Škoda Auto zbrojí na Frankfurt. Ukáže dvě novinky v edici Monte Carlo
Pokud stále jen přemýšlíte nad tím, jestli jet nebo nejet na letošní autosalon ve Frankfurtu, pak radíme, neváhejte. Jak jednotlivé automobilky postupně prozrazují, jaké novinky tam ukáží, začíná být letošní autosalon povinností. Nutno říct, že milou povinností. Nalákat se své příznivce snaží i mladoboleslavská škodovka, která oznámila, že mimo jiné ve Frankfurtu ukáže své dvě horké novinky, tedy modely Scala a Kamiq ve verzi Monte Carlo.
Oba modely tak dostanou lifestylovou a na mladé řidiče zaměřenou verzi, která, jak jistě tušíte, je opravdu pojmenovaná podle snad nejvyhlášenější městské části Monaca a také podle automobilové soutěže Rallye Monte Carlo. Na první pohled oba modely poznáte podle černých prvků karoserie, které mají dle automobilky zdůraznit jejich sportovní charakter. Scala Monte Carlo do vínku dostala například černý přední spoiler a Kamiq Monte Carlo zase černé střešní nosníky. Oba modely pak dostanou speciální plaketku odkazující na jméno edice. Zatím vám nemůžeme ukázat finální podobu obou vozů, protože Škoda Auto jejich první odhalení chystá až právě do Frankfurtu, jehož brány se otevřou 10. září 2019.
Co ale můžeme prozradit, je historie označení Monte Carlo u modelů mladoboleslavské automobilky. Monte Carlo je elegantní, luxusní a neustále živou městskou částí Monaca. Krom toho ji ale definuje motorsport a právě Škoda Auto má za sebou hned celou řadu velkých úspěchů v rámci jedné z nejslavnějších soutěží světa – rallye Monte Carlo. Věděli jste, že už v roce 1936 Škoda vyrobila limitovanou edici 70 speciálních vozů s označením Monte Carlo?
Vedl je k tomu úspěch modelu Škoda Popular, který se právě v tomto roce umístil na druhém místě slavné rallye. Celá limitovaná edice pak byla jakousi oslavou úspěšného závodního Popularu a mezi zákazníky prý o ni byl enormní zájem. Ale abychom s těmi historickými informacemi byli úplně přesní, doplníme, že Škoda na Rallye Monte Carlo poprvé podívala už v roce 1912, ačkoliv je fakt, že v té době se „na bednu“ ještě nedostaly. Škoda Auto se pak k označení Monte Carlo vrátila až v roce 2011 a od té doby jej používá u speciálně vybavených nebo lakovaných modelů. Nejinak tomu bude u dvou premiér Scaly a Kamiqu ve Frankfurtu.
Tak co, už jsme vás přesvědčili, že výlet na jeden z největších evropských autosalonů bude stát za to?