Cena od | 1 194 700 Kč |
Paliva | benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | RWD |
Výkon | 145 kW - 250 kW |
Maximální rychlost | 241 - 250 Km/h |
Spotřeba | 6.1 - 7.4 l/100km |
Akcelerace | 4.5 - 6.8 s |
Benzínový motor o objemu 1984ccm a výkonu 194 koní přenáší sílu tohoto roadsteru na přední kola pomocí sedmistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 6.9 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 247km/h. Pro srovnání, benzínový motor sDrive30i BMW Z4 o objemu 1998ccm generuje 255 koní a na stovku zrychlí za 5.4 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 250km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 6.3 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách benzínu bude v tomto roadster od Audi stát 2.21 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 66 150,00 Kč. Výše zmiňovaný BMW Z4 je na tom v tomto ohledu lépe. Kombinovanou spotřebu má 6.1l, což v praxi znamená náklady 2.14 Kč na 1km a 64 050,00Kč na 30 tisíc km.
Audi TT Roadster měří 1.36 metru na výšku, 1.83 metru na šířku a 4.18 metru na délku. Rozvor činí 2.51 metru. Do kufru se vejde 280 litrů nákladu, resp. stejně litrů při sklopených sedačkách. U BMW jsou hodnoty následující: 1.3 metru na výšku, 1.86 metru na šířku a 4.32 metru na délku, rozvor činí 2.47m. Objem kufru je 281 litrů. Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Audi má pohotovostní hmotnost 1.44 tuny, BMW o 70kg více, váží tedy 1.51 tuny.
Název | 40 TFSI |
Palivo | benzín |
Počet válců | 4 |
Vstřikování | Přímé vstřikování |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 4400 RPM |
Točivý moment | 320 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 1500 RPM |
Objem motoru | 2 l |
Převodovka | a (7) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 145 kW |
Maximální rychlost | 247 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 6.9 s |
Nejnižší výbava | TT Roadster |
Série | TT (8S) Roadster |
Začátek výroby | 12/2018 |
Začátek výroby modelu | 06/2019 |
Třída vozidla | Střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1355mm |
Šířka | mm |
Délka | 4177mm |
Rozvor | 2505 mm |
Objem kufru | 280 / 0 l |
Hmotnost | 1435 / 1715 Kg |
Poloměr otáčení | 10.96 |
Světlá výška | 0 |
Přechodový úhel | 0 |
Stoupavost | 0 |
Hloubka brodění | 0 |
Kombinovaná | 6.3 l/100km |
Ve městě | 8.3 l/100km |
Mimo město | 5.1 l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 50 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | 143 g/km |
typ | roadster |
Počet míst | 2 |
Počet dveří | 2 |
Zatížení střechy | 0 |
Přední brzdy | Kotoučová |
Zadní brzdy | Kotoučová |
Přední odpružení | Vinutá pružina |
Zadní odpružení | Vinutá pružina |
Nebrzděný | - kg |
Brzděný | - kg |
Adaptivní brzdová světla | Brzdové světlo a aktivace varovná světla (před zastavením) |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | zadní |
Kontrola trakce | Elektronische Stabilitätskontrolle |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | nepřímé měření (ABS) |
Navigační systém | Barevný displej (dotyková obrazovka) |
Cena | 1 188 900 Kč |
Minimální výbava | TT Roadster |
Palivo | benzín |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4FWD |
Objem | 2 - 2 l |
Max. rychlost | 247 - 250 km/h |
Spotřeba | 6.3 - 7.2 l |
Zrychlení | 5.5 - 6.9 s |
Výkon | 145 kW - 180 kW |
Cena | 1 188 900 Kč - 1 359 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 247 km/h |
Zrychlení | 6.9 s |
Výkon | 145 kW |
Točivý moment | 320 Nm |
Maximální otáčky | 4400 RPM |
Spotřeba | 6.3 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 143 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | TT Roadster |
Cena | od 1 188 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 250 km/h |
Zrychlení | 6 s |
Výkon | 180 kW |
Točivý moment | 370 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 6.6 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 151 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | TT Roadster |
Cena | od 1 289 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 250 km/h |
Zrychlení | 5.5 s |
Výkon | 180 kW |
Točivý moment | 370 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 7.2 l |
Velikost nádrže | 45 l |
CO2 | 164 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | TT Roadster |
Cena | od 1 359 900 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto roadsteru vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii roadster za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Audi lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu TT Roadster oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Audi TT Roadster s motorem 40 TFSI na 12 480 Kč ročně, což je na poměry roadsterů o 5 665 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Benzínový s výkonem 145kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (6.3l/100km) při současných průměrných cenách paliv (35 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 66 150 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách TT Roadster v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba