Cena od | 2 803 570 Kč |
Paliva | benzín mild-hybrid plug-in-hybrid |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4 |
Výkon | 286 kW - 620 kW |
Maximální rychlost | 270 - 316 Km/h |
Spotřeba | 7.9 - 11.3 l/100km |
Akcelerace | 2.9 - 5 s |
Benzínový motor o objemu 5935ccm a výkonu 594 koní přenáší sílu tohoto coupé na zadní kola pomocí osmistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 4.4 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 330km/h. Pro srovnání, benzínový motor 63 4MATIC+ Mercedesu AMG GT 4dveřové kupé o objemu 3982ccm generuje 577 koní a na stovku zrychlí za 3.4 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 310km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 12.9 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách benzínu bude v tomto coupe od stát 4.52 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 135 450,00 Kč. Výše zmiňovaný Mercedes-Benz AMG GT 4dveřové kupé je na tom v tomto ohledu lépe. Kombinovanou spotřebu má 11.1l, což v praxi znamená náklady 3.89 Kč na 1km a 116 550,00Kč na 30 tisíc km.
Aston Martin Rapide měří 1.36 metru na výšku, 1.93 metru na šířku a 5.02 metru na délku. Rozvor činí 2.99 metru. Do kufru se vejde 223 litrů nákladu, resp. 1029 litrů při sklopených sedačkách. U Mercedesu jsou hodnoty následující: 1.44 metru na výšku, 1.94 metru na šířku a 5.05 metru na délku, rozvor činí 2.95m. Objem kufru je 395 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1324 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Aston Martin má pohotovostní hmotnost 2.07 tuny, Mercedes-Benz o 35kg více, váží tedy 2.1 tuny.
Název | AMR |
Palivo | benzín |
Počet válců | 12 |
Vstřikování | Nepřímé vstřikování |
Typ motoru | Atmosférický |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 6650 RPM |
Točivý moment | 630 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 5550 RPM |
Objem motoru | 5.9 l |
Převodovka | a (8) |
Poháněná náprava | RWD |
Výkon | 443 kW |
Maximální rychlost | 330 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 4.4 s |
Nejnižší výbava |
Série | Rychlé |
Začátek výroby | 07/2013 |
Začátek výroby modelu | 06/2018 |
Třída vozidla | Nejvyšší třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1360mm |
Šířka | mm |
Délka | 5019mm |
Rozvor | 2989 mm |
Objem kufru | 223 / 1029 l |
Hmotnost | 2065 / 2410 Kg |
Poloměr otáčení | 0 |
Světlá výška | 0 |
Přechodový úhel | 0 |
Stoupavost | 0 |
Hloubka brodění | 0 |
Kombinovaná | 12.9 l/100km |
Ve městě | 19.5 l/100km |
Mimo město | 9.1 l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 91 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | 300 g/km |
typ | coupe |
Počet míst | 4 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | 0 |
Přední brzdy | Kotoučová |
Zadní brzdy | Kotoučová |
Přední odpružení | Vinutá pružina |
Zadní odpružení | Vinutá pružina |
Nebrzděný | - kg |
Brzděný | - kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | zadní |
Kontrola trakce | Stabilizační systém DSC |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | přímé měření (senzor) |
Navigační systém | Barevný displej |
Cena | 5 979 000 Kč |
Minimální výbava |
Palivo | benzín |
Převodovka | a |
Pohon | RWD |
Objem | 5.9 - 5.9 l |
Max. rychlost | 327 - 330 km/h |
Spotřeba | 12.9 - 12.9 l |
Zrychlení | 4.4 - 4.4 s |
Výkon | 411 kW - 443 kW |
Cena | 5 044 000 Kč - 5 979 000 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | RWD |
Objem | 5.9 l |
Max. rychlost | 327 km/h |
Zrychlení | 4.4 s |
Výkon | 411 kW |
Točivý moment | 630 Nm |
Maximální otáčky | 6650 RPM |
Spotřeba | 12.9 l |
Velikost nádrže | 91 l |
CO2 | 300 g/km |
Emisní norma | Euro6b |
Nejnižší výbava | |
Cena | od 5 044 000 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | RWD |
Objem | 5.9 l |
Max. rychlost | 330 km/h |
Zrychlení | 4.4 s |
Výkon | 443 kW |
Točivý moment | 630 Nm |
Maximální otáčky | 6650 RPM |
Spotřeba | 12.9 l |
Velikost nádrže | 91 l |
CO2 | 300 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | |
Cena | od 5 979 000 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto coupé vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 4 569 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii coupe za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Aston Martin lze tedy o 1111 Kč více než je průměr. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Aston Martin Rapide s motorem AMR na 29 961 Kč ročně, což je na poměry coupé o 11 816 Kč více než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Benzínový s výkonem 443kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (12.9l/100km) při současných průměrných cenách paliv (35 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 135 450 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Rapide v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba