Cena od | 1 409 650 Kč |
Paliva | diesel benzín plug-in-hybrid |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4 |
Výkon | 120 kW - 243 kW |
Maximální rychlost | 206 - 240 Km/h |
Spotřeba | 1.9 - 7.1 l/100km |
Akcelerace | 5.1 - 8.9 s |
Naftový motor o objemu 2993ccm a výkonu 282 koní přenáší sílu tohoto SUVčka na všechna 4 kola pomocí osmistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 5.7 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 245km/h. Pro srovnání, naftový motor 300 d 4MATIC Mercedesu GLC kupé o objemu 1950ccm generuje 241 koní a na stovku zrychlí za 6.6 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 233km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 6.1 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách nafty bude v tomto SUV od BMW stát 2.01 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 60 390,00 Kč. Výše zmiňovaný Mercedes-Benz GLC kupé je na tom v tomto ohledu lépe. Kombinovanou spotřebu má 5.8l, což v praxi znamená náklady 1.91 Kč na 1km a 57 420,00Kč na 30 tisíc km.
BMW X4 měří 1.62 metru na výšku, 1.92 metru na šířku a 4.75 metru na délku. Rozvor činí 2.86 metru. Do kufru se vejde 525 litrů nákladu, resp. 1430 litrů při sklopených sedačkách. U Mercedesu jsou hodnoty následující: 1.6 metru na výšku, 1.89 metru na šířku a 4.73 metru na délku, rozvor činí 2.87m. Objem kufru je 500 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1400 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. BMW má pohotovostní hmotnost 2.01 tuny, Mercedes-Benz o 135kg méně, váží tedy 1.88 tuny.
Název | xDrive30d (AT) |
Palivo | diesel |
Počet válců | 6 |
Vstřikování | Common Rail |
Typ motoru | Bi-Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 4000 RPM |
Točivý moment | 650 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 1500 RPM |
Objem motoru | 3 l |
Převodovka | a (8) |
Poháněná náprava | 4x4 |
Výkon | 210 kW |
Maximální rychlost | 245 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 5.7 s |
Nejnižší výbava | Sériová výbava |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Mittelklasse (z.B. 3er-Reihe) |
Interní označení výrobce |
Výška | 1621mm |
Šířka | 1918mm |
Délka | 4751mm |
Rozvor | 2864 mm |
Objem kufru | 525 / 1430 l |
Hmotnost | 2010 / 2530 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 6.1 l/100km |
Ve městě | - l/100km |
Mimo město | - l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 68 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | - g/km |
typ | suv |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 750 kg |
Brzděný | 2400 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 1 723 800 Kč |
Minimální výbava | Sériová výbava |
Palivo | diesel benzín |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 - 3 l |
Max. rychlost | 213 - 250 km/h |
Spotřeba | 5.7 - 8.7 l |
Zrychlení | 4.9 - 8.4 s |
Výkon | 135 kW - 265 kW |
Cena | 1 488 500 Kč - 2 039 700 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 215 km/h |
Zrychlení | 8.4 s |
Výkon | 135 kW |
Točivý moment | 300 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 7.5 l |
Velikost nádrže | 65 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Sériová výbava |
Cena | od 1 488 500 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 235 km/h |
Zrychlení | 6.6 s |
Výkon | 185 kW |
Točivý moment | 350 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 7.5 l |
Velikost nádrže | 65 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Sériová výbava |
Cena | od 1 669 200 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 3 l |
Max. rychlost | 250 km/h |
Zrychlení | 4.9 s |
Výkon | 265 kW |
Točivý moment | 500 Nm |
Maximální otáčky | 5200 RPM |
Spotřeba | 8.7 l |
Velikost nádrže | 65 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Sériová výbava |
Cena | od 2 004 600 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 213 km/h |
Zrychlení | 7.9 s |
Výkon | 140 kW |
Točivý moment | 400 Nm |
Maximální otáčky | 4000 RPM |
Spotřeba | 5.7 l |
Velikost nádrže | 68 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Sériová výbava |
Cena | od 1 536 600 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 3 l |
Max. rychlost | 245 km/h |
Zrychlení | 5.7 s |
Výkon | 210 kW |
Točivý moment | 650 Nm |
Maximální otáčky | 4000 RPM |
Spotřeba | 6.1 l |
Velikost nádrže | 68 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Sériová výbava |
Cena | od 1 723 800 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 3 l |
Max. rychlost | 250 km/h |
Zrychlení | 4.9 s |
Výkon | 250 kW |
Točivý moment | 700 Nm |
Maximální otáčky | 4400 RPM |
Spotřeba | 6.5 l |
Velikost nádrže | 68 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Sériová výbava |
Cena | od 2 039 700 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto SUVčka vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 2 647 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii SUV za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz BMW lze tedy o 811 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu X4 oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz BMW X4 s motorem X4 xDrive30d na 11 248 Kč ročně, což je na poměry SUVček o 6 897 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Naftový s výkonem 210kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (6.1l/100km) při současných průměrných cenách paliv (33 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 60 390 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách X4 v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
X4 může přijet jak s 17ti palcovými disky, tak i 19ti palcovými, cenový rozdíl sady letních pneumatik prémiové značky v obou rozměrech je 8 324 Kč. Zatímco tedy v menším rozměru pneumatik 225/60 R17 zaplatíte za sadu Dunlop SP Sport 270 11 952 Kč, u větších 275/40 R19 za model Continental SportContact 2 to je 20 276 Kč.* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
Pro konkrétní porovnání v rámci modelu X4: zimní sada prémiových pneumatik Dunlop SP WINTER SPORT 3D s 17ti palcovými disky (225/60 R17) vás vyjde na 13 560 Kč, s 19ti palcovými (275/40 R19 - Dunlop SP Sport 270) pak na 50 868 Kč.
* průměrná hodinová sazba