem povídat, dávat mu příkazy, přičemž je auto plní a ještě vám naprosto pohotově odpovídá. Velmi příjemné a často i zábavné!
Pod kapotou v první fázi nabídne Mercedes jen dva diesely a k nim i ostré benzinové AMG. První má označení 350d, přičemž jde o turbodiesel o výkonu 272 koní a točivém momentu 600 Nm. Druhý, taktéž přeplňovaný diesel, má označení 400d a ten na všechna kola samozřejmě přes automatickou převodovku pošle 330 koní a mamutí točivý moment 700 Nm.
Verzi s označením 53 AMG si zamilují všichni fanoušci výkonu. Jak také jinak. Jde o benzinový třílitrový šestiválec, jehož výkon je 435 koní a točivý moment 520 Nm. Tato jednotka je navíc dovybavena systémem EQ Boost, který díky elektromotoru umí po omezenou dobu, třeba při plném sešlápnutí plynového pedálu a následné akceleraci, přidat 22 koní a 250 Nm.
Ceny zatím Mercedes nezveřejnil. Stane se tak po premiéře auta, která proběhne na letošním autosalonu ve Frankfurtu.