Cena od | 1 219 900 Kč |
Paliva | hybrid |
Převodovka | a |
Pohon | FWD |
Výkon | 140 kW - 140 kW |
Maximální rychlost | 182 - 182 Km/h |
Spotřeba | 5.8 - 5.8 l/100km |
Akcelerace | 10 - 10 s |
motor o objemu 2488ccm a výkonu 148 koní přenáší sílu tohoto MPVčka na přední kola pomocí automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 9.8 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 182km/h. Pro srovnání, motor 2.5 Hybrid Fordu Galaxy o objemu 2488ccm generuje 188 koní a na stovku zrychlí za 10.0 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 182km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 6.4 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách bude v tomto MPV od Fordu stát 0 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 0,00 Kč. Výše zmiňovaný Ford Galaxy je na tom v tomto ohledu lépe. Kombinovanou spotřebu má 5.8l, což v praxi znamená náklady 0 Kč na 1km a 0,00Kč na 30 tisíc km.
Ford S-MAX měří 1.66 metru na výšku, 1.92 metru na šířku a 4.8 metru na délku. Rozvor činí 2.85 metru. Do kufru se vejde 0 litrů nákladu, resp. 2200 litrů při sklopených sedačkách. U Fordu jsou hodnoty následující: 1.75 metru na výšku, 1.92 metru na šířku a 4.85 metru na délku, rozvor činí 2.85m. Objem kufru je 200 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 2339 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Ford má pohotovostní hmotnost 1.85 tuny, Ford o 83kg více, váží tedy 1.93 tuny.
Název | 2.5 Hybrid 5 mist |
Palivo | hybrid |
Počet válců | 4 |
Vstřikování | Nepřímé vstřikování |
Typ motoru | - |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 5500 RPM |
Točivý moment | - Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 4500 RPM |
Objem motoru | 2.5 l |
Převodovka | a (1) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 110 kW |
Maximální rychlost | 182 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 9.8 s |
Nejnižší výbava | Titanium |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Mittelklasse (z.B. 3er-Reihe) |
Interní označení výrobce |
Výška | 1655mm |
Šířka | 1916mm |
Délka | 4804mm |
Rozvor | 2850 mm |
Objem kufru | 0 / 2200 l |
Hmotnost | 1845 / 2350 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 6.4 l/100km |
Ve městě | - l/100km |
Mimo město | - l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 65 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | - g/km |
typ | mpv |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 750 kg |
Brzděný | 1750 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 1 158 900 Kč |
Minimální výbava | Titanium |
Palivo | hybrid |
Převodovka | a |
Pohon | FWD |
Objem | 2.5 - 2.5 l |
Max. rychlost | 182 - 182 km/h |
Spotřeba | 6.4 - 6.4 l |
Zrychlení | 9.8 - 9.8 s |
Výkon | 110 kW - 110 kW |
Cena | 1 158 900 Kč - 1 187 900 Kč |
Palivo | hybrid |
Převodovka | automat (1) |
Pohon | FWD |
Objem | 2.5 l |
Max. rychlost | 182 km/h |
Zrychlení | 9.8 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 0 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 6.4 l |
Velikost nádrže | 65 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Titanium |
Cena | od 1 158 900 Kč |
Palivo | hybrid |
Převodovka | automat (1) |
Pohon | FWD |
Objem | 2.5 l |
Max. rychlost | 182 km/h |
Zrychlení | 9.8 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 0 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 6.4 l |
Velikost nádrže | 65 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Titanium |
Cena | od 1 187 900 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto MPVčka vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii MPV za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Ford lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu S-MAX oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Ford S-MAX s motorem 2.5 Hybrid na 11 281 Kč ročně, což je na poměry MPVček o 6 864 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. s výkonem 110kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (6.4l/100km) při současných průměrných cenách paliv (0 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 0 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách S-MAX v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
S-MAX může přijet jak s 17ti palcovými disky, tak i 18ti palcovými, cenový rozdíl sady letních pneumatik prémiové značky v obou rozměrech je 816 Kč. Zatímco tedy v menším rozměru pneumatik 235/55 R17 zaplatíte za sadu GoodYear Eagle F1 Asymmetric 2 12 776 Kč, u větších 235/50 R18 za model Dunlop SP Sport MAXX GT to je 13 592 Kč.* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
Pro konkrétní porovnání v rámci modelu S-MAX: zimní sada prémiových pneumatik Dunlop SP WINTER SPORT 3D s 18ti palcovými disky (235/50 R18) vás vyjde na 15 272 Kč, s 17ti palcovými (235/55 R17 - Dunlop SP Sport MAXX GT) pak na 15 656 Kč.
* průměrná hodinová sazba