Cena od | 1 864 900 Kč |
Paliva | mild-hybrid plug-in-hybrid |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4 |
Výkon | 170 kW - 335 kW |
Maximální rychlost | 226 - 250 Km/h |
Spotřeba | 2.8 - 8.7 l/100km |
Akcelerace | 5.7 - 7.1 s |
motor o objemu 2998ccm a výkonu 389 koní přenáší sílu tohoto SUVčka na všechna 4 kola pomocí osmistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 5.6 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 235km/h. Pro srovnání, motor 55 TFSI e quattro Audi Q7 o objemu 2995ccm generuje 375 koní a na stovku zrychlí za 5.9 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 240km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 1.7 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách bude v tomto SUV od BMW stát 0 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 0,00 Kč. Výše zmiňovaný Audi Q7 je na tom v tomto ohledu hůře. Kombinovanou spotřebu má 2.8l, což v praxi znamená náklady 0 Kč na 1km a 0,00Kč na 30 tisíc km.
BMW X5 měří 1.75 metru na výšku, 2 metru na šířku a 4.92 metru na délku. Rozvor činí 2.98 metru. Do kufru se vejde 500 litrů nákladu, resp. 1720 litrů při sklopených sedačkách. U Audi jsou hodnoty následující: 1.74 metru na výšku, 1.97 metru na šířku a 5.06 metru na délku, rozvor činí 3m. Objem kufru je 650 litrů. Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. BMW má pohotovostní hmotnost 2.51 tuny, Audi o 15kg více, váží tedy 2.53 tuny.
Název | xDrive45e (AT) |
Palivo | plug-in-hybrid |
Počet válců | 6 |
Vstřikování | Přímé vstřikování |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | - RPM |
Točivý moment | 600 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | - RPM |
Objem motoru | 3 l |
Převodovka | a (8) |
Poháněná náprava | 4x4 |
Výkon | 290 kW |
Maximální rychlost | 235 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 5.6 s |
Nejnižší výbava | Sériová výbava |
Série | X5 (G05) |
Začátek výroby | 11/2018 |
Začátek výroby modelu | 08/2019 |
Třída vozidla | Vyšší střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1745mm |
Šířka | mm |
Délka | 4922mm |
Rozvor | 2975 mm |
Objem kufru | 500 / 1720 l |
Hmotnost | 2510 / 3150 Kg |
Poloměr otáčení | 12.6 |
Světlá výška | 214 |
Přechodový úhel | 20.2 |
Stoupavost | 0 |
Hloubka brodění | 500 |
Kombinovaná | 1.7 l/100km |
Ve městě | - l/100km |
Mimo město | - l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 69 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | 39 g/km |
typ | suv |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | 100 |
Přední brzdy | Kotoučová |
Zadní brzdy | Kotoučová |
Přední odpružení | Vinutá pružina |
Zadní odpružení | Vinutá pružina |
Nebrzděný | 750 kg |
Brzděný | 2700 kg |
Adaptivní brzdová světla | Blikající světlo brzdové |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | vo.+hi. mit Rückfahrkamera |
Kontrola trakce | Stabilizační systém DSC III |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | přímé měření (senzor) |
Navigační systém | Barevný displej |
Cena | 2 113 800 Kč |
Minimální výbava | Sériová výbava |
Palivo | diesel benzín plug-in-hybrid |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 - 4.4 l |
Max. rychlost | 222 - 250 km/h |
Spotřeba | 1.7 - 10.5 l |
Zrychlení | 4.3 - 7.5 s |
Výkon | 170 kW - 390 kW |
Cena | 1 807 000 Kč - 2 594 800 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 3 l |
Max. rychlost | 243 km/h |
Zrychlení | 5.5 s |
Výkon | 250 kW |
Točivý moment | 450 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 8.5 l |
Velikost nádrže | 83 l |
CO2 | 193 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Sériová výbava |
Cena | od 1 955 200 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 4.4 l |
Max. rychlost | 250 km/h |
Zrychlení | 4.3 s |
Výkon | 390 kW |
Točivý moment | 750 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 10.5 l |
Velikost nádrže | 83 l |
CO2 | 238 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Sériová výbava |
Cena | od 2 594 800 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 222 km/h |
Zrychlení | 7.5 s |
Výkon | 170 kW |
Točivý moment | 450 Nm |
Maximální otáčky | 4400 RPM |
Spotřeba | 5.7 l |
Velikost nádrže | 80 l |
CO2 | 150 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Sériová výbava |
Cena | od 1 807 000 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 3 l |
Max. rychlost | 230 km/h |
Zrychlení | 6.5 s |
Výkon | 195 kW |
Točivý moment | 620 Nm |
Maximální otáčky | 4000 RPM |
Spotřeba | 6 l |
Velikost nádrže | 80 l |
CO2 | 158 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Sériová výbava |
Cena | od 1 914 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 3 l |
Max. rychlost | 245 km/h |
Zrychlení | 5.5 s |
Výkon | 250 kW |
Točivý moment | 700 Nm |
Maximální otáčky | 4400 RPM |
Spotřeba | 5.9 l |
Velikost nádrže | 80 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Sériová výbava |
Cena | od 2 057 900 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto SUVčka vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii SUV za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz BMW lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu X5 oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz BMW X5 s motorem xDrive45e (AT) na 14 607 Kč ročně, což je na poměry SUVček o 3 538 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. s výkonem 290kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (1.7l/100km) při současných průměrných cenách paliv (0 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 0 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách X5 v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
X5 může přijet jak s 18ti palcovými disky, tak i 19ti palcovými, cenový rozdíl sady letních pneumatik prémiové značky v obou rozměrech je 7 444 Kč. Zatímco tedy v menším rozměru pneumatik 255/55 R18 zaplatíte za sadu Continental 4X4 Contact 13 696 Kč, u větších 285/45 R19 za model Continental CrossContact UHP to je 21 140 Kč.* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
Pro konkrétní porovnání v rámci modelu X5: zimní sada prémiových pneumatik Continental CrossContactWinter s 18ti palcovými disky (255/55 R18) vás vyjde na 14 988 Kč, s 19ti palcovými (285/45 R19 - Continental 4X4 Contact) pak na 26 740 Kč.
* průměrná hodinová sazba