Cena od | 1 863 400 Kč |
Paliva | diesel benzín |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4 |
Výkon | 143 kW - 270 kW |
Maximální rychlost | 230 - 250 Km/h |
Spotřeba | 4.9 - 8.2 l/100km |
Akcelerace | 5.2 - 8 s |
Naftový motor o objemu 2993ccm a výkonu 335 koní přenáší sílu tohoto kabrioletu na všechna 4 kola pomocí osmistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 5.1 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 250km/h. Pro srovnání, naftový motor 300d 4MATIC Mercedesu E kabriolet o objemu 1993ccm generuje 282 koní a na stovku zrychlí za 6.6 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 250km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 6.7 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách nafty bude v tomto cabrio od BMW stát 2.21 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 66 330,00 Kč. Výše zmiňovaný Mercedes-Benz E kabriolet je na tom v tomto ohledu lépe. Kombinovanou spotřebu má 5.6l, což v praxi znamená náklady 1.85 Kč na 1km a 55 440,00Kč na 30 tisíc km.
BMW Řada 8 Cabrio měří 1.35 metru na výšku, 1.9 metru na šířku a 4.85 metru na délku. Rozvor činí 2.82 metru. Do kufru se vejde 350 litrů nákladu, resp. stejně litrů při sklopených sedačkách. U Mercedesu jsou hodnoty následující: 1.43 metru na výšku, 1.86 metru na šířku a 4.84 metru na délku, rozvor činí 2.87m. Objem kufru je 360 litrů. Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. BMW má pohotovostní hmotnost 2.1 tuny, Mercedes-Benz o 55kg méně, váží tedy 2.05 tuny.
Název | 840d xDrive (AT) |
Palivo | diesel |
Počet válců | 6 |
Vstřikování | Common Rail |
Typ motoru | Bi-Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 4400 RPM |
Točivý moment | 700 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 1750 RPM |
Objem motoru | 3 l |
Převodovka | a (8) |
Poháněná náprava | 4x4 |
Výkon | 250 kW |
Maximální rychlost | 250 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 5.1 s |
Nejnižší výbava | Sériová výbava |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Nejvyšší třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1345mm |
Šířka | 1902mm |
Délka | 4851mm |
Rozvor | 2822 mm |
Objem kufru | 350 / 0 l |
Hmotnost | 2100 / 2500 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 6.7 l/100km |
Ve městě | - l/100km |
Mimo město | - l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 66 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | - g/km |
typ | cabrio |
Počet míst | 4 |
Počet dveří | 2 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | - kg |
Brzděný | - kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 3 169 400 Kč |
Minimální výbava | Sériová výbava |
Palivo | diesel benzín |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4RWD |
Objem | 3 - 4.4 l |
Max. rychlost | 250 - 250 km/h |
Spotřeba | 6.7 - 10.8 l |
Zrychlení | 4.1 - 5.5 s |
Výkon | 245 kW - 390 kW |
Cena | 2 974 400 Kč - 3 754 400 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | RWD |
Objem | 3 l |
Max. rychlost | 250 km/h |
Zrychlení | 5.5 s |
Výkon | 245 kW |
Točivý moment | 500 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 8.4 l |
Velikost nádrže | 68 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Sériová výbava |
Cena | od 2 974 400 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 3 l |
Max. rychlost | 250 km/h |
Zrychlení | 5.2 s |
Výkon | 245 kW |
Točivý moment | 500 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 8.8 l |
Velikost nádrže | 68 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Sériová výbava |
Cena | od 3 068 000 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 4.4 l |
Max. rychlost | 250 km/h |
Zrychlení | 4.1 s |
Výkon | 390 kW |
Točivý moment | 750 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 10.8 l |
Velikost nádrže | 68 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Sériová výbava |
Cena | od 3 754 400 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 3 l |
Max. rychlost | 250 km/h |
Zrychlení | 5.1 s |
Výkon | 250 kW |
Točivý moment | 700 Nm |
Maximální otáčky | 4400 RPM |
Spotřeba | 6.7 l |
Velikost nádrže | 66 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Sériová výbava |
Cena | od 3 169 400 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto kabrioletu vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii cabrio za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz BMW lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Řada 8 Cabrio oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz BMW Řada 8 Cabrio s motorem 840d xDrive (AT) na 15 415 Kč ročně, což je na poměry kabrioletů o 2 730 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Naftový s výkonem 250kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (6.7l/100km) při současných průměrných cenách paliv (33 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 66 330 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Řada 8 Cabrio v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba