Cena od | 2 087 900 Kč |
Paliva | elektřina |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4 |
Výkon | 300 kW - 300 kW |
Maximální rychlost | 200 - 200 Km/h |
Spotřeba | - - - l/100km |
Akcelerace | 5.6 - 5.6 s |
Elektrický motor o objemu 0ccm a výkonu 610 koní přenáší sílu tohoto SUVčka na všechna 4 kola pomocí automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 3.8 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 250km/h. Pro srovnání, elektrický motor 55 e-tron quattro Audi Q8 e-tron o objemu 0ccm generuje 402 koní a na stovku zrychlí za 5.6 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 200km/h.
BMW iX měří 1.7 metru na výšku, 1.97 metru na šířku a 4.95 metru na délku. Rozvor činí 3 metru. Do kufru se vejde 500 litrů nákladu, resp. 1750 litrů při sklopených sedačkách. U Audi jsou hodnoty následující: 1.63 metru na výšku, 1.94 metru na šířku a 4.92 metru na délku, rozvor činí 2.93m. Objem kufru je 569 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1725 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. BMW má pohotovostní hmotnost 2.66 tuny, Audi o 74kg méně, váží tedy 2.59 tuny.
Název | M60 |
Palivo | elektřina |
Počet válců | - |
Vstřikování | - |
Typ motoru | - |
Počet ventilů | - |
Maximální otáčky za minutu | - RPM |
Točivý moment | 1015 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | - RPM |
Objem motoru | - l |
Převodovka | a (1) |
Poháněná náprava | 4x4 |
Výkon | 455 kW |
Maximální rychlost | 250 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 3.8 s |
Nejnižší výbava | Sériová výbava |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | vyšší střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1696mm |
Šířka | 1967mm |
Délka | 4953mm |
Rozvor | 3000 mm |
Objem kufru | 500 / 1750 l |
Hmotnost | 2659 / 3160 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | - l/100km |
Ve městě | - l/100km |
Mimo město | - l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | - l |
Emisní norma | x |
CO2 | - g/km |
typ | suv |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 750 kg |
Brzděný | 2500 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 3 460 600 Kč |
Minimální výbava | Sériová výbava |
Palivo | elektřina |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4 |
Objem | - l |
Max. rychlost | 200 - 250 km/h |
Spotřeba | - l |
Zrychlení | 3.8 - 6.1 s |
Výkon | 240 kW - 455 kW |
Cena | 2 067 000 Kč - 3 460 600 Kč |
Palivo | elektřina |
Převodovka | automat (1) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 0 l |
Max. rychlost | 200 km/h |
Zrychlení | 6.1 s |
Výkon | 240 kW |
Točivý moment | 630 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 0 l |
Velikost nádrže | 0 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | x |
Nejnižší výbava | Sériová výbava |
Cena | od 2 067 000 Kč |
Palivo | elektřina |
Převodovka | automat (1) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 0 l |
Max. rychlost | 200 km/h |
Zrychlení | 4.6 s |
Výkon | 385 kW |
Točivý moment | 765 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 0 l |
Velikost nádrže | 0 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | x |
Nejnižší výbava | Sériová výbava |
Cena | od 2 684 500 Kč |
Palivo | elektřina |
Převodovka | automat (1) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 0 l |
Max. rychlost | 250 km/h |
Zrychlení | 3.8 s |
Výkon | 455 kW |
Točivý moment | 1015 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 0 l |
Velikost nádrže | 0 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | x |
Nejnižší výbava | Sériová výbava |
Cena | od 3 460 600 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto SUVčka vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 2 647 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii SUV za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz BMW lze tedy o 811 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu iX oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz BMW iX s motorem M60 na 11 248 Kč ročně, což je na poměry SUVček o 6 897 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Elektrický s výkonem 455kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (0.0l/100km) při současných průměrných cenách paliv (0 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 0 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách iX v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba