Cena od | 2 788 500 Kč |
Paliva | diesel plug-in-hybrid |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4 |
Výkon | 220 kW - 420 kW |
Maximální rychlost | 250 - 250 Km/h |
Spotřeba | 1.1 - 6.8 l/100km |
Akcelerace | 4.3 - 5.8 s |
motor o objemu 2995ccm a výkonu 335 koní přenáší sílu tohoto sedanu na všechna 4 kola pomocí osmistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 4.9 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 250km/h. Pro srovnání, motor 750e BMW Řada 7 o objemu 2998ccm generuje 483 koní a na stovku zrychlí za 4.9 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 250km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 2.0 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách bude v tomto sedan od Audi stát 0 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 0,00 Kč. Výše zmiňovaný BMW Řada 7 je na tom v tomto ohledu lépe. Kombinovanou spotřebu má 1.1l, což v praxi znamená náklady 0 Kč na 1km a 0,00Kč na 30 tisíc km.
Audi A8 L měří 1.49 metru na výšku, 1.95 metru na šířku a 5.32 metru na délku. Rozvor činí 3.13 metru. Do kufru se vejde 390 litrů nákladu, resp. stejně litrů při sklopených sedačkách. U BMW jsou hodnoty následující: 1.54 metru na výšku, 1.95 metru na šířku a 5.39 metru na délku, rozvor činí 3.22m. Objem kufru je 525 litrů. Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Audi má pohotovostní hmotnost 2.42 tuny, BMW o 40kg více, váží tedy 2.46 tuny.
Název | 60 TFSI e quattro |
Palivo | plug-in-hybrid |
Počet válců | 8 |
Vstřikování | Přímé vstřikování |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 5000 RPM |
Točivý moment | 700 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 1370 RPM |
Objem motoru | 3 l |
Převodovka | a (8) |
Poháněná náprava | 4x4 |
Výkon | 250 kW |
Maximální rychlost | 250 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 4.9 s |
Nejnižší výbava | A8 L |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Nejvyšší třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1488mm |
Šířka | 1945mm |
Délka | 5320mm |
Rozvor | 3128 mm |
Objem kufru | 390 / 0 l |
Hmotnost | 2415 / 2950 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 2 l/100km |
Ve městě | - l/100km |
Mimo město | - l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 65 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | - g/km |
typ | sedan |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 4 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 750 kg |
Brzděný | 2300 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 3 268 900 Kč |
Minimální výbava | A8 L |
Palivo | mild-hybrid plug-in-hybrid |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4 |
Objem | 3 - 4 l |
Max. rychlost | 250 - 250 km/h |
Spotřeba | 2 - 10.7 l |
Zrychlení | 4.5 - 5.9 s |
Výkon | 210 kW - 338 kW |
Cena | 2 781 900 Kč - 3 268 900 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 3 l |
Max. rychlost | 250 km/h |
Zrychlení | 5.9 s |
Výkon | 210 kW |
Točivý moment | 600 Nm |
Maximální otáčky | 3500 RPM |
Spotřeba | 6.6 l |
Velikost nádrže | 82 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | A8 L |
Cena | od 2 781 900 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 3 l |
Max. rychlost | 250 km/h |
Zrychlení | 5.7 s |
Výkon | 250 kW |
Točivý moment | 500 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 8.3 l |
Velikost nádrže | 82 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | A8 L |
Cena | od 2 866 900 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 4 l |
Max. rychlost | 250 km/h |
Zrychlení | 4.5 s |
Výkon | 338 kW |
Točivý moment | 660 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 10.7 l |
Velikost nádrže | 82 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | A8 L |
Cena | od 3 226 900 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto sedanu vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 2 647 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii sedan za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Audi lze tedy o 811 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu A8 L oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Audi A8 L s motorem 60 TFSI e quattro na 7 690 Kč ročně, což je na poměry sedanů o 10 455 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. s výkonem 250kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (2.0l/100km) při současných průměrných cenách paliv (0 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 0 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách A8 L v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
A8 L může přijet jak s 18ti palcovými disky, tak i 19ti palcovými, cenový rozdíl sady letních pneumatik prémiové značky v obou rozměrech je 4 900 Kč. Zatímco tedy v menším rozměru pneumatik 235/55 R18 zaplatíte za sadu Dunlop SP Sport 270 13 048 Kč, u větších 255/45 R19 za model Continental CrossContact UHP to je 17 948 Kč.* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
Pro konkrétní porovnání v rámci modelu A8 L: zimní sada prémiových pneumatik Continental ContiWinterContact TS 830P s 18ti palcovými disky (235/55 R18) vás vyjde na 14 472 Kč, s 19ti palcovými (255/45 R19 - Dunlop SP Sport 270) pak na 22 436 Kč.
* průměrná hodinová sazba
Autorizované servisy Audi si za běžnou mechanickou práci na voze modelu A8 L účtují v průměru 1588 Kč za hodinu práce. V této ceně sice není cena náhradních dílů a materiálu, nicméně dá vám celkem dobrou představu, kolik vás bude stát práce na běžné servisní prohlídce. V potaz je třeba brát také lokalitu servisu, ceny se napříč Českou republikou liší a ve větších městech bývají zpravidla vyšší.