Cena od | 1 805 262 Kč |
Paliva | benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | RWD |
Výkon | 220 kW - 220 kW |
Maximální rychlost | 275 - 275 Km/h |
Spotřeba | 7.9 - 8.2 l/100km |
Akcelerace | 4.9 - 4.9 s |
Benzínový motor o objemu 6496ccm a výkonu 789 koní přenáší sílu tohoto roadsteru na zadní kola pomocí sedmistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 2.9 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 340km/h. Pro srovnání, benzínový motor 718 Boxster T Porsche 718 Boxster T o objemu 1988ccm generuje 295 koní a na stovku zrychlí za 4.9 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 275km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 14.9 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách benzínu bude v tomto roadster od stát 5.22 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 156 450,00 Kč. Výše zmiňovaný Porsche 718 Boxster T je na tom v tomto ohledu lépe. Kombinovanou spotřebu má 8.2l, což v praxi znamená náklady 2.87 Kč na 1km a 86 100,00Kč na 30 tisíc km.
Ferrari 812 GTS měří 1.28 metru na výšku, 1.97 metru na šířku a 4.66 metru na délku. Rozvor činí 2.72 metru. Do kufru se vejde 0 litrů nákladu, resp. stejně litrů při sklopených sedačkách. U Porsche jsou hodnoty následující: 1.26 metru na výšku, 1.8 metru na šířku a 4.38 metru na délku, rozvor činí 2.48m. Objem kufru je 275 litrů. Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Ferrari má pohotovostní hmotnost 1.63 tuny, Porsche o 205kg méně, váží tedy 1.43 tuny.
Název | 6.5 |
Palivo | benzín |
Počet válců | 12 |
Vstřikování | Přímé vstřikování |
Typ motoru | Atmosférický |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 8500 RPM |
Točivý moment | 718 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 7000 RPM |
Objem motoru | 6.5 l |
Převodovka | a (7) |
Poháněná náprava | RWD |
Výkon | 588 kW |
Maximální rychlost | 340 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 2.9 s |
Nejnižší výbava |
Série | 812 GTS |
Začátek výroby | 09/2019 |
Začátek výroby modelu | 09/2019 |
Třída vozidla | Nejvyšší třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1276mm |
Šířka | mm |
Délka | 4657mm |
Rozvor | 2720 mm |
Objem kufru | 0 / 0 l |
Hmotnost | 1630 / 2320 Kg |
Poloměr otáčení | 0 |
Světlá výška | 0 |
Přechodový úhel | 0 |
Stoupavost | 0 |
Hloubka brodění | 0 |
Kombinovaná | 14.9 l/100km |
Ve městě | 21.4 l/100km |
Mimo město | 9.99 l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 92 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | 340 g/km |
typ | roadster |
Počet míst | 2 |
Počet dveří | 2 |
Zatížení střechy | 0 |
Přední brzdy | Kotoučová |
Zadní brzdy | Kotoučová |
Přední odpružení | Vinutá pružina |
Zadní odpružení | Vinutá pružina |
Nebrzděný | - kg |
Brzděný | - kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | přední a zadní |
Kontrola trakce | Elektronisches Stabilitätsprogramm |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | přímé měření (senzor) |
Navigační systém | Barevný displej (dotyková obrazovka) |
Cena | 0 Kč |
Minimální výbava |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | RWD |
Objem | 6.5 l |
Max. rychlost | 340 km/h |
Zrychlení | 2.9 s |
Výkon | 588 kW |
Točivý moment | 718 Nm |
Maximální otáčky | 8500 RPM |
Spotřeba | 14.9 l |
Velikost nádrže | 92 l |
CO2 | 340 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | |
Cena | neznámá |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto roadsteru vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii roadster za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Ferrari lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu 812 GTS oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Ferrari 812 GTS s motorem 6.5 na 15 868 Kč ročně, což je na poměry roadsterů o 2 277 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Benzínový s výkonem 588kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (14.9l/100km) při současných průměrných cenách paliv (35 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 156 450 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách 812 GTS v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba