Cena od | 5 105 000 Kč |
Paliva | benzín |
Převodovka | a |
Pohon | RWD |
Výkon | 427 kW - 470 kW |
Maximální rychlost | 319 - 325 Km/h |
Spotřeba | 12.1 - 14 l/100km |
Akcelerace | 3.1 - 3.6 s |
Benzínový motor o objemu 5204ccm a výkonu 562 koní přenáší sílu tohoto roadsteru na zadní kola pomocí sedmistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 3.8 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 327km/h. Pro srovnání, benzínový motor LP580-2 Huracán Spyder o objemu 5204ccm generuje 573 koní a na stovku zrychlí za 3.6 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 319km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 13.0 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách benzínu bude v tomto roadster od Audi stát 4.55 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 136 500,00 Kč. Výše zmiňovaný Lamborghini Huracán Spyder je na tom v tomto ohledu lépe. Kombinovanou spotřebu má 12.1l, což v praxi znamená náklady 4.24 Kč na 1km a 127 050,00Kč na 30 tisíc km.
Audi R8 Spyder měří 1.24 metru na výšku, 1.94 metru na šířku a 4.43 metru na délku. Rozvor činí 2.65 metru. Do kufru se vejde 0 litrů nákladu, resp. stejně litrů při sklopených sedačkách. U jsou hodnoty následující: 1.18 metru na výšku, 1.92 metru na šířku a 4.46 metru na délku, rozvor činí 2.62m. Objem kufru je 100 litrů. Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Audi má pohotovostní hmotnost 1.77 tuny, Lamborghini o 261kg méně, váží tedy 1.51 tuny.
Název | 5.2 FSI V10 performance |
Palivo | benzín |
Počet válců | 10 |
Vstřikování | Přímé vstřikování |
Typ motoru | - |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 8000 RPM |
Točivý moment | 560 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 6400 RPM |
Objem motoru | 5.2 l |
Převodovka | a (7) |
Poháněná náprava | RWD |
Výkon | 419 kW |
Maximální rychlost | 327 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 3.8 s |
Nejnižší výbava | R8 V10 Spyder |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Nejvyšší třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1242mm |
Šířka | 1940mm |
Délka | 4429mm |
Rozvor | 2650 mm |
Objem kufru | 0 / 0 l |
Hmotnost | 1770 / 1995 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 13 l/100km |
Ve městě | 19.6 l/100km |
Mimo město | 9.1 l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 80 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | - g/km |
typ | roadster |
Počet míst | 2 |
Počet dveří | 2 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | - kg |
Brzděný | - kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 5 265 900 Kč |
Minimální výbava | R8 V10 Spyder |
Palivo | benzín |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4RWD |
Objem | 5.2 - 5.2 l |
Max. rychlost | 322 - 329 km/h |
Spotřeba | 13 - 13.3 l |
Zrychlení | 3.2 - 3.8 s |
Výkon | 419 kW - 456 kW |
Cena | 4 701 900 Kč - 5 383 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 5.2 l |
Max. rychlost | 322 km/h |
Zrychlení | 3.5 s |
Výkon | 419 kW |
Točivý moment | 560 Nm |
Maximální otáčky | 8100 RPM |
Spotřeba | 13 l |
Velikost nádrže | 80 l |
CO2 | 297 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | R8 V10 Spyder |
Cena | od 4 701 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | RWD |
Objem | 5.2 l |
Max. rychlost | 327 km/h |
Zrychlení | 3.8 s |
Výkon | 419 kW |
Točivý moment | 560 Nm |
Maximální otáčky | 8000 RPM |
Spotřeba | 13 l |
Velikost nádrže | 80 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | R8 V10 Spyder |
Cena | od 5 265 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 5.2 l |
Max. rychlost | 329 km/h |
Zrychlení | 3.2 s |
Výkon | 456 kW |
Točivý moment | 580 Nm |
Maximální otáčky | 8000 RPM |
Spotřeba | 13.3 l |
Velikost nádrže | 80 l |
CO2 | 301 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | R8 V10 Spyder |
Cena | od 5 383 900 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto roadsteru vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii roadster za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Audi lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu R8 Spyder oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Audi R8 Spyder s motorem 5.2 FSI V10 performance na 19 234 Kč ročně, což je na poměry roadsterů o 1 089 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Benzínový s výkonem 419kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (13.0l/100km) při současných průměrných cenách paliv (35 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 136 500 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách R8 Spyder v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba