Renault Captur je v nové generaci dospělejší a přijde i jako plug-in hybrid

,

Už je tomu přes 6 let, kdy byla představena první generace Renaultu Captur. Tehdy byl trh malých SUV novinkou a Captur na něm prakticky neměl konkurenci a Renault tuto příležitost náležitě využil - Capturů prodal od té doby 1.5 milionu. Doba se ale mění a dnes má prakticky každá automobilka na tomto poli svého zástupce. Na to francouzský výrobce reaguje novou, dospělejší generací, která má na úspěchy první generace navázat.

Nový Captur je tak kromě přepracovaného designu o 11 cm delší, má o 2 cm delší rozvor a na zadních sedadlech přidává citelné 4cm na šířku a 1.7 cm pro nohy, kufr pak narostl na 536 litrů. Právě kvůli větším rozměrům nové generace se už v modelové řadě nepočítá s kratší verzí MPV Scénic - doba si prostě žádá SUV. 

Bohatá je i výbava - už v základním “Zenu” najdeme pouze full LED světla a celý senzorový systém umožňuje nouzové brzdění s detekcí chodců a cyklistů, kontrolu bezpečné vzdálenosti, rozpoznávání dopravních značek a varování před opuštěním jízdního pruhu - to mu vysloužilo 74% za bezpečnostní asistenty v EuroNCAP, kde mimochodem v crashtestu v ochraně dospělých cestujících dosáhl mimořádných 96%. Škoda jen, že za parkovací senzory si vždy připlatíte - buď v rámci paketu “Pack Zen” za zadní parkovací senzory, nebo za “Pack Parking”, v rámci kterého jsou i přední senzory a kamera. Naopak velmi chválím Apple Carplay už v základní výbavě nepodmíněné navigací.

Nabídka příplatkové výbavy je přitom vcelku bohatá - s dostatečným rozpočtem si můžete dopřát adaptivní tempomat s asistentem pro jízdu v kolonách a na dálnici, 360° kameru, sledování mrtvého úhlu a spoustu dalšího. 

U malých SUV je zvykem velká možnost personalizace a nejinak je tomu i u Capturu - 80 různých kombinací exteriéru, 15 interiéru a k tomu samozřejmě barevně volitelné ambientní osvětlení. V základní výbavě dostanete celkem typicky pro tuto třídu ocelová kola, nicméně ta jsou v provedení flexwheel relativně vzhledná a navíc rovnou v 17” provedení. Vzadu i v této generaci zůstaly bubnové brzdy, což na pohled sice překvapí, nicméně jízdně to není nijak poznat. 

V této kategorii je celkem nezvyklá i plug-in hybrid varianta, která přijde o něco později. Základem bude 9.8kWh baterie, která by měla stačit na 45 km dojezdu, s verzí 4x4 se však nepočítá. Naopak se ale Captur dočká také verze 1.0 TCe s tovární přestavbou na LPG, kombinovanou s pětistupňovým manuálem. 

U tradičních motorizací pak najdeme tři benzínové varianty TCe s 100, 130 a 155 koňmi, vcelku příjemně je pak nastavena cenovka i u naftové 115 koňové verze, která vyjde jen o 10 tisíc dráž než prostřední benzínová varianta. Základní cenovka je nastavena na 390 tisíc za TCe 100 Zen, s aktuálním zvýhodněním lze mít Captur s výkupovým bonusem od 365 tisíc včetně zimních pneumatik

Akční nabídky

Rivalové

Citroën C4
Cena od583 000 Kč
Palivabenzín
Převodovkaa
PohonFWD
Výkon81 kW - 107 kW
Maximální rychlost191 - 210 Km/h
Spotřeba4 - 5 l/100km
Akcelerace10 - 10 s
KIA Stonic
Cena od567 000 Kč
Palivabenzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon74 kW - - kW
Maximální rychlost176 - 179 Km/h
Spotřeba5 - - l/100km
Akcelerace12 - 12 s
Škoda Kamiq
Cena od633 000 Kč
Palivabenzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon70 kW - 110 kW
Maximální rychlost183 - 214 Km/h
Spotřeba5 - - l/100km
Akcelerace11 - 11 s
Hyundai Kona
Cena od673 000 Kč
Palivabenzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon74 kW - 125 kW
Maximální rychlost165 - 208 Km/h
Spotřeba4 - 6 l/100km
Akcelerace13 - 13 s
Mitsubishi ASX
Cena od600 000 Kč
Palivabenzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon67 kW - 116 kW
Maximální rychlost168 - 180 Km/h
Spotřeba4 - 6 l/100km
Akcelerace14 - 14 s
Peugeot 2008
Cena od695 000 Kč
Palivabenzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon74 kW - 107 kW
Maximální rychlost193 - 206 Km/h
Spotřeba5 - 6 l/100km
Akcelerace10 - 10 s
Seat Arona
Cena od552 000 Kč
Palivabenzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon70 kW - 110 kW
Maximální rychlost182 - 210 Km/h
Spotřeba5 - - l/100km
Akcelerace11 - 11 s
Volkswagen T-Cross
Cena od609 000 Kč
Palivabenzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon70 kW - 110 kW
Maximální rychlost180 - 200 Km/h
Spotřeba5 - - l/100km
Akcelerace11 - 11 s
Suzuki Vitara
Cena od678 000 Kč
Palivabenzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon85 kW - 95 kW
Maximální rychlost180 - 190 Km/h
Spotřeba5 - - l/100km
Akcelerace12 - 12 s
Ford Puma
Cena od723 000 Kč
Palivabenzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon92 kW - 114 kW
Maximální rychlost190 - 200 Km/h
Spotřeba5 - - l/100km
Akcelerace9 - 9 s
Škoda Karoq
Cena od848 000 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
Pohon4x4FWD
Výkon85 kW - 140 kW
Maximální rychlost193 - 221 Km/h
Spotřeba4 - 7 l/100km
Akcelerace10 - 10 s
Hyundai Bayon
Cena od585 000 Kč
Palivabenzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon74 kW - - kW
Maximální rychlost176 - 179 Km/h
Spotřeba5 - - l/100km
Akcelerace12 - 12 s
KGM Tivoli
Cena od573 000 Kč
Palivabenzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon120 kW - - kW
Maximální rychlost193 - - Km/h
Spotřeba7 - - l/100km
Akcelerace- - - s
Opel Mokka
Cena od669 000 Kč
Palivabenzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon96 kW - 107 kW
Maximální rychlost203 - 209 Km/h
Spotřeba4 - 6 l/100km
Akcelerace- - - s
Nissan Juke
Cena od624 000 Kč
Palivabenzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon84 kW - 105 kW
Maximální rychlost166 - 180 Km/h
Spotřeba4 - 6 l/100km
Akcelerace11 - 11 s
Suzuki S-Cross
Cena od625 000 Kč
Palivabenzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon85 kW - 95 kW
Maximální rychlost175 - 195 Km/h
Spotřeba5 - - l/100km
Akcelerace- - - s
Dacia Duster
Cena od475 000 Kč
Palivabenzín LPG
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon67 kW - 104 kW
Maximální rychlost160 - 180 Km/h
Spotřeba5 - 8 l/100km
Akcelerace14 - 14 s
Honda HR-V
Cena od868 000 Kč
Palivabenzín
Převodovkaa
PohonFWD
Výkon96 kW - - kW
Maximální rychlost170 - - Km/h
Spotřeba5 - - l/100km
Akcelerace- - - s
Toyota C-HR
Cena od850 000 Kč
Palivabenzín
Převodovkaa
PohonFWD
Výkon103 kW - 164 kW
Maximální rychlost175 - 180 Km/h
Spotřeba4 - 14 l/100km
Akcelerace9 - 9 s
Jeep Renegade
Cena od778 000 Kč
Palivabenzín
Převodovkaa
Pohon4x4FWD
Výkon96 kW - 177 kW
Maximální rychlost191 - 199 Km/h
Spotřeba2 - 5 l/100km
Akcelerace9 - 9 s
0
Porovnávač
TOPlist