Cena od | 1 183 900 Kč |
Paliva | elektřina |
Převodovka | a |
Pohon | RWD |
Výkon | 150 kW - 150 kW |
Maximální rychlost | 160 - 160 Km/h |
Spotřeba | 14.5 - 14.5 l/100km |
Akcelerace | 7.3 - 7.3 s |
Elektrický motor o objemu 0ccm a výkonu 228 koní přenáší sílu tohoto hatchbacku na zadní kola pomocí automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 6.6 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 160km/h. Pro srovnání, elektrický motor ID.3 Pro Performance (58 kWh) Volkswagenu ID.3 o objemu 0ccm generuje 201 koní a na stovku zrychlí za 7.3 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 160km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 13.0 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách elektřiny bude v tomto hatchback od stát 0 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 0,00 Kč. Výše zmiňovaný Volkswagen ID.3 je na tom v tomto ohledu hůře. Kombinovanou spotřebu má 14.5l, což v praxi znamená náklady 0 Kč na 1km a 0,00Kč na 30 tisíc km.
CUPRA Born měří 1.54 metru na výšku, 1.81 metru na šířku a 4.32 metru na délku. Rozvor činí 2.77 metru. Do kufru se vejde 385 litrů nákladu, resp. 1267 litrů při sklopených sedačkách. U Volkswagenu jsou hodnoty následující: 1.57 metru na výšku, 1.81 metru na šířku a 4.26 metru na délku, rozvor činí 2.77m. Objem kufru je 385 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1267 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. CUPRA má pohotovostní hmotnost 1.84 tuny, Volkswagen o 26kg méně, váží tedy 1.81 tuny.
Název | e-Boost 58 kWh |
Palivo | elektřina |
Počet válců | - |
Vstřikování | - |
Typ motoru | - |
Počet ventilů | - |
Maximální otáčky za minutu | - RPM |
Točivý moment | 310 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | - RPM |
Objem motoru | - l |
Převodovka | a (1) |
Poháněná náprava | RWD |
Výkon | 170 kW |
Maximální rychlost | 160 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 6.6 s |
Nejnižší výbava | CUPRA e-Boost |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Nižší střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1540mm |
Šířka | 1809mm |
Délka | 4324mm |
Rozvor | 2766 mm |
Objem kufru | 385 / 1267 l |
Hmotnost | 1838 / 2280 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 13 l/100km |
Ve městě | - l/100km |
Mimo město | - l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | - l |
Emisní norma | x |
CO2 | - g/km |
typ | hatchback |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | - kg |
Brzděný | - kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 1 279 900 Kč |
Minimální výbava | CUPRA e-Boost |
Palivo | elektřina |
Převodovka | a |
Pohon | RWD |
Objem | - l |
Max. rychlost | 160 - 160 km/h |
Spotřeba | 13 - 16 l |
Zrychlení | 6.6 - 7.3 s |
Výkon | 150 kW - 170 kW |
Cena | 1 189 900 Kč - 1 364 900 Kč |
Palivo | elektřina |
Převodovka | automat (1) |
Pohon | RWD |
Objem | 0 l |
Max. rychlost | 160 km/h |
Zrychlení | 7.3 s |
Výkon | 150 kW |
Točivý moment | 310 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 13 l |
Velikost nádrže | 0 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | x |
Nejnižší výbava | CUPRA |
Cena | od 1 189 900 Kč |
Palivo | elektřina |
Převodovka | automat (1) |
Pohon | RWD |
Objem | 0 l |
Max. rychlost | 160 km/h |
Zrychlení | 6.6 s |
Výkon | 170 kW |
Točivý moment | 310 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 13 l |
Velikost nádrže | 0 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | x |
Nejnižší výbava | CUPRA e-Boost |
Cena | od 1 279 900 Kč |
Palivo | elektřina |
Převodovka | automat (1) |
Pohon | RWD |
Objem | 0 l |
Max. rychlost | 160 km/h |
Zrychlení | 7 s |
Výkon | 170 kW |
Točivý moment | 310 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 16 l |
Velikost nádrže | 0 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | x |
Nejnižší výbava | CUPRA e-Boost |
Cena | od 1 364 900 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto hatchbacku vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii hatchback za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz CUPRA lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Born oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz CUPRA Born s motorem e-Boost 58 kWh na 16 398 Kč ročně, což je na poměry hatchbacků o 1 747 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Elektrický s výkonem 170kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (13.0l/100km) při současných průměrných cenách paliv (0 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 0 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Born v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba