Cena od | 2 176 000 Kč |
Paliva | benzín |
Převodovka | a |
Pohon | RWD |
Výkon | 346 kW - 346 kW |
Maximální rychlost | 304 - 304 Km/h |
Spotřeba | 11.6 - 11.6 l/100km |
Akcelerace | 3.9 - 3.9 s |
Benzínový motor o objemu 2993ccm a výkonu 503 koní přenáší sílu tohoto sedanu na všechna 4 kola pomocí osmistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 3.5 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 250km/h. Pro srovnání, benzínový motor 3.6 ATS-V Limousine o objemu 3564ccm generuje 464 koní a na stovku zrychlí za 3.9 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 304km/h.
BMW Řada 3 M měří 1.43 metru na výšku, 1.9 metru na šířku a 4.79 metru na délku. Rozvor činí 2.86 metru. Do kufru se vejde 480 litrů nákladu, resp. stejně litrů při sklopených sedačkách. U jsou hodnoty následující: 1.43 metru na výšku, 1.83 metru na šířku a 4.69 metru na délku, rozvor činí 2.78m. Objem kufru je 295 litrů. Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. BMW má pohotovostní hmotnost 1.86 tuny, Cadillac o 80kg méně, váží tedy 1.78 tuny.
Název | M3 Competition M xDrive (AT) |
Palivo | benzín |
Počet válců | 6 |
Vstřikování | Přímé vstřikování |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 6250 RPM |
Točivý moment | 650 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 2750 RPM |
Objem motoru | 3 l |
Převodovka | a (8) |
Poháněná náprava | 4x4 |
Výkon | 375 kW |
Maximální rychlost | 250 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 3.5 s |
Nejnižší výbava | Sériová výbava |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Mittelklasse (z.B. 3er-Reihe) |
Interní označení výrobce |
Výška | 1434mm |
Šířka | 1903mm |
Délka | 4794mm |
Rozvor | 2857 mm |
Objem kufru | 480 / 0 l |
Hmotnost | 1855 / 2260 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | - l/100km |
Ve městě | - l/100km |
Mimo město | - l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 59 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | - g/km |
typ | sedan |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 4 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | - kg |
Brzděný | - kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 2 601 300 Kč |
Minimální výbava | Sériová výbava |
Palivo | benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | 4x4RWD |
Objem | 3 - 3 l |
Max. rychlost | 250 - 250 km/h |
Spotřeba | - l |
Zrychlení | 3.5 - 4.2 s |
Výkon | 353 kW - 375 kW |
Cena | 2 375 100 Kč - 2 601 300 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | RWD |
Objem | 3 l |
Max. rychlost | 250 km/h |
Zrychlení | 4.2 s |
Výkon | 353 kW |
Točivý moment | 500 Nm |
Maximální otáčky | 6250 RPM |
Spotřeba | 0 l |
Velikost nádrže | 59 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Sériová výbava |
Cena | od 2 375 100 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | RWD |
Objem | 3 l |
Max. rychlost | 250 km/h |
Zrychlení | 3.9 s |
Výkon | 375 kW |
Točivý moment | 650 Nm |
Maximální otáčky | 6250 RPM |
Spotřeba | 0 l |
Velikost nádrže | 59 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Sériová výbava |
Cena | od 2 481 700 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 3 l |
Max. rychlost | 250 km/h |
Zrychlení | 3.5 s |
Výkon | 375 kW |
Točivý moment | 650 Nm |
Maximální otáčky | 6250 RPM |
Spotřeba | 0 l |
Velikost nádrže | 59 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Sériová výbava |
Cena | od 2 601 300 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto sedanu vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii sedan za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz BMW lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Řada 3 M oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz BMW Řada 3 M s motorem M3 Competition na 18 481 Kč ročně, což je na poměry sedanů o 336 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Benzínový s výkonem 375kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (0.0l/100km) při současných průměrných cenách paliv (35 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 0 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Řada 3 M v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba