Cena od | 524 900 Kč |
Paliva | CNG diesel benzín hybrid plug-in-hybrid |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Výkon | 81 kW - 150 kW |
Maximální rychlost | 192 - 227 Km/h |
Spotřeba | 1.4 - 6.2 l/100km |
Akcelerace | 7.2 - 10.9 s |
motor o objemu 1993ccm a výkonu 181 koní přenáší sílu tohoto hatchbacku na přední kola pomocí automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 8.1 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 180km/h. Pro srovnání, motor 1.0 eTSI Leon o objemu 999ccm generuje 109 koní a na stovku zrychlí za 10.8 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 192km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 4.2 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách bude v tomto hatchback od Hondy stát 0 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 0,00 Kč. Výše zmiňovaný SEAT Leon je na tom v tomto ohledu hůře. Kombinovanou spotřebu má 4.5l, což v praxi znamená náklady 0 Kč na 1km a 0,00Kč na 30 tisíc km.
Honda CIVIC e:HEV měří 1.41 metru na výšku, 2.08 metru na šířku a 4.55 metru na délku. Rozvor činí 2.73 metru. Do kufru se vejde 404 litrů nákladu, resp. 1187 litrů při sklopených sedačkách. U jsou hodnoty následující: 1.46 metru na výšku, 1.8 metru na šířku a 4.37 metru na délku, rozvor činí 2.69m. Objem kufru je 380 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1301 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Honda má pohotovostní hmotnost 1.53 tuny, SEAT o 203kg méně, váží tedy 1.33 tuny.
Název | 2.0 i-MMD Hybrid |
Palivo | hybrid |
Počet válců | 4 |
Vstřikování | Přímé vstřikování |
Typ motoru | - |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 6000 RPM |
Točivý moment | 315 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 4500 RPM |
Objem motoru | 2 l |
Převodovka | a (1) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 135 kW |
Maximální rychlost | 180 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 8.1 s |
Nejnižší výbava | Elegance |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Nižší střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1408mm |
Šířka | 0mm |
Délka | 4551mm |
Rozvor | 2734 mm |
Objem kufru | 404 / 1187 l |
Hmotnost | 1533 / 1930 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 4.2 l/100km |
Ve městě | 2.4 l/100km |
Mimo město | 5.2 l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 40 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | - g/km |
typ | hatchback |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 600 kg |
Brzděný | 750 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 769 900 Kč |
Minimální výbava | Elegance |
Palivo | hybrid |
Převodovka | automat (1) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 180 km/h |
Zrychlení | 8.1 s |
Výkon | 135 kW |
Točivý moment | 315 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 4.2 l |
Velikost nádrže | 40 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Elegance |
Cena | od 769 900 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto hatchbacku vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 4 234 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii hatchback za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Honda lze tedy o 776 Kč více než je průměr. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Honda CIVIC e:HEV s motorem 2.0 i-MMD Hybrid na 12 020 Kč ročně, což je na poměry hatchbacků o 6 125 Kč více než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. s výkonem 135kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (4.2l/100km) při současných průměrných cenách paliv (0 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 0 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách CIVIC e:HEV v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba