Škody Kodiaq a Karoq dostaly vylepšený design i techniku
Obě SUV od mladoboleslavské škodovky jsou na trhu dobře zavedené, ale přesto se automobilka rozhodla, nadělit jim několik vylepšení. Do modelového roku 2020 tak vstoupí jak s rozšířenou nabídkou bezpečnostních prvků, tak s novými prvky komfortní výbavy.
A začneme u bezpečnostních prvků a pomocníků. Oba modely nově dostaly systém Side Assist, který varuje před vozidly v mrtvém úhlu až na vzdálenost 70 metrů. Ten nahrazuje dosavadní bezpečnostní systém Blind Spot Detect a jeho hlavním plusem je větší dosah. A jak funguje? Asistent pomocí dvou radarových systémů rozpozná vozidla, která se blíží zezadu, nebo jsou v mrtvém úhlu. Škodovka ale vylepšila i signály, kterými systém řidiče varuje. Namísto ve skle zrcátek, jak tomu bylo doposud, se teď podpůrná světelná signalizace projevuje na vnitřní straně vnějších zpětných zrcátek.
Signály jsou tak mnohem výraznější a kromě toho lze také regulovat jejich jas. Systém pracuje při akceleraci od rychlosti 15 km/h a při brzdění až do rychlosti 10 km/h. Pevnou součástí Side Assist je také Rear Traffic Alert. Ten při couvání z parkovacího místa upozorňuje na objekty, které se pohybují kolem zadních partií auta. Ve městě jde o opravdu velkého pomocníka, co myslíte?
Pro obě SUV Škoda Auto nabídla také příplatkový adaptivní podvozek DCC, přičemž už není nutné pro jeho přítomnost dokupovat pohon všech kol. Automobilka jej nabízí i pro předokolky. Řidič s ním dostane na výběr mezi jízdními režimy Comfort, Normal a Sport, přičemž podvozek funguje pomocí elektricky nastavitelných tlumičů, kdy automaticky přizpůsobí tlumení a pružení podvozku stavu vozovky a aktuálnímu nebo právě vybranému stylu jízdy.
Novinkou je také systém bezklíčového odemykání Kessy, který postupně u všech modelů, Karoq a Kodiaq nevyjímaje, dovybaví pohybovým senzorem v klíčku. Jde systém, který může pomoci proti případné krádeži auta. Jak? Ve chvíli, kdy 15 minut není s klíčem nějak manipulováno, tedy, například když leží doma na stole, vypne automaticky signál vysílaný klíčem. Tím zamezí nechtěnému zcizení signálu klíče. Jakmile s klíčem zase pohnete, jeho signál se automaticky obnoví.
Nový motor i design
Škoda Karoq dostala pro nový modelový rok také nový motor. Jde o dvoulitrové TDI o výkonu 190 koní. Agregát splňující normu Euro 6d-Temp jistě znáte z modelu Kodiaq. I v Karoqu bude párován s pohonem všech kol a sedmistupňovou převodovkou DSG.
A co ten design? V prvé řadě dostaly oba modely nápis na zadní dveře, s čímž přišla nová Scala. K tomu škodovka přidala nové disky z lehké slitiny. Jde o dvacetipalcový disk, který si budete moci pořídit k modelům Kodiaq Sportline, Kodiaq RS a Kodiaq L&K. Pro kola od osmnácti palců výše je k dispozici také nový systém na kontrolu tlaku v pneumatikách a pro Kodiaq Scout jsou nyní v nabídce také potahy sedaček z kůže s klimatickou ventilací.