Nový SEAT Leon 2020 - plná paleta motorů a nové technologie
SEAT ve svém areálu v Martorellu představil již čtvrtou generaci nejprodávanější modelu Leon. Nový model by měl poskytnout zákazníkům vyspělý a hospodárnější vůz s přitažlivějším vzhledem a inovativními funkcemi. Díky tomu SEAT do svého vozu investoval více než 1,1 miliardy eur. Model Leon byl navržen a vyvíjen v Barceloně, kde jej i poprvé představili. V nabídce bude od března v předprodeji zprvu pětidveřová verze, později půjde do prodeje i Sportstourer.
Design
Díky nové a vyspělé platformě MQB Evo se otevřeli týmu designérů nové možnosti pro vytvoření ještě atraktivnějšího designu. Oproti předchůdcům získal nový SEAT Leon ostřejší hrany a křivky, které v kontrastu s hladkými plochami vypadají elegantně, a navíc vylepšují aerodynamičnost. Součinitel aerodynamického odporu vzduchu je nyní o 8 % menší a zvyšuje tak hospodárnost vozidla. Kromě kompletního obklopení LED diodami ve světlometech a ukazatelech jistě každého řidiče potěší vnitřní dekorační osvětlení s volitelnou barvou i odstínem. Světelný systém vás nezapomene upozornit na vozidlo ve slepém úhlu ani na nebezpečí při vystupování z vozidla.
Nové možnosti Leonu
SEAT chce s novým modelem vyhovět co nejvíce lidem, a tak si můžete vybrat, zda-li bude Leon pohánět benzín, nafta či stlačený zemní plyn. V nabídce je však i hybridní verze a plug-in hybrid. Základ zážehových motorů tvoří tříválec s objemem jednoho litru a výkonem 110 koní. V pokročilých verzích se pak potkáte s 1,5 litrovým čtyřválcem s výkonem 130 nebo 150 koní a na vrcholu čeká čtyřválec s výkonem 190 koní. Dieselové motory s objemem 2 litrů dosáhnou výkonu 115 a 150 koní a pohon na CNG zajistí TGI motor s výkonem 130 koní. Elektrifikovaný motor eTSI bude propojen s 48V generátorem. Pro maximální možný výkonem, v tomto případě 204 koňských sil, je třeba zakoupit plug-in hybrid s kapacitou baterií 13 kWh. To je dost na ujetí vzdálenosti 60 kilometrů.
Bezpečnost a vyspělé systémy
Výbava nového Leonu směřuje k co nejvyspělejší technologii, která vám umožní řídit bezpečně a předejít jakékoliv srážce. Čtvrtá generace Leonu je považována za nejbezpečnější s ohledem na všechny předchozí modely firmy. Mezi asistenty, které SEAT do svého modelu instaloval, patří například předvídatelný adaptivní tempomat, asistent pro stav nouze a Travel Assist umožňující částečně automatizovanou jízdu. Technologie sledující okolí vozu zajišťují ještě vyšší ochranu cestujících. Řidič může měnit jízdní vlastnosti na základě toho, zda-li chce sportovnější či komfortnější charakter vozu. Dynamická regulace podvozku DCC přizpůsobí reakce na plyn, odpružení a další vlastnosti vozidla v závislosti na volbě řidiče.
Vylepšení zahrnuje i interiér, který zahrnuje digitální panel SEAT digital Cockpit s displejem o úhlopříčce 10,25 palců a displej informačního a zábavního systému. Součástí je trojrozměrný režim mapových podkladů a technologie Retina. Rozpoznávání gest a možnost hlasového ovládání jen potvrzuje rozšířené možnosti v bezpečnosti. Díky systému Full Link připojíte zařízení k informačnímu i zábavnímu systému. Můžete je připojovat s pomocí Apple CarPlay či s Android Auto. Zařízení lze poté ovládat pomocí prvků na volantu nebo hlasovým ovládáním. Na přání dodává SEAT Leon přihrádku s funkcí indukčního nabíjení se standardem Qi, díky čemuž nabijete téměř jakékoliv zařízení s podporou bezdrátového nabíjení.
Cenovky čtvrté generace Leonu v provedení hatchback i kombi jsou zatím neznáme a je třeba na ně počkat do března, kdy se spustí předprodej. Fyzické modely dorazí spolu s plug-in hybridem v létě. Jako vstup společnosti do roku 2020 to ale zní velmi slibně, společnost SEAT chce jistě posouvat dál svůj úspěch s počtem prodaných vozů.