Cena od | 2 276 262 Kč |
Paliva | elektřina |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4 |
Výkon | 300 kW - 560 kW |
Maximální rychlost | 230 - 260 Km/h |
Spotřeba | 24.6 - 28 l/100km |
Akcelerace | 2.8 - 5.4 s |
Elektrický motor o objemu 0ccm a výkonu 590 koní přenáší sílu tohoto coupé na všechna 4 kola pomocí automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 3.3 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 250km/h. Pro srovnání, elektrický motor 4S Porsche Taycan o objemu 0ccm generuje 523 koní a na stovku zrychlí za 4.0 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 250km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 19.4 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách elektřiny bude v tomto coupe od Audi stát 0 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 0,00 Kč. Výše zmiňovaný Porsche Taycan je na tom v tomto ohledu hůře. Kombinovanou spotřebu má 24.6l, což v praxi znamená náklady 0 Kč na 1km a 0,00Kč na 30 tisíc km.
Audi RS e-tron GT měří 1.41 metru na výšku, 1.96 metru na šířku a 4.99 metru na délku. Rozvor činí 2.9 metru. Do kufru se vejde 350 litrů nákladu, resp. stejně litrů při sklopených sedačkách. U Porsche jsou hodnoty následující: 1.38 metru na výšku, 1.97 metru na šířku a 4.96 metru na délku, rozvor činí 2.9m. Objem kufru je 407 litrů. Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Audi má pohotovostní hmotnost 2.42 tuny, Porsche o 205kg méně, váží tedy 2.22 tuny.
Název | RS GT quattro |
Palivo | elektřina |
Počet válců | - |
Vstřikování | - |
Typ motoru | - |
Počet ventilů | - |
Maximální otáčky za minutu | - RPM |
Točivý moment | 830 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | - RPM |
Objem motoru | - l |
Převodovka | a (2) |
Poháněná náprava | 4x4 |
Výkon | 440 kW |
Maximální rychlost | 250 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 3.3 s |
Nejnižší výbava |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Nejvyšší třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1414mm |
Šířka | 1964mm |
Délka | 4989mm |
Rozvor | 2900 mm |
Objem kufru | 350 / 0 l |
Hmotnost | 2420 / 2860 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 19.4 l/100km |
Ve městě | - l/100km |
Mimo město | - l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | - l |
Emisní norma | x |
CO2 | - g/km |
typ | coupe |
Počet míst | 4 |
Počet dveří | 4 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | - kg |
Brzděný | - kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 3 888 900 Kč |
Minimální výbava |
Palivo | elektřina |
Převodovka | automat (2) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 0 l |
Max. rychlost | 250 km/h |
Zrychlení | 3.3 s |
Výkon | 440 kW |
Točivý moment | 830 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 19.4 l |
Velikost nádrže | 0 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | x |
Nejnižší výbava | |
Cena | od 3 888 900 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto coupé vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii coupe za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Audi lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu RS e-tron GT oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Audi RS e-tron GT s motorem GT na 19 234 Kč ročně, což je na poměry coupé o 1 089 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Elektrický s výkonem 440kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (19.4l/100km) při současných průměrných cenách paliv (0 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 0 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách RS e-tron GT v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba