Cena od | 1 197 900 Kč |
Paliva | diesel benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | 4x4 |
Výkon | 125 kW - 177 kW |
Maximální rychlost | 180 - 180 Km/h |
Spotřeba | 7.2 - 10.1 l/100km |
Akcelerace | - - - s |
Benzínový motor o objemu 2956ccm a výkonu 284 koní přenáší sílu tohoto na všechna 4 kola pomocí desetistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 7.1 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 180km/h. Pro srovnání, benzínový motor 3.0 EcoBlue Fordu Ranger Double Cab o objemu 2956ccm generuje 237 koní a na stovku zrychlí za (neznámo) sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 0km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 13.8 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách benzínu bude v tomto pickup od Fordu stát 4.83 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 144 900,00 Kč. Výše zmiňovaný Ford Ranger Double Cab je na tom v tomto ohledu lépe. Kombinovanou spotřebu má 10.1l, což v praxi znamená náklady 3.54 Kč na 1km a 106 050,00Kč na 30 tisíc km.
Ford Ranger Raptor měří 1.93 metru na výšku, 2.03 metru na šířku a 5.36 metru na délku. Rozvor činí 3.27 metru. Do kufru se vejde 0 litrů nákladu, resp. stejně litrů při sklopených sedačkách. U Fordu jsou hodnoty následující: 1.81 metru na výšku, 1.87 metru na šířku a 5.36 metru na délku, rozvor činí 3.22m. Objem kufru je 0 litrů. Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Ford má pohotovostní hmotnost 2.48 tuny, Ford o 178kg méně, váží tedy 2.3 tuny.
Název | 3.0 EcoBoost |
Palivo | benzín |
Počet válců | 6 |
Vstřikování | Přímé vstřikování |
Typ motoru | Bi-Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | - RPM |
Točivý moment | 491 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | - RPM |
Objem motoru | 3 l |
Převodovka | a (10) |
Poháněná náprava | 4x4 |
Výkon | 212 kW |
Maximální rychlost | 180 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 7.1 s |
Nejnižší výbava | Raptor |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | vyšší střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1926mm |
Šířka | 2028mm |
Délka | 5360mm |
Rozvor | 3270 mm |
Objem kufru | 0 / 0 l |
Hmotnost | 2478 / 3130 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 13.8 l/100km |
Ve městě | - l/100km |
Mimo město | - l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | - l |
Emisní norma | LKW |
CO2 | - g/km |
typ | pickup |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 4 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 652 kg |
Brzděný | 2500 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 1 906 960 Kč |
Minimální výbava | Raptor |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (10) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 3 l |
Max. rychlost | 180 km/h |
Zrychlení | 7.1 s |
Výkon | 212 kW |
Točivý moment | 491 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 13.8 l |
Velikost nádrže | 0 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | LKW |
Nejnižší výbava | Raptor |
Cena | od 1 906 960 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 4 234 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii pickup za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Ford lze tedy o 776 Kč více než je průměr. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Ford Ranger Raptor s motorem 3.0 EcoBoost na 12 020 Kč ročně, což je na poměry o 6 125 Kč více než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Benzínový s výkonem 212kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (13.8l/100km) při současných průměrných cenách paliv (35 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 144 900 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Ranger Raptor v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba