Cena od | 2 067 000 Kč |
Paliva | elektřina |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4 |
Výkon | 240 kW - 455 kW |
Maximální rychlost | 200 - 250 Km/h |
Spotřeba | - - - l/100km |
Akcelerace | 3.8 - 6.1 s |
Elektrický motor o objemu 0ccm a výkonu 402 koní přenáší sílu tohoto SUVčka na všechna 4 kola pomocí automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 5.6 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 200km/h. Pro srovnání, elektrický motor xDrive50 (BEV) BMW iX o objemu 0ccm generuje 516 koní a na stovku zrychlí za 4.6 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 200km/h.
Audi Q8 e-tron měří 1.63 metru na výšku, 1.94 metru na šířku a 4.92 metru na délku. Rozvor činí 2.93 metru. Do kufru se vejde 569 litrů nákladu, resp. 1725 litrů při sklopených sedačkách. U BMW jsou hodnoty následující: 1.7 metru na výšku, 1.97 metru na šířku a 4.95 metru na délku, rozvor činí 3m. Objem kufru je 500 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1750 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Audi má pohotovostní hmotnost 2.59 tuny, BMW o 0kg méně, váží tedy 2.59 tuny.
Název | 55 e-tron quattro |
Palivo | elektřina |
Počet válců | - |
Vstřikování | - |
Typ motoru | - |
Počet ventilů | - |
Maximální otáčky za minutu | - RPM |
Točivý moment | 664 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | - RPM |
Objem motoru | - l |
Převodovka | a (1) |
Poháněná náprava | 4x4 |
Výkon | 300 kW |
Maximální rychlost | 200 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 5.6 s |
Nejnižší výbava | Q8 e-tron |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | vyšší střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1633mm |
Šířka | 1937mm |
Délka | 4915mm |
Rozvor | 2928 mm |
Objem kufru | 569 / 1725 l |
Hmotnost | 2585 / 3180 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | - l/100km |
Ve městě | - l/100km |
Mimo město | - l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | - l |
Emisní norma | x |
CO2 | - g/km |
typ | suv |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 750 kg |
Brzděný | 1800 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 2 087 900 Kč |
Minimální výbava | Q8 e-tron |
Palivo | elektřina |
Převodovka | automat (1) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 0 l |
Max. rychlost | 200 km/h |
Zrychlení | 5.6 s |
Výkon | 300 kW |
Točivý moment | 664 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 0 l |
Velikost nádrže | 0 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | x |
Nejnižší výbava | Q8 e-tron |
Cena | od 2 087 900 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto SUVčka vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii SUV za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Audi lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Q8 e-tron oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Audi Q8 e-tron s motorem 55 e-tron quattro na 15 415 Kč ročně, což je na poměry SUVček o 2 730 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Elektrický s výkonem 300kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (0.0l/100km) při současných průměrných cenách paliv (0 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 0 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Q8 e-tron v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba