Cena od | 5 940 000 Kč |
Paliva | benzín |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4 |
Výkon | 467 kW - 467 kW |
Maximální rychlost | 333 - 333 Km/h |
Spotřeba | 12.3 - 12.3 l/100km |
Akcelerace | 3.8 - 3.8 s |
Benzínový motor o objemu 5935ccm a výkonu 595 koní přenáší sílu tohoto kabrioletu na zadní kola pomocí osmistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 3.5 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 323km/h. Pro srovnání, benzínový motor W12 4WD DCT Continental GTC o objemu 5950ccm generuje 626 koní a na stovku zrychlí za 3.8 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 333km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 13.1 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách benzínu bude v tomto cabrio od stát 4.59 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 137 550,00 Kč. Výše zmiňovaný Bentley Continental GTC je na tom v tomto ohledu lépe. Kombinovanou spotřebu má 12.3l, což v praxi znamená náklady 4.31 Kč na 1km a 129 150,00Kč na 30 tisíc km.
Aston Martin Vanquish Volante měří 1.29 metru na výšku, 1.91 metru na šířku a 4.73 metru na délku. Rozvor činí 2.74 metru. Do kufru se vejde 187 litrů nákladu, resp. stejně litrů při sklopených sedačkách. U jsou hodnoty následující: 1.4 metru na výšku, 1.96 metru na šířku a 4.85 metru na délku, rozvor činí 2.85m. Objem kufru je 235 litrů. Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Aston Martin má pohotovostní hmotnost 1.92 tuny, Bentley o 495kg více, váží tedy 2.41 tuny.
Název | 5.9 S |
Palivo | benzín |
Počet válců | 12 |
Vstřikování | Nepřímé vstřikování |
Typ motoru | Atmosférický |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 7000 RPM |
Točivý moment | 630 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 5500 RPM |
Objem motoru | 5.9 l |
Převodovka | a (8) |
Poháněná náprava | RWD |
Výkon | 444 kW |
Maximální rychlost | 323 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 3.5 s |
Nejnižší výbava |
Série | Vanquish Volante (12/13 - 12/18) |
Začátek výroby | 12/2013 |
Začátek výroby modelu | 12/2016 |
Třída vozidla | Nejvyšší třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1294mm |
Šířka | mm |
Délka | 4728mm |
Rozvor | 2740 mm |
Objem kufru | 187 / 0 l |
Hmotnost | 1919 / 2070 Kg |
Poloměr otáčení | 0 |
Světlá výška | 0 |
Přechodový úhel | 0 |
Stoupavost | 0 |
Hloubka brodění | 0 |
Kombinovaná | 13.1 l/100km |
Ve městě | 19.6 l/100km |
Mimo město | 9.3 l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 78 l |
Emisní norma | Euro6b |
CO2 | 302 g/km |
typ | cabrio |
Počet míst | 2 |
Počet dveří | 3 |
Zatížení střechy | 0 |
Přední brzdy | Kotoučová |
Zadní brzdy | Kotoučová |
Přední odpružení | Vinutá pružina |
Zadní odpružení | Vinutá pružina |
Nebrzděný | - kg |
Brzděný | - kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | přední a zadní |
Kontrola trakce | Elektronisches Stabilitätsprogramm |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | přímé měření (senzor) |
Navigační systém | Barevný displej |
Cena | 7 227 000 Kč |
Minimální výbava |
Palivo | benzín |
Převodovka | a |
Pohon | RWD |
Objem | 5.9 - 5.9 l |
Max. rychlost | 317 - 323 km/h |
Spotřeba | 12.8 - 13.1 l |
Zrychlení | 3.5 - 4 s |
Výkon | 424 kW - 444 kW |
Cena | 6 994 000 Kč - 7 227 000 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | RWD |
Objem | 5.9 l |
Max. rychlost | 317 km/h |
Zrychlení | 4 s |
Výkon | 424 kW |
Točivý moment | 630 Nm |
Maximální otáčky | 6650 RPM |
Spotřeba | 12.8 l |
Velikost nádrže | 78 l |
CO2 | 298 g/km |
Emisní norma | Euro6b |
Nejnižší výbava | |
Cena | od 6 994 000 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | RWD |
Objem | 5.9 l |
Max. rychlost | 323 km/h |
Zrychlení | 3.5 s |
Výkon | 444 kW |
Točivý moment | 630 Nm |
Maximální otáčky | 7000 RPM |
Spotřeba | 13.1 l |
Velikost nádrže | 78 l |
CO2 | 302 g/km |
Emisní norma | Euro6b |
Nejnižší výbava | |
Cena | od 7 227 000 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto kabrioletu vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 2 059 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii cabrio za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Aston Martin lze tedy o 1399 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Vanquish Volante oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Aston Martin Vanquish Volante s motorem 5.9 S na 7 945 Kč ročně, což je na poměry kabrioletů o 10 200 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Benzínový s výkonem 444kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (13.1l/100km) při současných průměrných cenách paliv (35 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 137 550 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Vanquish Volante v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba