Cena od | 880 731 Kč |
Paliva | diesel benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Výkon | 75 kW - 90 kW |
Maximální rychlost | 175 - 187 Km/h |
Spotřeba | 4.6 - 5.8 l/100km |
Akcelerace | 11.6 - 14 s |
Naftový motor o objemu 1968ccm a výkonu 101 koní přenáší sílu tohoto MPVčka na přední kola pomocí šestistupňové manuální převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 14.0 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 175km/h. Pro srovnání, naftový motor 2.0 TDI 75kW Volkswagenu Caddy California Maxi o objemu 1968ccm generuje 101 koní a na stovku zrychlí za 14.0 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 175km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 4.9 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách nafty bude v tomto MPV od Fordu stát 1.62 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 48 510,00 Kč. Výše zmiňovaný Volkswagen Caddy California Maxi je na tom v tomto ohledu lépe. Kombinovanou spotřebu má 4.7l, což v praxi znamená náklady 1.55 Kč na 1km a 46 530,00Kč na 30 tisíc km.
Ford Grand Tourneo Connect měří 1.84 metru na výšku, 1.86 metru na šířku a 4.87 metru na délku. Rozvor činí 2.97 metru. Do kufru se vejde 1720 litrů nákladu, resp. 3105 litrů při sklopených sedačkách. U Volkswagenu jsou hodnoty následující: 1.84 metru na výšku, 1.86 metru na šířku a 4.85 metru na délku, rozvor činí 2.97m. Objem kufru je 0 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 3105 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Ford má pohotovostní hmotnost 1.68 tuny, Volkswagen o 74kg více, váží tedy 1.76 tuny.
Název | 2.0 EcoBlue |
Palivo | diesel |
Počet válců | 4 |
Vstřikování | Common Rail |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 4250 RPM |
Točivý moment | 280 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 2750 RPM |
Objem motoru | 2 l |
Převodovka | m (6) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 75 kW |
Maximální rychlost | 175 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 14 s |
Nejnižší výbava | Titanium |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Nižší střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1835mm |
Šířka | 1855mm |
Délka | 4868mm |
Rozvor | 2970 mm |
Objem kufru | 1720 / 3105 l |
Hmotnost | 1682 / 2300 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 4.9 l/100km |
Ve městě | - l/100km |
Mimo město | - l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 50 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | - g/km |
typ | mpv |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 750 kg |
Brzděný | 1500 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 864 908 Kč |
Minimální výbava | Titanium |
Palivo | diesel benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | 4x4FWD |
Objem | 1.5 - 2 l |
Max. rychlost | 175 - 186 km/h |
Spotřeba | 4.9 - 6.7 l |
Zrychlení | 11.8 - 14 s |
Výkon | 75 kW - 90 kW |
Cena | 811 668 Kč - 949 608 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 181 km/h |
Zrychlení | 12.4 s |
Výkon | 84 kW |
Točivý moment | 220 Nm |
Maximální otáčky | 4500 RPM |
Spotřeba | 6.4 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Titanium |
Cena | od 811 668 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 182 km/h |
Zrychlení | 12.4 s |
Výkon | 84 kW |
Točivý moment | 220 Nm |
Maximální otáčky | 4500 RPM |
Spotřeba | 6.7 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Titanium |
Cena | od 872 168 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 175 km/h |
Zrychlení | 14 s |
Výkon | 75 kW |
Točivý moment | 280 Nm |
Maximální otáčky | 4250 RPM |
Spotřeba | 4.9 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Titanium |
Cena | od 864 908 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 186 km/h |
Zrychlení | 11.8 s |
Výkon | 90 kW |
Točivý moment | 320 Nm |
Maximální otáčky | 4250 RPM |
Spotřeba | 5.2 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Titanium |
Cena | od 925 408 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 185 km/h |
Zrychlení | 12.5 s |
Výkon | 90 kW |
Točivý moment | 320 Nm |
Maximální otáčky | 4250 RPM |
Spotřeba | 5.4 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Titanium |
Cena | od 949 608 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto MPVčka vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 4 234 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii MPV za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Ford lze tedy o 776 Kč více než je průměr. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Ford Grand Tourneo Connect s motorem 2.0 EcoBlue na 12 020 Kč ročně, což je na poměry MPVček o 6 125 Kč více než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Naftový s výkonem 75kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (4.9l/100km) při současných průměrných cenách paliv (33 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 48 510 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Grand Tourneo Connect v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba