Cena od | 687 900 Kč |
Paliva | diesel benzín plug-in-hybrid |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Výkon | 81 kW - 180 kW |
Maximální rychlost | 204 - 243 Km/h |
Spotřeba | 1.4 - 6.6 l/100km |
Akcelerace | 6.8 - 10.6 s |
Německá automobilka BMW nabízí celkem 42 modelů, namátkově třeba i3, Řada 1, Řada 6 Gran Turismo, X2 nebo X5. Řada 1 patří s délkou 4.319 metru k těm menším, šířka je pak 2.081m, výška 1.434 m. Hodnoty průměrného hatchbacku jsou pak 4.2m na délku, 1.98m na šířku a 1.47m na výšku. Jak už bylo naznačeno, karoserií se řadí do kategorie “hatchback”, tedy aut kde je prostor pro cestující a pro zavazadla spojený, tj. zadní dveře poskytují přístup do zavazadelníku. V zásadě se tvarem neliší od vozů combi, liší se hlavně velikostí zavazadelníku a absencí třetí řady oken. Vozy kombi jsou tak praktičtější, hatchbacky zase vynikají v kompaktnosti a jsou vhodnější do města. Porovnat parametry můžete s vlastnostmi dalších hatchbacků, jako jsou Audi A3 Sportback, DS 4, Ford Focus, Hyundai i30 N, KIA Ceed GT, SEAT Leon, Peugeot 308, CITROËN C4, Volkswagen Golf, Hyundai i30 N Fastback, Opel Astra, Renault Mégane, Volkswagen Golf GTI, Škoda Scala nebo Kia Ceed.
Řada 1 se vyrábí v jedenácti různých motorizacích, mezi nejvýkonnější M135i xDrive (AT) a nejslabší 116i 80kW je rozdíl celkových 145kW (194 koní). Rozdíl v udávané spotřebě je pak zanedbatelných 1.4l/100km. Pokud máte rádi vůni benzínu, z nabízených motorizací budete mít radost - je jich totiž více než naftových. Ke koupi jsou ve výkonech 107, 138, 176, 261 nebo 302 koní. Nejostřejší z nich (M135i xDrive (AT)) dosahuje maximální rychlosti 250km/h a na stovku se dostane na 4.8 sekundy.
Dostupná je verze s sedmistupňovou automatickou převodovkou 118i (AT) ve spojení s výbavou SÉRIOVÉ PROVEDENÍ. Za automatickou převodovku oproti běžné manuální šestistupňové spojené se stejným benzínovým agregátem připlatíte 54.184 tisíc. Vůz BMW Řada 1 lze sehnat jak ve variantě s pohonem předních kol, tak i s pohonem všech kol. Ten se pojí s motorizacemi M135i xDrive (AT) a příplatek oproti nejlevnější dvoukolce je 53 tisíc Kč.
Pokud by vás zajímalo financování úvěrem, při současných podmínkách byste za základní verzi platili 15147Kč měsíčně s dobou splácení 5 let a úrokem 7.9%, navýšení by tedy bylo přibližně 160020 Kč. Neméně zajímavou variantou financování vozu BMW Řada 1 pak bude operativní leasing, a to zejména ve variantě full-service, kde s vozem nejsou spojené žádné další náklady na provoz kromě paliva. Operativní leasing BMW Financial Services v sobě zahrnuje i havarijní pojištění , silniční daň, povolený nájezd km (nejčastěji 10-30 tisíc ročně) a ve fullservice variantě také pneumatiky a servis.Nechte si spočítat nabídku operativního leasingu přesně podle vašich představ.
U hatchbacku by pro vás mohl být důležitý i objem kufru. BMW Řada 1 disponuje objemem 380 litrů, resp. 1200 litrů při sklopených zadních sedadlech. Za stejnou nebo nižší cenu toho nejvíce uvezete v těchto vozech: CITROËN GRAND C4 SPACETOURER (704 litrů), BMW Řada 2 Gran Tourer (645 litrů), Mercedes-Benz Citan Tourer (520 litrů), Nissan Qashqai (504 litrů) nebo Toyota Corolla Sedan (471 litrů)
Vyzdvihnout je třeba dobrou manévrovatelnost modelu Řada 1 - otočí se na 10,9 m, což je velmi dobrý údaj.
Vůz BMW Řada 1 se také objevil v TÜV Reportu spolehlivosti 2017, a to na 54. místě se známkou 2, jeho průměrná poruchovost podle německé stanice technické kontroly je 4.6 %.
Palivo | dieselbenzín |
Převodovka | a, m |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 80 kW - 225 kW |
Maximální rychlost | 200 - 250 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 4.8 - 10.6 s |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Nižší střední třída |
Interní označení výrobce | - |
Výška | 1434mm |
Šířka | 1799mm |
Délka | 4319mm |
Rozvor | 2670 mm |
Objem kufru | 380 / 1200 l |
Hmotnost | 1365 - 1600/ 1845 - 2085 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 3.8 - 6.8l/100km |
Ve městě | 4.5 - 8.2 l/100km |
Mimo město | 3.5 - 6 l/100km |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | - g/km |
typ | hatchback |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Adaptivní brzdová světla | - |
Systém nouzového brzdění | - |
Parkovací senzory | - |
Kontrola trakce | - |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | - |
Navigační systém | - |
Cena | 703 586 Kč - 1 290 900 Kč |
Minimální výbava | SÉRIOVÉ PROVEDENÍ |
Brzděný | 1100 - 1500 kg |
Nebrzděný | 680 - 750 kg |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 200 km/h |
Zrychlení | 10.6 s |
Výkon | 80 kW |
Točivý moment | 190 Nm |
Maximální otáčky | 4300 RPM |
Spotřeba | 5.4 l |
Velikost nádrže | 42 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | SÉRIOVÉ PROVEDENÍ |
Cena | od 703 586 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 213 km/h |
Zrychlení | 8.5 s |
Výkon | 103 kW |
Točivý moment | 220 Nm |
Maximální otáčky | 4600 RPM |
Spotřeba | 5.3 l |
Velikost nádrže | 42 l |
CO2 | 121 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | SÉRIOVÉ PROVEDENÍ |
Cena | od 748 800 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 213 km/h |
Zrychlení | 8.5 s |
Výkon | 103 kW |
Točivý moment | 220 Nm |
Maximální otáčky | 4600 RPM |
Spotřeba | 5 l |
Velikost nádrže | 42 l |
CO2 | 114 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | SÉRIOVÉ PROVEDENÍ |
Cena | od 802 984 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 235 km/h |
Zrychlení | 7 s |
Výkon | 131 kW |
Točivý moment | 280 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 5.5 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | SÉRIOVÉ PROVEDENÍ |
Cena | od 917 306 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 250 km/h |
Zrychlení | 6.1 s |
Výkon | 195 kW |
Točivý moment | 400 Nm |
Maximální otáčky | 4750 RPM |
Spotřeba | 6.1 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | SÉRIOVÉ PROVEDENÍ |
Cena | od 1 133 600 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 250 km/h |
Zrychlení | 4.8 s |
Výkon | 225 kW |
Točivý moment | 450 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 6.8 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 155 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | SÉRIOVÉ PROVEDENÍ |
Cena | od 1 290 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 200 km/h |
Zrychlení | 10.3 s |
Výkon | 85 kW |
Točivý moment | 270 Nm |
Maximální otáčky | 4000 RPM |
Spotřeba | 3.8 l |
Velikost nádrže | 42 l |
CO2 | 100 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | SÉRIOVÉ PROVEDENÍ |
Cena | od 802 386 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 218 km/h |
Zrychlení | 8.5 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 350 Nm |
Maximální otáčky | 4000 RPM |
Spotřeba | 4.1 l |
Velikost nádrže | 42 l |
CO2 | 108 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | SÉRIOVÉ PROVEDENÍ |
Cena | od 860 600 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 216 km/h |
Zrychlení | 8.4 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 350 Nm |
Maximální otáčky | 4000 RPM |
Spotřeba | 4.1 l |
Velikost nádrže | 42 l |
CO2 | 108 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | SÉRIOVÉ PROVEDENÍ |
Cena | od 917 514 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 231 km/h |
Zrychlení | 7.3 s |
Výkon | 140 kW |
Točivý moment | 400 Nm |
Maximální otáčky | 4000 RPM |
Spotřeba | 4.3 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | SÉRIOVÉ PROVEDENÍ |
Cena | od 965 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 230 km/h |
Zrychlení | 7 s |
Výkon | 140 kW |
Točivý moment | 400 Nm |
Maximální otáčky | 4000 RPM |
Spotřeba | 4.5 l |
Velikost nádrže | 42 l |
CO2 | 117 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | SÉRIOVÉ PROVEDENÍ |
Cena | od 1 019 200 Kč |
BMW patří velký dík, že v kompaktní třídě setrvává se šestiválcovým motorem. M140i dokazuje, že přijít o šest válců by v tomto segmentu byla velká škoda. Na tomto voze lze totiž kritizovat jen málo. Pro vozy BMW se v poslední době typicky jedná o nekomunikativní řízení, naopak s tvrdším podvozkem se stále dá žít. Jakmile navíc začnete využívat všech 340 koní pod kapotou, rázem zjistíte, že naladění podvozku je pro rychlou jízdu perfektní. Pohon zadních kol pak samozřejmě znamená omezený prostor na zadních sedadlech, tomu se ale dá přizpůsobit. Přestože to už většina majitelů ani neví, pohon zadních kol podle nás k řadě 1 stále patří, stejně jako šestiválec.auto.cz
Upřímně, BMW 118i bylo pro mě jedním z největších automobilových zklamání za hodně dlouhou dobu. A všechno kvůli tříválcové patnáctistovce. Jinak jednička zůstala jedním z posledních opravdu řidičských aut s dokonalým podvozkem, který vedle jistoty a zábavy nabídne také víc než slušný komfort.auto.cz
Tváří se jako kapesní závoďák, je rychlé jako opravdový závoďák, ale přesto má k závoďáku hodně daleko. Co je to? Odpověď jistě uhádnete. BMW 125d ve výbavě M sport je podmanivě úsporné, okouzlujícně rychlé a neuvěřitelně příjemné auto s vynikajícím podvozkem, přesným řízením a překvapivě dobrou úrovní jízdního komfortu. Mrkněme ale napříč trhem. Jde skutečně o nejlepší a nejuniverzálnější hatchback planety? A po chvíli zjistíte, že lidem v BMW vlastně musíte poděkovat. Nic podobného (zadokolka, silná nafta, a kompaktní rozměry v prémiovém kabátě) už totiž jinde nekoupíte.autanet.cz
I když oficiálně mluvíme o rodinném voze, model BMW 118i M Sport zaujme i milovníky sportovnější jízdy. A to hlavně díky svému upravenému podvozku a také sportovnímu paketu. Ten se nepodepisuje jenom na jízdních vlastnostech, ale hlavně na celkovém designu auta. Pod kapotou se nachází benzínový čtyřválec o objemu 1,6 litru a výkonu 125 kW. Jak je u automobilky zvykem, nechybí ani precizní zpracování veškerých částí, nebo i skvělý jízdní komfort. Samozřejmě za vše je třeba si připlatit a tak se nejedná zrovna o nejlevnější auto na trhu. Drobným zklamáním je i jednoduchost nastupování, nebo prostor na zadních sedadlech.autozine.cz