Uvedení Peugeotu 208 na český trh a světová premiéra 2008

,

Ve čtvrtek 28.11. proběhlo oficiální uvedení modelu Peugeot 208 na český trh. Zástupci značky uspořádali tento den tiskovou konferenci, kde došlo k podrobnému představení modelů, výbav i motorizací. K dispozici bylo 12 aut různých barev a pohonů ke krátkým testovacím jízdám. Navíc jako překvapení dorazil jeden exemplář modelu 2008, který měl před pár dny světovou premiéru v Číně a bude uveden do prodeje až v lednu 2020 - jeho ceny budou zveřejněny v průběhu prosince. 

Nový Peugeot 208

Tento nový model značky, která byla v segmentu B vždy silným hráčem, bude k dispozici se třemi možnými pohony: elektrickým, benzínovým nebo naftovým. Elektrická verze e-208 bude uvedena v roce 2020 - představení se tedy týkalo modelů se spalovacím motorem.

Vůz nové generace je delší, širší a nižší než současný Peugeot 208, jeho výrazný tvar evokuje díky plynulým čistým liniím sportovního ducha. Zepředu kombinuje vizuální podpis ve stylu nového Peugeotu 508 ve spodní části a světelný podpis se 3 drápy ve světlometech Full LED (podle dané verze). Přední nárazník tvoří jedinou linii, v jejímž středu je zasazena mřížka chladiče s jediným výstupním otvorem a logem značky Peugeot. Pro zadní stranu vozu nový Peugeot 208 je podobně jako pro vozy Peugeot 3008, 5008 a 508 typický černý pás sahající přes celou šířku víka zavazadlového prostoru a spojující světla tvořená 3 drápy (rozsvícená ve dne i v noci). Zadní difuzor je k dispozici v černé lakované povrchové úpravě a v závislosti na motoru může být vylepšen chromovými koncovkami výfuku. 

Nový Peugeot 208 je inovativní jak svým designem, tak i uspořádáním interiéru zvané i-Cockpit . Vyvýšený přístrojový panel je nově v provedení 3D. Nový 3D i-Cockpit vytváří trojrozměrný efekt použitím dvou displejů, které jsou umístěny přes sebe. Výsledkem je opravdu efektní zobrazení ze kterého jakoby vystupovaly důležité informace - v rámci vozů této kategorie je to opravdu neobvyklý prvek výbavy. 

Nový Peugeot 208 je postaven na platformě poslední generace: CMP (Common Modular Platform). Tato nová platforma určená pro segmenty B a C doplňuje platformu EMP2 (Efficient Modular Platform). Jak vyplývá z názvu, platforma CMP je modulární z hlediska rozměrů a variant motorů. Dokáže pojmout motor s jakýmkoliv zdrojem energie, takže si zákazník může zvolit mezi spalovacím (benzínovým/dieselovým) a elektrickým motorem. 

Nový Peugeot 208 v benzínových a dieselových verzích je v prodeji od listopadu 2019. První akční cena je 295 000 Kč s výbavou Like a 75 koňovou 1.2 PureTech - tento základní motor je doplněn o pěti stupňovou převodovku a splňuje (jako všechny benzínové motory) již EURO 6.3. Pomyslný vrchol představuje 130 koňová varianta motoru 1.2 PureTech se známou osmistupňovou převodovkou EAT8 a řadou výbavy jak designových tak technických prvků - cena této varianty je již něco před 500 tisíc Kč, kde je paleta asistenčních systémů shodná s největším modelem 508 (vyjma nočního vidění). Co potěší, že základní bezpříplatková barva je ta krásná žlutá, která je na řadě promo fotografií. Takže ani ta nejobyčejnější verze nebude „šedá myš“, byť nemá ani ten krásný svítící tygří dráp.

První jízdní dojmy

Měl jsem možnost vyzkoušet všechny varianty benzínového pohonu (75k, 100k a 130k) a dvě různé úrovně výbav (Like, GT line) a tři různé převodovky (MAN5, MAN6 a EAT8)

Peugeot nadále nabízí velmi příjemné jízdní vlastnosti, díky nové platformě nabízí větší rozvor a i s většími koly velmi příjemný jízdní projev. Pořád je auto laděno především na komfort a to jak co se týče řízení (velmi lehké řízení), řazení (které má spíše delší dráhy), tak jízdních vlastností. Velmi mě potěšilo, že i s velkými koly (na autech byly i 17 palcová kola) nejsou výmoly a nerovnosti extrémně cítit ani slyšet. Potěší velmi útulná sedadla a velmi dobrý pocit z obestavěnosti interiéru. i-Cockpit budí nadále řadu rozpaků, ale mně je ten malý volant velmi sympatický a polohu si najdu dobře. 

Základní verze Like se 75 koňmi je opravdu pro nenáročný městský provoz. S pětistupňovou převodovkou postačí jen nenáročným uživatelům, kteří chtějí malé moderní auto s dostatečným prostorem - mimochodem místa uvnitř je dost a i kufr se zvětšil o 24 litrů na 309 litrů (metoda VDA). Střední výbava se 100 koňmi a šestistupňovou manuální převodovkou už působí jako celkem dospělé auta - síly je dostatek, motor je příjemně utlumený, převodovka řadí dobře - toto si myslím, že bude taková ideální kombinace pro běžný provoz - motor bude dostatečně úsporný ale i pružný i na dálnici. 

Vrcholem pak byl model GT Line se 130 koňovým motorem s osmistupňovým automatem. Tato kombinace tomu autu vyloženě sedne. Ta převodovka se skvěle opírá o točivý moment, motor nevytáčí a velmi plynule řadí - pro městský provoz naprosto ideální, klidně i ten slabší motor by mohl fungovat dobře.

Akční nabídky

Rivalové

Opel Corsa
Cena od567 000 Kč
Palivabenzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon74 kW - 107 kW
Maximální rychlost188 - 210 Km/h
Spotřeba4 - 5 l/100km
Akcelerace10 - 10 s
Volkswagen Polo
Cena od496 000 Kč
Palivabenzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon59 kW - 85 kW
Maximální rychlost171 - 201 Km/h
Spotřeba5 - - l/100km
Akcelerace15 - 15 s
Toyota Yaris
Cena od638 000 Kč
Palivabenzín
Převodovkaa
PohonFWD
Výkon85 kW - 96 kW
Maximální rychlost175 - - Km/h
Spotřeba3 - 4 l/100km
Akcelerace- - - s
Hyundai i20
Cena od508 000 Kč
Palivabenzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon58 kW - 74 kW
Maximální rychlost166 - 183 Km/h
Spotřeba5 - - l/100km
Akcelerace13 - 13 s
Škoda Fabia
Cena od492 000 Kč
Palivabenzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon59 kW - 110 kW
Maximální rychlost175 - 222 Km/h
Spotřeba5 - - l/100km
Akcelerace15 - 15 s
Dacia Sandero Stepway
Cena od380 000 Kč
Palivabenzín LPG
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon67 kW - 81 kW
Maximální rychlost163 - 180 Km/h
Spotřeba5 - 7 l/100km
Akcelerace14 - 14 s
Honda Jazz
Cena od674 000 Kč
Palivabenzín
Převodovkaa
PohonFWD
Výkon90 kW - - kW
Maximální rychlost175 - - Km/h
Spotřeba4 - - l/100km
Akcelerace- - - s
Seat Ibiza
Cena od461 000 Kč
Palivabenzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon59 kW - 110 kW
Maximální rychlost172 - 216 Km/h
Spotřeba5 - - l/100km
Akcelerace15 - 15 s
Renault Clio
Cena od484 000 Kč
Palivabenzín LPG
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon49 kW - 105 kW
Maximální rychlost160 - 174 Km/h
Spotřeba4 - 7 l/100km
Akcelerace17 - 17 s
Dacia Sandero
Cena od312 000 Kč
Palivabenzín LPG
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon49 kW - 74 kW
Maximální rychlost158 - 183 Km/h
Spotřeba5 - 6 l/100km
Akcelerace16 - 16 s
0
Porovnávač
TOPlist