Cena od | 1 940 840 Kč |
Paliva | diesel mild-hybrid plug-in-hybrid |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4 |
Výkon | 155 kW - 360 kW |
Maximální rychlost | 210 - 250 Km/h |
Spotřeba | 0.9 - 9.5 l/100km |
Akcelerace | 4.9 - 7.2 s |
motor o objemu 2995ccm a výkonu 335 koní přenáší sílu tohoto SUVčka na všechna 4 kola pomocí osmistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 5.9 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 250km/h. Pro srovnání, motor 450 4MATIC Mercedesu GLE o objemu 2999ccm generuje 362 koní a na stovku zrychlí za 5.7 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 250km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 8.7 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách bude v tomto SUV od Audi stát 0 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 0,00 Kč. Výše zmiňovaný Mercedes-Benz GLE je na tom v tomto ohledu lépe. Kombinovanou spotřebu má 8.3l, což v praxi znamená náklady 0 Kč na 1km a 0,00Kč na 30 tisíc km.
Audi Q7 měří 1.74 metru na výšku, 1.97 metru na šířku a 5.06 metru na délku. Rozvor činí 2.99 metru. Do kufru se vejde 865 litrů nákladu, resp. 2050 litrů při sklopených sedačkách. U Mercedesu jsou hodnoty následující: 1.77 metru na výšku, 1.95 metru na šířku a 4.92 metru na délku, rozvor činí 3m. Objem kufru je 690 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 2010 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Audi má pohotovostní hmotnost 2.13 tuny, Mercedes-Benz o 90kg více, váží tedy 2.22 tuny.
Název | 55 TFSI quattro |
Palivo | mild-hybrid |
Počet válců | 6 |
Vstřikování | Přímé vstřikování |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 5000 RPM |
Točivý moment | 500 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 1370 RPM |
Objem motoru | 3 l |
Převodovka | a (8) |
Poháněná náprava | 4x4 |
Výkon | 250 kW |
Maximální rychlost | 250 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 5.9 s |
Nejnižší výbava | Q7 |
Série | Q7 (4M) |
Začátek výroby | 09/2019 |
Začátek výroby modelu | 09/2019 |
Třída vozidla | Vyšší střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1741mm |
Šířka | 1970mm |
Délka | 5063mm |
Rozvor | 2994 mm |
Objem kufru | 865 / 2050 l |
Hmotnost | 2130 / 2800 Kg |
Poloměr otáčení | 12.5 |
Světlá výška | 245 |
Přechodový úhel | 0 |
Stoupavost | 0 |
Hloubka brodění | 0 |
Kombinovaná | 8.7 l/100km |
Ve městě | 10.9 l/100km |
Mimo město | 7.4 l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 85 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | 199 g/km |
typ | suv |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | 100 |
Přední brzdy | Kotoučová |
Zadní brzdy | Kotoučová |
Přední odpružení | Vinutá pružina |
Zadní odpružení | Vinutá pružina |
Nebrzděný | 750 kg |
Brzděný | 2700 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | přední a zadní |
Kontrola trakce | Elektronisches Stabilitätsprogramm |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | nepřímé měření (ABS) |
Navigační systém | Barevný displej (dotyková obrazovka) |
Cena | 1 963 900 Kč |
Minimální výbava | Q7 |
Palivo | mild-hybrid plug-in-hybrid |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4 |
Objem | 3 - 3 l |
Max. rychlost | 226 - 250 km/h |
Spotřeba | 2.8 - 8.7 l |
Zrychlení | 5.7 - 7.1 s |
Výkon | 170 kW - 335 kW |
Cena | 1 864 900 Kč - 2 464 900 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 3 l |
Max. rychlost | 226 km/h |
Zrychlení | 7.1 s |
Výkon | 170 kW |
Točivý moment | 500 Nm |
Maximální otáčky | 3500 RPM |
Spotřeba | 7 l |
Velikost nádrže | 75 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Q7 |
Cena | od 1 864 900 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 3 l |
Max. rychlost | 241 km/h |
Zrychlení | 6.1 s |
Výkon | 210 kW |
Točivý moment | 600 Nm |
Maximální otáčky | 3500 RPM |
Spotřeba | 7.1 l |
Velikost nádrže | 75 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Q7 |
Cena | od 1 928 900 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 3 l |
Max. rychlost | 250 km/h |
Zrychlení | 5.9 s |
Výkon | 250 kW |
Točivý moment | 500 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 8.7 l |
Velikost nádrže | 85 l |
CO2 | 199 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Q7 |
Cena | od 1 963 900 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto SUVčka vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii SUV za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Audi lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Q7 oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Audi Q7 s motorem Q7 55 TFSI na 17 545 Kč ročně, což je na poměry SUVček o 600 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. s výkonem 250kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (8.7l/100km) při současných průměrných cenách paliv (0 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 0 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Q7 v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
Q7 může přijet jak s 18ti palcovými disky, tak i 20ti palcovými, cenový rozdíl sady letních pneumatik prémiové značky v obou rozměrech je 9 412 Kč. Zatímco tedy v menším rozměru pneumatik 255/60 R18 zaplatíte za sadu Continental SportContact 5 SUV 13 460 Kč, u větších 285/45 R20 za model Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 SUV to je 22 872 Kč.* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
Pro konkrétní porovnání v rámci modelu Q7: zimní sada prémiových pneumatik Goodyear UltraGrip 8 Performance s 18ti palcovými disky (255/60 R18) vás vyjde na 14 748 Kč, s 20ti palcovými (285/45 R20 - Continental SportContact 5 SUV) pak na 37 832 Kč.
* průměrná hodinová sazba
Autorizované servisy Audi si za běžnou mechanickou práci na voze modelu Q7 účtují v průměru 1588 Kč za hodinu práce. V této ceně sice není cena náhradních dílů a materiálu, nicméně dá vám celkem dobrou představu, kolik vás bude stát práce na běžné servisní prohlídce. V potaz je třeba brát také lokalitu servisu, ceny se napříč Českou republikou liší a ve větších městech bývají zpravidla vyšší.